Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 179
Rejestracja: 2011-10-08, 19:05
Lokalizacja: Warszawa

LPG - różne czasy wtryskiwaczy

2014-06-04, 10:32

Wczoraj postanowiłem zerknąć w mapę benzyny i gazu.
Zdziwił mnie fakt, że czasy dla 1 i 2 banku są inne.
Na 1 (cylindry 1-3) banku na biegu jałowym wynoszą ok 4,1 a na banku 2 (Cylindry od 4-6) mają ok 5,9 :eek: na benzynie.
Gaz adekwatnie do tego też ma dłuższe czasy wtrysków na 2 banku.
Czekam na wasze sugestie co może być nie tak? A może tak ma być w układzie V6.
Mapa jest pokryta idealnie. Sterownik STAG 300 ISA (ISA wyłączona). Mapy pokryte idealnie.

Moje przypuszczenia rozjazdów banków są takie że listwa 2 nie mia zrobionej kompensacji i komputer nauczył się złych wartości od kalkulatora LPG. Może tak być czy przyczyny szukać gdzie indziej?
Ostatnio zmieniony 2014-06-04, 10:34 przez mbmaster, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
karmel
Posty: 375
Rejestracja: 2013-06-18, 19:43
Lokalizacja: Tarnów

Re: LPG - różne czasy wtryskiwaczy

2014-06-04, 10:52

Sterownik mierz chwilową pprędkość obrotową wału. Aby te prędkości były identyczne dodaje korekcje dla wtryskiwaczy. Jak robiłeś adaptacje to na Pb czy LPG? Możliwe, że coś masz gdzieś przytkane. U mnie czasy są w przybliżeniu równe. Ściągnij kleme i podczas adaptacji obserwuj czasy.

Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 179
Rejestracja: 2011-10-08, 19:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: LPG - różne czasy wtryskiwaczy

2014-06-04, 10:54

Właśnie od tego zacznę. Jak to jest z tą adaptacją?
Trzeba tak robić?
http://www.youtube.com/watch?v=hZAsoqmqhdM
Czy wystarczy sama klemę minusa odpiąć na jakiś czas?
Obrazek

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: LPG - różne czasy wtryskiwaczy

2014-06-04, 16:45

a wtryski jakie ? może to być lewizna a i może problem elektryczny ;-) w ostateczności można to wyrównać korektami ale to ostatnia deska ratunku ;-)

Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 179
Rejestracja: 2011-10-08, 19:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: LPG - różne czasy wtryskiwaczy

2014-06-04, 16:54

Wtryski :oops: Valteki BFC
Spróbuje zrobić tak nauczę silnik od nowa mieszanki benzynowej przez odpięcie klem. Pośmigam trochę na samej benzynie i zobaczę jak będą wyglądać czasy wtrysków na dwóch bankach.

Podciśnienie pokazuje mi 0.30 w AC Syncho więc lewizny chyba nie łapie tym bardziej, że wymieniłem górne i dolne uszczelki kolektora. No nic trzeba od najprostszych czynności zacząć.
Jutro przeprowadzę testy i zrobię jakieś zrzuty z ekranu.
Obrazek

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: LPG - różne czasy wtryskiwaczy

2014-06-04, 17:44

to odrazu bierz na cel valdki ;-) rozkalibrowane i ło :-P

Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 179
Rejestracja: 2011-10-08, 19:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: LPG - różne czasy wtryskiwaczy

2014-06-08, 20:55

Zrobiłem reset ECU silnika i czasy są prawie identyczne. Zrobiłem ponowną kalibrację sterownika LPG i już jest OK ale znając waldki znowu się rozjedzie za jakiś czas.

Frapuje mnie jeszcze jedna rzecz. Dziś na trasie 300km komputer pokazywał spalanie średnie 11.5 L a gazu spalił ok 15L. Mapy są pokryte ale wychodzi że gazu o 30% więcej spala niż benzyny o ile wskazania komputera są poprawne. Pewne komputer zaniża spalanie :->
Obrazek

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: LPG - różne czasy wtryskiwaczy

2014-06-08, 21:06

bo masz wtryski rozdupcone :-P i sterownia zrobila sobie poprawki = wir w baku :-D :-P

Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 179
Rejestracja: 2011-10-08, 19:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: LPG - różne czasy wtryskiwaczy

2014-06-08, 21:17

Wtryski maja przejechane 20 tyś ale kto wie może to faktycznie taki szajs jak piszą na forach.
Obrazek

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: LPG - różne czasy wtryskiwaczy

2014-06-08, 21:19

szajs jak piszą na forach.

wodą z wisły też ugasisz pragnienie ale to nie znaczy że sraczki nie dostaniesz :-P :-D

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: LPG - różne czasy wtryskiwaczy

2014-06-10, 14:57

Temat jak wyregulować LPG w STAG i nie tylko, ogólne zasady są te same : http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?p=605112#605112 :-)
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 179
Rejestracja: 2011-10-08, 19:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: LPG - różne czasy wtryskiwaczy

2014-06-10, 20:01

Instrukcja elegancka ale u mnie dziwne jest to, że po przełączeniu na LPG wtryski na 2 banku delikatnie się wydłużają w stosunku do banku 1. Czyli przełączenie na LPG skutkuje dłuższymi czasami wtryskiwaczy na 2 banku PB a przez to i LPG. Może instalacja jest podłączona jakoś z dupy? :? :?:
Przełączenie na PB powoduje wyrównanie czasów. To wygląda tak jakby po załączeniu LPG komputer samochodu dostawał jakiś błędny sygnał.
Obrazek

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: LPG - różne czasy wtryskiwaczy

2014-06-10, 20:08

może to być jak u mnie zimne luty a na kilku utlenione :-/ jest też opcja klejenia wtrysków opcji jest wiele i musisz zacząć szukać ;-)

Awatar użytkownika
karol449
Posty: 210
Rejestracja: 2008-06-29, 10:30
Lokalizacja: Kutno

Re: LPG - różne czasy wtryskiwaczy

2015-01-08, 22:32

A patrzyłeś jak sondy chodzą na bank 1 i bank 2 może być ż e jedna staje i podaje dane że uboga mieszanka i wydłuża czasy wtrysków
604 652 172

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: LPG - różne czasy wtryskiwaczy

2015-01-09, 15:43

w moich autach to zawsze sygnał do wymiany świec i przewodów wystarczy że na jednej głowicy nie dopala i zaraz robią się różnice na gazowym kompie nawet 1-1,5 milisekundy najłatwiej jest posłuchać rury wydechowej jeśli bedzie puszczał takie głuche pierdnięcia co jakiś czas to jest oznaka wypadania zapłonów na benie niezauważalne na gazie już buja motorem.

istnieje też teoria że ten typ tak ma

oraz że nierówna praca na obu głowicach jest wynikiem wyklepanego rozrządu a dokładnie luzów na łańcuchu powodujących nieprawidłową pracę zaworów badam to już 2 lata i jestem coraz bliżej
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Wróć do „INSTALACJE LPG i UKŁAD PALIWOWY”