Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
karmel
Posty: 375
Rejestracja: 2013-06-18, 19:43
Lokalizacja: Tarnów

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

2013-10-09, 18:23

Filtr paliwa wymieniony, dalej to samo, czyli zatarłem pompę jazdą na 1/4 zbiornika wyjeżdżając tyłem pod górkę z garażu? (pompa ma 2, może 3 tygodnie...)

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

2013-10-09, 21:38

A moze juz trefna kupiles. Radkowi tez dopiero trzecia zaczela normalnie dzialac. Najlepiej to by bylo podmienic od kogos sprawna pompe i zobaczyc czy bedzie zmiana
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
karmel
Posty: 375
Rejestracja: 2013-06-18, 19:43
Lokalizacja: Tarnów

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

2013-10-10, 15:10

Przez 2 tygodnie było OK, pytanie dlaczego po 2 tygodniach siadła...

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

2013-10-10, 15:15

a nie ukręciłeś przewodów przy filtrze albo pompie ? One mają dość elastyczny środek i można z nich zrobić coś takiego:

http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... 9338#69338
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
karmel
Posty: 375
Rejestracja: 2013-06-18, 19:43
Lokalizacja: Tarnów

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

2013-10-10, 20:48

No więc tak... Na podjeździe o długości 5m mam 1 metr przeniesienia, wyjeżdżam tyłem do góry. Przy 1/4 zbiornika przy takim nachyleniu pompa pracuje na sucho, sprawdzone dziś poprzez położenie zbiornika na podjeździe. Codziennie rano, przez 2 tygodnie tak wyjeżdżałem samochodem. Jestem w szoku, że ford nie zrobił przegrody w takim długim zbiorniku, żeby zapobiec przelewaniu się paliwa. Zwłaszcza w samochodzie terenowym, który powinien być na takie zdarzenia uodporniony. Przedwczoraj zalałem pół zbiornika, więc jest OK, ale jutro zaleję jeszcze co najmniej na 3/4, albo trzeba zrezygnować z garażu, ale to by już była paranoja... Dziś pompę wymieniłem drugi raz. Wszystko wróciło do normy. OSTRZEGAM EXPLORUJĄCYCH. ZALEWAJCIE EXY DO PEŁNA, BO POMPĘ SZLAK TRAFI.

Awatar użytkownika
karmel
Posty: 375
Rejestracja: 2013-06-18, 19:43
Lokalizacja: Tarnów

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

2013-10-14, 20:26

Po raz kolejny problemy z samochodem. Odkryłem pęknięty wężyk w baku, pomiędzy regulatorem, a silnikiem... Koszt części złotówka, dosłownie... Po raz kolejny zrzucanie baku... To już mi się trochę mniej podobało, no ale teraz znowu ładnie silniczek chodzi:)

Stałem się ekspertem w sprawie ściągania baku. Demontaż zbiornika, zmiana pompy, montaż wszystkiego trwa 2 godziny z jakimś małym haczykiem. I to wszystko bez kanału, czy podnośnika :lol:

aquarius19
Posty: 31
Rejestracja: 2010-04-18, 15:51
Lokalizacja: Lubin

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

2014-09-25, 14:11

Karmel, napisz jak i co z tą wymianą pompki bo mnie się właśnie szykuje wymiana pompki a nie bardzo mi się chce zdejmować zbiornik, chyba, że nie innej możliwości

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

2014-09-25, 14:46

nie bardzo mi się chce zdejmować zbiornik, chyba, że nie innej możliwości
jeżeli nie chcesz zwalać zbiornika to musisz ciąć blachę pod fotelem żeby dojść do pompki, sam sobie odpowiedz co jest łatwiejsze ;)

Awatar użytkownika
karmel
Posty: 375
Rejestracja: 2013-06-18, 19:43
Lokalizacja: Tarnów

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

2014-09-25, 20:35

Karmel, napisz jak i co z tą wymianą pompki bo mnie się właśnie szykuje wymiana pompki a nie bardzo mi się chce zdejmować zbiornik, chyba, że nie innej możliwości
Pasuje zlać ze zbiornika paliwo. Potem 4 śruby od osłony, 2 śruby od zbiornika i jedna od obejmy zbiornika i opuszczać, najlepiej użyć podnośnika jako asekuracji. Da się obejść bez ściągacza do przewodów. Trzeba jeszcze wykręcić właz razem z pompką, to chyba 6 czy 8 nakrętek rozmiar 8. Jeśli masz lift możesz wyciągnąć zbiornik bez podnoszenia kół, musisz tylko uważać, żeby nie uszkodzić przewodu wysokiego ciśnienia, jeśli nie masz liftu, to wężyka nie urwiesz , ale nie wyciągniesz zbiornika spod auta.

Wymiana należy do nieprzyjemnych, bo trzeba leżeć na ziemi. Jeśli masz pompkę z innym gniazdem, to będziesz musiał kupić jakieś wsuwki i dolutować do wiązki w zbiorniku, tylko nie lutownicą gazową :lol:

Pzdr

aquarius19
Posty: 31
Rejestracja: 2010-04-18, 15:51
Lokalizacja: Lubin

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

2014-09-26, 11:39

Dzięki wielki za pomoc. Mam lift jakieś 2,5", więc będzie mi łatwiej wyjąć ;-)

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

2014-09-26, 23:34

Kup sobie obejmę zbiornika od lublina.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
karmel
Posty: 375
Rejestracja: 2013-06-18, 19:43
Lokalizacja: Tarnów

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

2014-09-27, 08:43

Kup sobie obejmę zbiornika od lublina.
Po co?

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

2014-09-27, 12:55

Jestem w szoku, że ford nie zrobił przegrody w takim długim zbiorniku
wymyślił w niektórych bakach są półki tzn misy w których pływa pompa ja jeżdżę od 2 lat na rezerwie jak wystawiałem na allegro nikt nigdy nie kupił więc szły na złom a proponuje takie rozwiązanie jak ktoś pompę bierze
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

2014-09-27, 13:35

Kup sobie obejmę zbiornika od lublina.
Po co?
Czasem przy demontażu zbiornika ta obejma się rozpada, okazuje się że ją właściwie trzyma tylko ta guma. U mnie tak było, więc awaryjnie została zastosowana taśma z napinaczem do podwieszenia zbiornika. Od lublina podobno pasuje lub ewentualnie można ją wykorzystać do naszych uchwytów ze starej taśmy.

Jeszcze nie sprawdzałem bo u nas w polandii prowizorki są najtrwaksze. ;-)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

mateusz
Posty: 16
Rejestracja: 2014-11-11, 10:58
Lokalizacja: kluczbork

Re: Wymiana pompy paliwa i pływaka

2014-11-21, 16:45

witam ja rozwiazałem problem z pompką ...zdjełem bak i wyciągnołem pompke ,rozebrałem ja i okazało sie ze pompka ma taki trzpień i on wchodzi do takiej uszczelki i ta uszczelka była pegnieta i zamiast pompowac do wezy pompowała sama sobie w kółko w zbiorniczku :-> mam tylko teraz problem taki malutki ze niema tej mocy co powinna czy pompka zasłaba ..ma ktos na sprzedaż taką pompke
P.S pompke wymieniali mi mechanicy z okolicy ,postanowiłem zrobic teraz sam bo mam chwile wolnego nawet niepytajcie jak oni to zrobili TRYTYTKAMI <opaskami plastikowe> przyczepili pompke do korpusu i węże też sa na trytytki nieno tragedia szkoda ze aparatu niemiałem :cry:

Wróć do „INSTALACJE LPG i UKŁAD PALIWOWY”