Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Dywagacje na temat ustawiania gazu na podstawie korekt paliwowych.

2016-06-05, 12:31

Witam serdecznie. Gaz u siebie zawsze ustawiałem tak, że jeździłem na benzynie, zbierałem mapkę, następnie na gaz, ustawiałem mnożnik by pokryły się wykresy, lecz po tym zabiegu według korekt paliwowych było ubogo, więc przechodziłem w zakładkę korekcja po obrotach i idealnie ustawiałem dla każdego czasu wtrysku i obrotów tak by LGFT przy spokojnej jeździe oscylował w okół od 0 do + 3 co oznaczało by minimalnie ubogą mieszankę, a przy przyśpieszaniu koło -5% co oznaczało by bogatą mieszankę. Przy WOT sprawa jest cięższa bo wchodzi w OL i jedyna korekta jaką widzę to +15%, która się nie zmienia czy jadę na gazie czy na benzynie.
Lecz wczoraj przeglądam sobie tematy na forum i skłoniło mnie to do rozmyślań, bo skoro STAG 300 ISa2 bierze czasy benzyny, dokłada mnożnik i przerabia je na czasy gazu czyli korekty robione przez komputer benzynowy jak jadę na gazie za każdym razem tak zmodyfikują czasy benzyny co spowoduję modyfikację czasów gazu, że i tak i siak będę miał mieszankę stechiometryczną ?
Jest to dość ciekawe z tego względu, że wychodzi wtedy, że gaz ustawiając go po korektach ustawiamy tylko tak by nie rozjechać map komputera benzynowego, a i tak mieszanka zawsze będzie taka jak sobie życzy komputer benzynowy ?

W takim razie co daje podłączenie instalacji pod OBD, bo wtedy instalacja opiera się na korektach, lecz to prowadzi tylko i wyłącznie do idealnego ustawienia takich samych korekt benzyna/gaz ? By się nie rozjechała benzyna ? Mieszanka na gazie i tak wtedy powinna pozostać taka sama.

Choć testując auto na biegu jałowym jak już przejdzie w CL, dodając mu gazu na mapie od obrotów choć korekty zaraz lecą na - , a ja jeszcze więcej mu władowuje to pracuje coraz coraz gorzej, i choć korekty nie przekraczają progu -25% SHFT to i tak ta korekta nie wpływa na poprawę pracy, nie kompensuje mojego podlewania na gazie. To samo dzieje się w drugą stronę jak w ramach testu mu zubażam na jałowym. Mogę go wręcz zgasić, a już przy około 10% zubożenia pracuje tragicznie i choć korekta SHFT jest na +15 np. to i tak to nic nie daje.

Sprawdzałem również zachowanie komputera pokładowego (spalania) względem tego jak ustawię gaz. I jeżeli gaz ustawiłem, że w całym przedziale obciążeń i obrotów korekty na gazie wynosiły -5% LGFT to spalanie pokazywane było mniejsze, bo czasy wtrysków benzyny przez ECU były zmniejszane, natomiast jak ustawiłem by było +5% LGFT to spalanie na komputerze pokładowym wzrosło.

Jadąc mam wrażenie że przy ustawieniu gazu na LGFT na -5% jedzie lepiej aniżeli wdawało by się na ubogo na +5%, lecz wedle zasady działania korekt że
LGFT = 0
Jeżeli SHFT jest >3% bądź < -3% (przez określony czas)
i przy danej korekcie SHFT
średnie napięcie sondy lambda wynosi 0.45V
to zmień LGFT

Wydawać by się mogło że nawet na gazie same SHFT zawsze utrzymają nam mieszankę stechiometryczną bo wyregulują tak czasy wtrysków benzyny, że kolejno przełoży to się na gaz. A jako, że jedziemy na gazie to pomiar mieszanki mamy gazu, czyli czasy benzyny dostosują się tak by pomimo mnożnika mieszanka na gazie była idealna.

Niestety jest to sprzeczne z testami na biegu jałowym, czy odczuciami podczas jazdy ...

Prosił bym o jakąś opinię względem tych dywagacji, by dojść do jakiegoś konsensusu.
Jeżeli okazało by się, że działa to jak opisałem na końcu to wychodzi na to że najlepiej ustawiać jest pod korekty benzyny, a jeżeli tak jak to działa na jałowym to za 14.7 do 1 można przyjąć LGFT = 0 (na gazie) i względem niego ustawiać sobie bogaciej/biedniej.
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: Dywagacje na temat ustawiania gazu na podstawie korekt paliwowych.

2016-06-05, 13:49

mogę Cię umówić z moim gazownikiem... ;D
Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

Awatar użytkownika
Northools
Posty: 327
Rejestracja: 2016-04-26, 12:24
Lokalizacja: Trojmiasto
Model Explorera: Czarny Ex III 4.6 V8 - tzw pomnik.

Re: Dywagacje na temat ustawiania gazu na podstawie korekt paliwowych.

2016-06-09, 14:53

Wypali gniazda zaworowe jadac przez cala Polske do tego gazownika ;-)

Pozdrawiam
Kur....a! Gdzie jest moja szaro-zielona skora? :shock:

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: Dywagacje na temat ustawiania gazu na podstawie korekt paliwowych.

2016-06-09, 20:58

Trasa 1000km w dwie strony do Warszawy zrobiona ;) Średnie spalanie na gazie w dwie strony 12.3l. Do Warszawy 12.8 mi wyszło, wracając 11.8 ;) Jechałem dość jednolicie. Skalibrowałem ostatnio wtryskiwacze i reduktory :D
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Dywagacje na temat ustawiania gazu na podstawie korekt paliwowych.

2016-06-09, 21:17

kamyk napisz mi co tam masz z tej gazowni to sobie taką samą zmotam do sporta i skopiuje twoje mapy :P

13l gazu toż to taniej niż fiestą
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Dywagacje na temat ustawiania gazu na podstawie korekt paliwowych.

2016-06-09, 21:44

przeliczając na pb wychodzi jakieś 4,3l/100km ;-)
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: Dywagacje na temat ustawiania gazu na podstawie korekt paliwowych.

2016-06-09, 21:55

Hehe. A jak depniesz to idzie praktycznie jak benzyna.
Mam Valteki czerwone, które właśnie zregenerowałem, Stag 300 ISa 2i dwa reduktory Zavoli do 250km z ustawionym ciśnieniem 1.25 na każdym ;) Co ciekawe ubogo to to ustawione nie jest :D
Kluczem do takiego spalania jest technika jazdy i nie przekraczanie 120. Ciągle jechałem 95 - 110, nie licząc paru wyprzedzań z gazem w podłodze to wtedy 140 na chwilę padło, albo i lepiej ;) Ale tak to starałem się równo jechać. I to takie wyniki na włączonej klimie.
Póki Ford nie wchodzi w OL (gdzie gaz mam ustawiony na bogaaaatooo), a samej benzyny wali już do 20% więcej to spala po ludzku ;) OL zawsze jest jak depniesz w podłogę, albo jak jedziesz szybciej i jest wysokie obciążenie.
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: Dywagacje na temat ustawiania gazu na podstawie korekt paliwowych.

2016-06-10, 08:12

U mnie wychodzi 16-18 l/100km, ale ...
jechałem 95 - 110
... tak ja ja jeżdżę po podwórku... ;D
Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Dywagacje na temat ustawiania gazu na podstawie korekt paliwowych.

2016-06-10, 12:41

... tak ja ja jeżdżę po podwórku... ;D


Nie wszyscy mają ogrodzenie pod prądem, ochronę co 10m, płot 2m wysokości i 100h posiadłości :-D
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: Dywagacje na temat ustawiania gazu na podstawie korekt paliwowych.

2016-06-10, 14:32

a kto biednemu zabroni... ;D
Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Dywagacje na temat ustawiania gazu na podstawie korekt paliwowych.

2016-06-10, 22:29

to niech mi ktoś powie dlaczego mi się gaz wyłącza na wolnych obrotach,błędów brak,nie piszczy jakby się gaz skończyl tylko przelącza się jakbym guzik na centralce nacisnął :(
Boris,taniej można Fiestą z lpg. :)
tel. 606414212

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Dywagacje na temat ustawiania gazu na podstawie korekt paliwowych.

2016-06-10, 22:33

walnięty przełącznik, błąd w ustawieniach, brudne wtryski,walnięty mapsensor ,samochód do wymiany wybierz se :P :D

Arthur
Posty: 254
Rejestracja: 2013-09-12, 13:22
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: I I O H V `9 6

Re: Dywagacje na temat ustawiania gazu na podstawie korekt paliwowych.

2016-06-10, 22:40

ja się gazu boję ... w ogóle chyba bym tego samochodu już nie ogarniał ... ale też mam 12.3l na trasie :-P

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Dywagacje na temat ustawiania gazu na podstawie korekt paliwowych.

2016-06-10, 23:06

przełącznik wymieniony,czujnik ciśnienia też,filtry nowe,czujnik temp nowy,chciałem jeszcze wymienić cewki przy elektrozaworach,ale mi się odechciało :(,w tych ustawieniach nie wiem co można pozmieniać bo się na tym nie znam,to co umialem to zrobiłem-efektów brak,więc jeżdżę i duszę guzik na centralce jak mi się wyłaczy,czasem raz dziennie a czasem 20 razy dziennie,tylko na wolnych obrotach,u gazownika bylem-podłączyl komp i nie ma błędów,instalacja Prins VSI,czekam aż się rozwali do reszty i wtedy naprawię,nawet mnie już to nie denerwuje,samochód chciałem sprzedac ,ale po kilku dniach mi przeszło,gdzie ja kupię inny -lepszy,wszystkie nowsze to już "plastik",a ten ma tylny napęd i metalowe zderzaki (4x4 też będzie miał jak mu łańcuch w reduktorze wymienię) :)
Arthur,pomysł niezły,nie zatankuję gazu i będę jeździl na benzynie-nie będzie problemu :)
zrobiłem tak dwa tygodnie temu,ale po wizycie na stacji benzynowej wrócilem do naciskania guzika na centralce lpg.:)
tel. 606414212

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Dywagacje na temat ustawiania gazu na podstawie korekt paliwowych.

2016-06-11, 00:16

Kamyk,ty jesteś oblatany w sprawach sondy lambda,czy możesz mi napisać jakie prądy powinny pokazywać poszczegolne sondy w ohv podczas pracy,podlączam skaner i coś tam pokazuje,ale nie wiem czy jest ok czy nie,diagnostyka nie jest moją najmocniejszą stroną,pytam bo mój silnik ma drgawki na wolnych obrotach i to co mogłem to wyeliminowalem,egr,ukł zapłonowy,blędów brak.
tel. 606414212

Wróć do „INSTALACJE LPG i UKŁAD PALIWOWY”