Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2013-04-03, 09:09

Wprawdzie nie mam JESZCZE Explorerka, ale chciałbym dodać swoje "trzy grosze" do dyskusji o instalacjach gazowych. Kilkoma autkami już jeździłem, większość była zagazowana, w tym dwa amerykany: Chrysler i Dodge. Pierwszy z nich był już leciwym autkiem, drugi prosto z salonu. Nigdy (czytaj: NIGDY) nie miałem w tych autkach kłopotu z LPG. Podstawowe sprawy, których przestrzegałem, to:
- wymiana filtrów co 10-15 tys.km;
- tankowanie w pewnych / sprawdzonych stacjach;
- korzystanie ze sprawdzonych gazowników;
We wszystkich zagazowanych autkach miałem ustawione przełączanie z Pb na LPG w zależności od temperatury silnika (40-45 stopni C), przy czym przełącznik / wskaźnik zamontowany w kabinie zawsze umożliwiaj mi przełączenie szybsze lub późniejsze.
A jeśli chodzi o ewentualne kłopoty z rozruchem zimnego silnika, to w obecnym Scenicu miałem kiedyś problem z uruchomieniem zimnego silnika na benzynie (brak właściwego ciśnienia paliwa w instalacji), wówczas przy uruchamianiu włączałem od razu LPG. I uruchamiał bez żadnych problemów...
Na pewno w Explorerkach silniki są troszkę "większe" od tych, które używałem dotychczas, ale myślę, że dobry gazownik, czysty gaz i systematyczna wymiana filtrów rozwiązuje wszelkie problemy........
Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

Awatar użytkownika
BliG
Posty: 1067
Rejestracja: 2007-07-16, 09:55
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt: Strona WWW

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2013-04-03, 12:41

W Warszawie za założenie brc w zeszłym roku zapłaciłem 4200, (...).
Poprzedni stag 300 doprowadzał mnie do szału... nie żałuj kasy.
A u mnie akurat na odwrót - ze STAGa 300 (którego mam w EXie) jestem bardzo zadowolony, natomiast z BRC (Sequent 24) którego miałem w Volvo V40 nie szło po prostu wyregulować tak, żeby podawał prawidłową mieszankę i nie zapalał się CheckEngine. Inna sprawa że z każdą pierdołą musiałem jeździć do serwisu, bo ze swojego kompa nie da się podłączyć do sterownika LPG, tylko trzeba mieć jakieś specjalne interfejsy, softy, itd, itp.
Pozdrawiam,
Adrian

Awatar użytkownika
toms001
Posty: 96
Rejestracja: 2011-03-13, 12:53
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt: Strona WWW

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2013-04-03, 12:51

Powiedzcie jeszcze, co z tym systemem ochrony gniazd zaworowych, montowaliście?
Nareszcie jest EXIII:)

Awatar użytkownika
resko
Posty: 755
Rejestracja: 2012-02-03, 19:29
Lokalizacja: ZGL

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2013-04-03, 16:52

Blig tutaj się z tobą zgodzę.Mam brc i jak kiedyś podjechałem do gazownika,który ma w sumie malutki garażyk i sobie tam robi te autka na gaz i nie dał rady podłączyć się do mojej centralki.BRC ma jakieś zabezpieczenia i ciężko się zgrać.Ale jak pojechałem do dużej firmy to bez problemu się podłączyli ale za to kasują niemiłosiernie.

Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2013-04-03, 17:13

Kochani.
Czytam, czytam i troszkę czasami nie rozumiem ... :-/
Korzystam z samochodów na LPG od wieeeeelu lat. Zawsze szukałem (z pozytywnym rezultatem :lol: ) gazowników potrafiących serwisować instalację LPG z mojego autka. W aktualnym Scenicu mam dziwną, jak na podkarpacie, instalację AG ze sterownikiem Zodiak. Mój gazownik nie miał żadnego oprogramowania do tych instalacji, ale DLA MNIE ściągnął oprogramowanie (łącznie z interfejsem itp...), żeby tylko serwisować mojego scenica... I to - według mnie - solidny gazownik. Dlatego też, chociaż w moim rejonie brak explorera, ale gazowników mamy ok, zapraszam :lol: :lol: :lol:
Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

Awatar użytkownika
BliG
Posty: 1067
Rejestracja: 2007-07-16, 09:55
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt: Strona WWW

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2013-04-04, 11:12

wit.rys, są instalki do których podłączysz się bez żadnych ceregieli (np. do wspomnianego STAGa wystarczy kupić kabelek/interfejs za kilka zł oraz pobrać bezpłatne legalne oprogramowanie ze strony producenta), ale są i takie do których bez oryginalnego kabla i softu (kosztujących np. kilka tysi) niestety nic nie zrobisz (np. wspomniany BRC).
Wszystko zależy od polityki producenta...
Jeżeli jeszcze nie jest to jakiś duży koszt to ok, ale jak ma to kosztować kilka tysi to raczej średnio opłaca się zakup na własne potrzeby lub w celu serwisowania jednego autka ;)

resko, kasują to raz, a jak w trasie (ja np. miałem taki przypadek w Köln) instalka tylko miga diodą i nie przełącza się na gaz, a jesteś ponad 1000km od domu z wizją powrotu na benzynie to już się można wkur...
Pozdrawiam,
Adrian

Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2013-04-04, 11:47

wit.rys, są instalki do których podłączysz się bez żadnych ceregieli (np. do wspomnianego STAGa wystarczy kupić kabelek/interfejs za kilka zł oraz pobrać bezpłatne legalne oprogramowanie ze strony producenta), ale są i takie do których bez oryginalnego kabla i softu (kosztujących np. kilka tysi) niestety nic nie zrobisz (np. wspomniany BRC).
Wszystko zależy od polityki producenta...
Jeżeli jeszcze nie jest to jakiś duży koszt to ok, ale jak ma to kosztować kilka tysi to raczej średnio opłaca się zakup na własne potrzeby lub w celu serwisowania jednego autka
Ok, ok. W moim przypadku, gazownik zainwestował kilkaset złotych, z czego 90% w interfejs :shock: I na początek wykorzystywał tylko do mojego scenica. Jak jest teraz - nie wiem - ja mogę nadal z tego korzystać. Chociaż pierwsze ustawienia i regulacje okazały się trwałe. Autko jeździ bezproblemowo :lol:
I jeszcze jedna sprawa: firma AG udostępnia to oprogramowanie tylko i wyłącznie dla serwisów LPG. Indywidualnie nie ma możliwości zakupu...
Ostatnio zmieniony 2013-04-04, 11:49 przez wit.rys, łącznie zmieniany 1 raz.
Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2013-04-04, 19:58

nie odpowiem ci niestety czy warto zakładać lubryfikator,na forum LPG zdania są podzielone,ja nie bardzo wierzę że może to pomóc w ochronie zaworów i gniazd zaworowych,szczególnie zaworów wydechowych,natomiast mogę uwierzyć że pomoże w zanieczyszczeniu kolektora ssącego i zaworów ssących,przerabiałem ten temat w jakiejś Fieście,która traciła ducha bo zawalony miała cały dolot.
na pewno nie oszczędzaj na dobrym gazowniku,bo to chyba jest czasami ważniejsze od samej instalacji,ja mam jednego do którego jeżdżę raz do roku na przegląd , on montował instalację w moim samochodzie w 2006 i oprócz tankowania nie wiem że mam gaz,klienci którzy korzystali z jego usług też są bardzo zadowoleni.
robiłem przed świętami jeepa grand cherokee,przejechał 70 tys na gazie i ledwo dojechał do warsztatu o własnych siłach,zawory wydechowe prawie nie istniały,tak miał wyregulowaną instalację (zbyt uboga mieszanka),kontrolka silnika świeciła od zawsze i żaden gazownik nie mógł sobie z nią poradzić ( błąd sondy lambda),remont głowic zrobiony,auto pojechało na regulację gazu i nic się nie świeci-lubryfikatora nie miał :grin:
tel. 606414212

Awatar użytkownika
toms001
Posty: 96
Rejestracja: 2011-03-13, 12:53
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt: Strona WWW

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2013-04-30, 20:06

Po przeczytaniu Waszych opinii i gazowników z forum lpg dla instalatorów nie zdecydowałem się na ten system ochrony gniazd zaworowych.

Gaziarze, którzy wrzucają na fora swoje ciekawsze przypadki i objeżdżają się nawzajem w przypadku niechlujnej pracy w większości polecają dobranie komponentów pod konkretne auto, mimo że na kitowych zestawach `jakoś to jeździ`, jednak czasem ciężko wyregulować takie gotowe instalacje na optymalne spalanie.

Zdecydowałem się na sterownik LPGtech 316 (mocno rozwinięty następca naszego Staga), wtryski Hana2000, reduktor AC do 250km i butlę 103l w koło. Grzanie reduktora jest wpięte w powrót z silnika, dzięki czemu rano zbiera pierwsze ciepło i przechodzi na gaz przed przejechaniem pierwszych 500m przy temp zew. 8 stopni (przepinka ustawiona na 30 stopni).
Jak na razie instalacja pracuje w sposób niezauważalny. Spalanie w trakcie ustalania, przy pierwszym tankowaniu nie odbił zawór w butli i mam teraz troszę ponad 99 8) litrów do wypalenia.
Nareszcie jest EXIII:)

Prorok78
Posty: 97
Rejestracja: 2014-01-13, 19:02
Lokalizacja: Wrocław

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2014-02-03, 07:48

Hej. Odgrzeje troszke kotleta, ale możliwe że w najbliższym czasie będę szukał dobrego gazo-montownika we Wrocku lub okolicach...Zależy czy kupie fordzine juz z gazem czy nie...
Jeśli mógłbys powiedzieć gdzie i za ile montowałeś, i czy po tych kilku miesiącach nadal jestes zadowolony, byłbym bardzo wdzięczny...:) Jak rozumiem w III-ce masz instalacje na 8 cylindrów?
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri

Awatar użytkownika
kilos
Posty: 132
Rejestracja: 2011-12-15, 23:09
Lokalizacja: Dzierżoniów

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2014-02-04, 08:10

U kolegi jest 4.0 V6
8 cyl jest w 4.6

Awatar użytkownika
toms001
Posty: 96
Rejestracja: 2011-03-13, 12:53
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt: Strona WWW

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2014-02-04, 23:30

Za w/w instalacje płaciłem coś koło 4200, z czego sam zbiornik 103l kosztuje ~700zł.
Do tej pory zrobiłem ponad 15 tyś i nie miałem najmniejszego kłopotu.

Namiar na gazownika:

V-GAZ Paweł Rząca
ul.Polna 12
51-361 Wilczyce koło Wrocławia
tel.509633733
Nareszcie jest EXIII:)

Awatar użytkownika
Pruski
Posty: 30
Rejestracja: 2014-04-21, 22:21
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Ex III 4.0 '04 XLT

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2014-10-15, 21:49

To i ja odgrzeję kotleta.
Jak przeczytałem w pierwszym poście Jankesa o "pytowaniu" na gazie to skojarzyła mi się taka sytuacja sprzed 2 dni.
Podczas wyprzedzania ciężarówki znienacka pojawił się naprzeciwko samochód i nie dało się nie "pytować". Obroty weszły trochę ponad 5 i pojawił się pisk ostrzegawczy komputera, SES zaczął mrugać i jakby spadła moc, po ustabilizowaniu po jakiś 400m wszystko wróciło do normy. Potem to samo wystąpiło przy obrotach 4-4,5 i ustąpiło. Chyba była to wina gazu bo po zatankowaniu w innym miejscu już czegoś takiego nie było. Sprawdzać to u gazowników?
(mam STAG 300-6 ISA2)
Pozdrawiam.
H.
Ostatnio zmieniony 2014-10-15, 21:51 przez Pruski, łącznie zmieniany 1 raz.

Prorok78
Posty: 97
Rejestracja: 2014-01-13, 19:02
Lokalizacja: Wrocław

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2015-06-11, 16:32

Późno odpisuję ale... sprawdzać :)
Jeśli takie miałeś objawy tzn że brakło pod koniec wystarczającej ilości gazu...To kwestia albo strojenia, albo wydatku reduktora... Generalnie temat do przećwiczenia z gazownikiem który ogarnia takie silniki :)
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri

Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2015-06-11, 20:08

To kwestia albo strojenia, albo wydatku reduktora
Nooo, może też być zbyt mała średnica rureczek... ;)
Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

Wróć do „INSTALACJE LPG i UKŁAD PALIWOWY”