Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Prorok78
Posty: 97
Rejestracja: 2014-01-13, 19:02
Lokalizacja: Wrocław

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2015-06-11, 22:29

No... to zależy... pytanie czy działało działało i sie zje... psuło... czy od początku tak jest... Ale z drugiej strony, robienie instalacji do tych silników na miedzi 6mm lub o zgrozo regulowaną na śrubkę powinny z miejsca być karane plutonem egzekucyjnym lub co najmniej publiczna chłostą...:)
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri

Awatar użytkownika
Pruski
Posty: 30
Rejestracja: 2014-04-21, 22:21
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Ex III 4.0 '04 XLT

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2015-06-17, 10:46

No od tego czasu objawy się zmieniły mimo, że nic nie robiłem ;)
Jak depnę to przy 4.8 tys obrotów pisk ostrzegawczy i na komputerze wyświetla się napis Check Charging System i pali się kontrolka akumulatora. Moc chyba nie spada znacząco. Zastanawiałem się czy to nie jest jakaś forma zabezpieczenia instalacji polegająca na odcinaniu prądu żeby czegoś nie zjarać.
Występuje to sporadycznie tylko przy kickdown'ie.
Będzie zaraz przegląd okresowy w gazowni to każę im to sprawdzić.

Prorok78
Posty: 97
Rejestracja: 2014-01-13, 19:02
Lokalizacja: Wrocław

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2015-06-17, 10:57

Hmm... Przy takim objawie sprawdziłbym altka a w szczególe regulator napięcia ... Skoro mu sie ładowanie nie podoba na wysokich to możliwe że za dużo daje prądu na instalację... Związku z gazownia bym tu sie nie dopatrywał... Chyba że na benzynie sie tak nie dzieje...
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2015-06-17, 12:51

Hmm... Przy takim objawie sprawdziłbym altka a w szczególe regulator napięcia ... Skoro mu sie ładowanie nie podoba na wysokich to możliwe że za dużo daje prądu na instalację... Związku z gazownia bym tu sie nie dopatrywał... Chyba że na benzynie sie tak nie dzieje...
Jak najbardziej, miałem taki alternator co mi na wysokich obrotach zapalał akumulator - za duże ładowanie, w moim wypadku nie był problemem regulator napięcia, regeneracja komutatora pomogła.
Raczej nie ma to związku z gazem są to dwie różne sprawy, które się po prostu nakładają. Co do gazu to może być jeszcze problem z temperaturą gazu nie tylko z ciśnieniem - tu musiałbyś odczytać błędy z kompa gazu.
Ja mam IIce rurkę 6mm i nie ma problemów ze zbyt niskim ciśnieniem gazu.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Prorok78
Posty: 97
Rejestracja: 2014-01-13, 19:02
Lokalizacja: Wrocław

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2015-06-17, 12:58

No może faktycznie byc tak ze przy dużym zapotrzebowaniu na gaz reduktor nie wyrabia i zamarza... Ale to można prosto sprawdzić... Albo podpiąć komputer i zobaczyc na temp gazu przy butowaniu, alo porządnie pobutować, zatrzymac sie i od razu zmacać reduktor... Jeśli ędzie chłodny/zimny tzn że za bardzo temperatura na nim spada... wtedy albo wymiana na bardziej wydajny, albo regeneracja - zależy jaki masz ?
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri

Wróć do „INSTALACJE LPG i UKŁAD PALIWOWY”