Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
damian1737
Posty: 152
Rejestracja: 2010-02-11, 08:48
Lokalizacja: Rzepiennik Strzyż.

Wymiana pompy paliwa i pływaka

2012-03-11, 21:59

Witam, chciałem dziś odpalić autko żeby wrócić do domu jakieś 100 km i lipa :eek: nie zapalił :-x Pompka głośno buczy i auto kręci na sucho więc zakładam, że padła i to z mojej winy bo chyba już od roku czasu nie pokazuje mi poziomu paliwa więc pewnie było za mało :-/ Dolałem i próbowałem kręcić ale nic więc zamówiłem na alledrogo taką http://moto.allegro.pl/pompa-paliwa-for ... 79909.html -myślę, że dobrą?? i pytanie mam takie czy ma ktoś jakiś patent jak zdjąć te przewody paliwowe???chciałem sprawdzić przy filterku paliwa czy podaje ale nie dałem rady ich zwalić :-/ a druga sprawa gdzie mogę zamówić pływak albo od czego mógłby pasować???
663212532

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

2012-03-12, 07:47

Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

kszesz
Posty: 727
Rejestracja: 2007-07-17, 22:59
Lokalizacja: W-wa Włochy

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

2012-03-12, 08:19

Z lewej strony silnika masz taki wentyl jak od koła, spróbój gwoździem czy na przekręconym zapłonie siknie paliwem. Jak siknie to pompa podaje i masz przynajmniej pewność co do jednej przyczyny.

miki666

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

2012-03-12, 08:39

jak cos to podjedz do mnie poszukam w garazu moze mam jakis plywak :-) bo kiedys zmienialem i chyba sie ostal to jak co to daj znac to poszukam :mrgreen:

damian1737
Posty: 152
Rejestracja: 2010-02-11, 08:48
Lokalizacja: Rzepiennik Strzyż.

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

2012-03-12, 18:01

Dzięki Radek za info i zestawik do przewodów paliwowych już zamówiony ;-) niestety nie mam możliwości sprawdzenia tak jak piszesz kszesz bo auto jest daleko od domu i dopiero pojadę w sobotę go reanimować :-)

miki to jesteśmy w kontakcie Dzięki wielkie za rady i pomoc :mrgreen:
663212532

Awatar użytkownika
karmel
Posty: 375
Rejestracja: 2013-06-18, 19:43
Lokalizacja: Tarnów

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

2013-09-27, 17:48

Panowie, dziś odpaliłem na benzynie, dogrzał się silnik, przełączył na gaz i podczas jazdy przełączyłem go znów na benzynę (jak się zagrzał) i wtedy zgasł. Nie mogłem go odpalić na benzynie, odpalił awaryjnie na gazie i chodzi normalnie, jednak na benzynie nie odpala (w stagu w trybie awaryjnym nie można przełączyć na benzynę). Bezpiecznik sprawny, przekaźnik paliwa sprawny. Na 95% pompa, niby ją słychać, ale już tego nie jestem nawet pewien, bo jest strasznie cicha. Po podłączeniu do odb pokazuje błąd p0232. Obstawiam pompę na 95%, teraz pytanie co kupić?!

1: http://allegro.pl/pompa-paliwa-ford-usa ... 99193.html

czy może

2: http://allegro.pl/pompa-paliwa-ford-exp ... 80995.html

Czy może coś zupełnie innego?

Niestety weekend, to od razu tego nie załatwię, muszę jeździć odpalając na gazie, mam nadzieje, że reduktor nie zamarznie, nie ma jeszcze takiego zimna na szczęście. Chyba że macie jeszcze jakieś inne pomysły to bardzo chętnie posłucham.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
karmel
Posty: 375
Rejestracja: 2013-06-18, 19:43
Lokalizacja: Tarnów

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

2013-09-28, 20:22

Odpowiadając samemu sobie, to była pompa, dziś zrzuciłem zbiornik i wymieniłem, zagadał exik od strzała. Jak ktoś jest ciekawy, to podpasowała pompa od Opla Corsy, trzeba było tylko przerobić wtyczkę.

Pzdr

kszesz
Posty: 727
Rejestracja: 2007-07-17, 22:59
Lokalizacja: W-wa Włochy

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

2013-09-29, 14:53

Jak ktoś jest ciekawy, to podpasowała pompa od Opla Corsy, trzeba było tylko przerobić wtyczkę.
A wydajność nie za mała ?

Awatar użytkownika
karmel
Posty: 375
Rejestracja: 2013-06-18, 19:43
Lokalizacja: Tarnów

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

2013-10-02, 21:04

Pompa jest zamiennikiem pompy bosha, która po nr vin pasuje do mojego exa. Nie zauważyłem żadnych problemów z pompą paliwa. Działa wszystko jak najbardziej w porządku.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

2013-10-05, 23:55

chodzi tylko o to by ciśnienie w systemie robiła jak fabryka nakazała - często jedna pompa wiele aut obskoczy - producenci wkładają to co jest pod ręką a nie wymyślają nic nowego - obudowa może być tylko inna i wtyczka... ale wtyczki są różne nawet rok do roku.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
karmel
Posty: 375
Rejestracja: 2013-06-18, 19:43
Lokalizacja: Tarnów

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

2013-10-08, 17:10

Minęło 2 tygodnie, samochód znów zaczął chodzić tak samo. Po wciśnięciu pedału gazu do oporu na postoju zachowuje się tak:

http://www.youtube.com/watch?v=aHJoN7KcVpU

Przy okazji samochód ma znowu problemy z odpaleniem, wymieniać filtr czy coś znowu z tą pompą? Było wszystko w porządku, do poniedziałku/wtorku tego tygodnia...

Mam teraz w zbiorniku niecałą 1/4, a z garażu wyjeżdżam do tyłu pod górę, możliwe, że pompa zaciąga powietrze i się zaciera? Samochód się nie dławił, ani nie słabł nigdy podczas wyjeżdżania...
Jak zrobiony jest zbiornik? Możliwe, żeby pompa zaciągała powietrze?

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

2013-10-08, 17:47

całkiem możliwe, że masz zawalony filtr paliwa - sprawdzałeś filtr powietrza albo przepływkę?
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
karmel
Posty: 375
Rejestracja: 2013-06-18, 19:43
Lokalizacja: Tarnów

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

2013-10-08, 17:52

całkiem możliwe, że masz zawalony filtr paliwa - sprawdzałeś filtr powietrza albo przepływkę?
Na gazie jest OK. Przepływomierz czyszczony jakiś czas temu, było widać poprawę. Możliwe, że zaciągnęła pompa jakiegoś syfa? Dziś próbowałem ściągnąć filtr, ale nie dałem rady, musi mi to zrobić jakiś warsztat, bo ja niestety nie mogę sobie z nim poradzić. Dziś mimo usilnych prób nie dało się ściągnąć. Na filtrze jest data kwiecień 2006 rok.

Ile jest przegród w baku i gdzie się znajdują? Nie wierzę, że zlewa się wszystko do przodu i pompa zaciąga powietrze...

Przy dodawaniu gazu powoli kręci normalnie, nie tak jak na filmiku...
Ostatnio zmieniony 2013-10-08, 17:53 przez karmel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

2013-10-08, 17:57

jeśli na gazie jest ok to definitywnie coś nie tak z paliwem - jeśli nie filtr to raczej pompa, spadła nagle jej wydajność - może się przytarła troszku? do zdjęcia filtra czy rozłączenia pompy potrzebujesz specjane gizmo, które wciskasz w przewód.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
karmel
Posty: 375
Rejestracja: 2013-06-18, 19:43
Lokalizacja: Tarnów

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

2013-10-08, 18:09

Tak, czytałem już w jaki sposób, dorobiłem sobie special tool z blachy, jednak nie mogę sobie z tym poradzić. Poszukam kogoś w okolicy z końcówkami, może będzie miał więcej wprawy niż ja.

Wróć do „INSTALACJE LPG i UKŁAD PALIWOWY”