Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
miodzio
Posty: 196
Rejestracja: 2010-01-24, 11:31
Lokalizacja: Kraków

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2010-03-28, 17:04

Dla porządku wpisuje co było przyczyną:

1. Zapchane wtryskiwacze (wymiana)
2. Brak czujnika poziomu gazu na zbiorniku (!!!) - poprzedni właściciel wykazał się uczciwością i mnie o tym poinformował (ironia)
3. Regulacja.

Nikt nie potrafi mi wyjaśnić natomiast jak to się stało, że początkowo wskaźnik jakoś działał (ubywało światełek w miarę jazdy) a teraz nie działa.
Poprzednio: Explorer XLT 2003 r.
Obecnie: Explorer XLT 2016 r.

Awatar użytkownika
antyk-wariat
Posty: 30
Rejestracja: 2010-07-29, 05:19
Lokalizacja: Malopolska

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2010-07-29, 15:56

Podpinam sie pod ten temat z pytaniem.
W obecnej porze roku czyli lato, po jakim czasie powinien sie przelaczyc z benzyny na gaz.
Mysle ze u mnie trwa to okolo 30 sekund0 chyba troche za szybko nawet jak na lato.
W zimie nie wiem, bo jeszcze nie jezdzilem zimowymi porami.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
miodzio
Posty: 196
Rejestracja: 2010-01-24, 11:31
Lokalizacja: Kraków

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2010-07-29, 16:02

U mnie po dokladnie takim samym czasie, czasami nawet szybciej. :) Przy okazalo się, że jeszcze mam nieszczelnosc w reduktorze i zaworze. Po wymianie dalej zdarza sie, że mieszanka jest za uboga i jest blad.
Poprzednio: Explorer XLT 2003 r.
Obecnie: Explorer XLT 2016 r.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2010-07-29, 16:18

Błąd wyskakuje dość często. Ja z jedynką nie mam z tym problemu bo raz się lampka CE zapala a raz gaśnie... nie ma tak, że jak się zaświeci to trzeba podłączyć skaner. Co do przechodzenia na gaz... w taki dzień jak dziś przełącza na gaz i u mnie bardzo szybko... odpalę, cofam z miejsca gdzie parkuję, ruszam do przodu i myk... przełączyło - samochód nawet nie jest przygotowany na to bo dławi się, czasem nawet gaśnie... nie wiem od czego to zależy.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2010-07-29, 16:43

W obecnej porze roku czyli lato, po jakim czasie powinien sie przelaczyc z benzyny na gaz.
to zalezy od kilku czynnikow

1. ile jest ustawione w programie - niektore maja taka opcje - moje KME ma - mozna sobie ustawic ale nie nizej niz 30st

2. zalezy od czujnika, nie wiem kto je produkuje ale strasznie daje dupy z tym, na 5 uzytych kazdy pokazuje co innego, mi ostatnio jeden sie popsul, wrzucilem drugi - to sie przelaczal po 10km w upaly (w programie ustawione 30st), stwierdzilem ze to marnotrawstwo benzyny i kupilem jeszcze dwa - pierwszy z tych dwoch zalozonych przelacza zaraz po odpaleniu auta czyli teraz rano to moze byc maxxxxx z 20st, drugiego nie probowalem ale na zime trzeba bedzie cos wymyslec, podniesc w programie albo zmienic czujnik
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
lysywujta
Posty: 417
Rejestracja: 2007-11-28, 22:06
Lokalizacja: Będzin
Model Explorera: Dodge Ram'08 5,7 HEMI

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2010-07-29, 17:10

Co do przechodzenia na gaz... w taki dzień jak dziś przełącza na gaz i u mnie bardzo szybko... odpalę, cofam z miejsca gdzie parkuję, ruszam do przodu i myk... przełączyło - samochód nawet nie jest przygotowany na to bo dławi się, czasem nawet gaśnie... nie wiem od czego to zależy.
Andrzeju masz ustawiona za niska temperature przełączania na gaz w programie. Jak bylem teraz na przegladzie to podczas rozmowy z gazowniakmi z Mida gaz dowiedziałem sie ,że najbezpieczniejsza temperatura do przełaczania z benzyny na gaz jest 35 stopni.Przy ustawionych nizszych temperaturach padaja wtryski gazu,zuzywa się wiecej gazu i silnik nie spala gazu tylko go wypluwa wydechem.
Ostatnio zmieniony 2010-07-29, 17:11 przez lysywujta, łącznie zmieniany 1 raz.
Manuale do EX i inne http://www.5fantastic.pl . Nick lysywujta

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2010-07-29, 17:19

Podpinam sie pod ten temat z pytaniem.
W obecnej porze roku czyli lato, po jakim czasie powinien sie przelaczyc z benzyny na gaz.
Mysle ze u mnie trwa to okolo 30 sekund0 chyba troche za szybko nawet jak na lato.
W zimie nie wiem, bo jeszcze nie jezdzilem zimowymi porami.
Pozdrawiam.
To zależy od ustawień komputerka od gazu :ja mam ustawiony czas 30sek od uruchomienia i temp. 15 stopni ,więc jak jest ciepło to przełącza się po tych 30sek ,a w zimę to po przejechaniu ok. 2km .
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Awatar użytkownika
antyk-wariat
Posty: 30
Rejestracja: 2010-07-29, 05:19
Lokalizacja: Malopolska

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2010-07-29, 18:39

Koledzy, u mnie nie wyrzuca bledu ani sie nie krztusi- nic z takich objawow, tylko wydaje mi sie za za szybko przelacza. Instalacja firmy BRC.
Trzeba bedzie sie przejechac do instalatora i sprawdzic wszystko.
Jedyny objaw jaki jest to to, ze czasem po wlaczeniu np D lub R zgasnie- spadaja obroty i gasnie.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
jaceksen
Posty: 124
Rejestracja: 2009-03-21, 20:09
Lokalizacja: lubuskie

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2010-07-29, 20:46

Też mam instalację BRC, tylko na 8 cylindrach. Zawsze w ciepłe dni przełącza sie bardzo szybko - po jakichś 30 sekundach do max minuty od uruchomienia silnika i trzeba się bardzo wsłuchać, żeby zauważyć minimalne zawahanie silnika.
Zimą przy mrozach około 20st. trwało to b. długo, czasem kilkanaście minut na postoju, lub nieco mniej w czasie jazdy.

Awatar użytkownika
antyk-wariat
Posty: 30
Rejestracja: 2010-07-29, 05:19
Lokalizacja: Malopolska

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2010-07-29, 21:25

Dzieki za odpowiedzi. Bede musial podjechac do instalatora zeby sprawdzil jakie sa ustawienia i trzeba bedzie poczekac na zimne dni, zeby przetestowac jak w praktyce dziala.

Awatar użytkownika
Krzysztof Kurek
Posty: 557
Rejestracja: 2008-09-02, 20:13
Lokalizacja: Poznań

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2010-07-30, 09:40

U mnie przełącza BRC przy 45 stopniach na silniku. Tak jest ustawione w programie.
Nigdy nie miałem z tym problemu, a pomiar mam na dodatkowym termometrze LCD.
Nie bierz nic na wiarę, sam wszystko badaj...

LASTDRUMER
Posty: 116
Rejestracja: 2010-04-03, 11:09
Lokalizacja: KRAKOW

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2010-07-30, 10:36

polecam zakup interfejsu bo zawsze w szybki sposob mozna monitorowac prace instalacji lpg.kazda instalacja jest troche inna i w roznym stanie i w innych warunkach exploatowana,wiec nie da sie wszystkiego uogolnic do jednego schematu.
są auta i jest EXPLORER.
potrzebujesz instrukcji,manuala lub schematu do explo pisz PW podam linki do plików

Awatar użytkownika
toms001
Posty: 96
Rejestracja: 2011-03-13, 12:53
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt: Strona WWW

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2013-04-02, 22:36

Odgrzewam temat.

Spalanie Exa zmusza mnie do założenia LPG.
Tylko jeden gazownik zaproponawał instalacje z systemem JLM (podciśnieniowy system ochrony gniazd zaworowych). Wszędzie szukam informacji o słuszności tego rozwiązania i okazało się, że nasze silniki 4.0 pojawiają się na liście firmy Prins z adnotacją "problem dotyczy zaworów wydechowych".
Czy ktoś ma instalację z lubryfikatorem? Jak to wygląda w kwestii obsługi i dodatkowych kosztów?

Czy ktoś z Wrocławia może polecić dobrego gaziarza? Firma Abart http://www.abart.com.pl/Galeria która trochę hamerykanów przerobiła zaproponowała 2 instalacje kitowe: Lovato Easy Fast z JLM i butlą 108l w koło za 3950zł lub BRC Sequent P&D z JLM i także 108l w koło za 4850zł.
Co tu wybrać Panowie? Jest sens dopłacać do marki brc?
Nareszcie jest EXIII:)

Awatar użytkownika
resko
Posty: 755
Rejestracja: 2012-02-03, 19:29
Lokalizacja: ZGL

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2013-04-03, 00:19

Moim zdaniem jeżeli planujesz wydać tyle kasy na nową instalacje to bierz brc a do tego niech ci zamontują wtryskiwacze keihin,są drogie ale bardzo długo wytrzymują nawet 200 tysięcy km,są ciche nawet bardzo ciche nie słychać tego charakterystycznego cykania.Jak mam brc i wtryski keihin i jest ok,tych wtryskiwaczy nawet się nie kalibruje jak inne.

Awatar użytkownika
leszek_g
Posty: 492
Rejestracja: 2009-04-10, 09:23
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: EDGE

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2013-04-03, 09:05

W Warszawie za założenie brc w zeszłym roku zapłaciłem 4200, ta sama instalacja w Radomiu za 4500zł. Nie mam z nią żadnych problemów, tylko wymiana filtrów i kalibracja co 15tkm. Z tego co mówił tydzień temu mój gazownik, staniały instalacje brc na 4 gary.
Poprzedni stag 300 doprowadzał mnie do szału... nie żałuj kasy.
V4 na lato: VFR 750F
V6 na cały rok :)

Wróć do „INSTALACJE LPG i UKŁAD PALIWOWY”