2013-05-17, 10:02
suszkin, posprawdzaj sondy, sprawdź spalanie na benzynie, sprawdź spalanie LPG tankując na innej stacji.
Tak naprawdę to na spalanie największy wpływ ma komputer samochodu (określa czasy wtrysku, korekty, itd dbając o prawidłowe parametry pracy silnika) bazujący na wielu odczytach (sondy, MAF, EGR, temperatury, etc), a komputer gazu adaptuje to jedynie na zasilanie LPG.
Nie ma już takiej możliwości jak np. w silnikach gaźnikowych, gdzie "skręciłeś śrubę od gazu" żeby jeździł na ubogiej mieszance i palił mało, albo "odkręciłeś śrubę od gazu" aby była bogata mieszanka i auto miało "buta" (ale spalanie wyższe).
Jak komputer wykryje ubogą mieszankę (np. poprzez zbyt nisko ustawiony mnożnik na sterowniku LPG) to wprowadza korekty na plus. Jeżeli wykryje bogatą - to wprowadzi korekty na minus. Jeżeli korekty przekraczają określone wartości (przeważnie jest to ok. +/- 30% długoterminowo) to wtedy wywala 'CHECK ENGINE'.
Pozdrawiam,
Adrian