Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Adas
Posty: 42
Rejestracja: 2017-08-05, 18:36
Lokalizacja: Biskupiec
Model Explorera: Explorer II 4.0 XLT 4x4 1996 205km

Re: Migające kontrolki napędów , nie załącza przodu

2018-02-04, 17:06

Panowie...tracę siły już do ex'a ....
Od ostatniego razu ( kiedy się tu wypowiadałem ) napędy wracały, to znikały ...ostatnio nawet tydzień były ( sprawdzone , przetestowane ) kilka dni temu jechałem do klienta ....las -super działało , wróciłem ok. ,podjechałem do innego klienta ...zgasiłem auto , po godzinie odpalam ...MIGAJĄ :/ i tak cały czas od kilku dni .

Dziś :
....GEM podmieniony - nic nie dało ( przyszedł ze stanów) , szary przekaźnik podmieniany - nic nie dało , wtyka przy reduktorze sprawdzona- nic nie dało ....
Zauważyłem tylko że błędy też znikały wraz z działającymi napędami ... naturalnie wszystkie 3 powróciły ( obwód stacyjki, szyba lewa, przekaźnik 4x4)
...nie mam pojęcia o jest .
Na pewno nie szary przekaźnik za radiem ( podmieniany z poprzedniego mojego ex'a ...działał do końca)
GEM ...nie sądzę skoro nie znam dnia i godziny kiedy się naprawi samo lub zniknie bez powodu)
wtyki.... rozpinane, sprawdzane 1000 razy ...
Shift... odpowiada za LOW ( działa, zapina nawet kiedy migają) , czyli wg logiki nie ma nic wspólnego ze znikaniem- miganiem
Więc o co chodzi????

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: Migające kontrolki napędów , nie załącza przodu

2018-02-04, 21:04

chodzi o elektromagnes w reduktorze, który odpowiada za dołączenie przodu...
podaj zasilanie + na brązowy kabel wchodzący do reduktora (nawet bezpośrednio z aku). Najlepiej jak najbliżej reduktora żeby wyeliminować wszelkie styki, połączenia.... Zrób sobie na potrzeby testów jakąś prowizorke z przełącznikiem żebyś bez włażenia pod Exa mógł posprawdzać w różnych warunkach, datach itp...

Jak już będziesz wiedział że prąd do elektromagnesu na pewno dochodzi i nadal nie będzie działać to niestety czeka Cię otwieranie reduktora i sprawdzenie dwóch możliwości: albo elektromagnes nie działa albo tarczki zużyte...

Ni poddawaj się, akurat reduktor w tym aucie to prosta konstrukcja :)

Awatar użytkownika
Adas
Posty: 42
Rejestracja: 2017-08-05, 18:36
Lokalizacja: Biskupiec
Model Explorera: Explorer II 4.0 XLT 4x4 1996 205km

Re: Migające kontrolki napędów , nie załącza przodu

2018-02-05, 17:46

chodzi o elektromagnes w reduktorze, który odpowiada za dołączenie przodu...
podaj zasilanie + na brązowy kabel wchodzący do reduktora (nawet bezpośrednio z aku). Najlepiej jak najbliżej reduktora żeby wyeliminować wszelkie styki, połączenia.... Zrób sobie na potrzeby testów jakąś prowizorke z przełącznikiem żebyś bez włażenia pod Exa mógł posprawdzać w różnych warunkach, datach itp...

Jak już będziesz wiedział że prąd do elektromagnesu na pewno dochodzi i nadal nie będzie działać to niestety czeka Cię otwieranie reduktora i sprawdzenie dwóch możliwości: albo elektromagnes nie działa albo tarczki zużyte...

Ni poddawaj się, akurat reduktor w tym aucie to prosta konstrukcja :)
Ok. Niestety jestem laikiem co do mechaniki , raczej bardziej podstawowe naprawy tylko . Niestety w okolicy brak konkretnych mechaników ... wiec jeszcze powiedz mi na który podać zasilanie ....
1- do shift'a?
2 - na czujnik
3- reduktor ...on też ma lekko brązowe zabarwienie ....
Dołączam foto ....co prawda z neta ale lepsze kolory ...
Załączniki
1.jpg

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: Migające kontrolki napędów , nie załącza przodu

2018-02-05, 19:40

na ten co jest oznaczony nr 3

laik jak laik... wystarczą podstawowe umiejętności posługiwania się kluczami, trochę odwagi i chęci i na pewno dasz radę... ja własnie z braku mechaników chętnych do podjęcia się naprawy sam poradziłem sobie z tym ustrojstwem co nazywane jest reduktorem i na prawdę nie jest to nic skomplikowanego... no chyba że nie jesteś laikiem a jak to się mówi lajkonikiem ;)

pajur
Posty: 94
Rejestracja: 2012-09-17, 11:00
Lokalizacja: Zgorzelec
Model Explorera: Ex II SOHC 4.0 '97
Kontakt: Strona WWW

Re: Migające kontrolki napędów , nie załącza przodu

2018-02-06, 20:17

Hola Hola.... Pany... na cewkę od reduktora (elektromagnesu) nie powinno iść przypadkiem napięcie w okolicy 5 - 6 V ?
Pamiętam walkę ze swoim "brązowym kabelkiem" jak mi ABS padał... i jakieś takie napięcia szły właśnie na kabelku idącym na cewkę elektromagnesu... chyba, że po drodze jakiś przekaźnik jest...

Ja bym z tym 12 V bezpośrednio z aku uważał !


Dowiedz się czy poprzedni właściciel nie motał czegoś ze wspomnianym "brązowym kabelkiem" za radiem :) jeżeli nie motał to opcja 2

Opcja 2 :
Wszystko co opisałeś jak dla mnie wskazuje na problem z shiftmotorkiem
któryś z wąsików się zagiął i robi zwarcie (albo obróciła Ci się płytka) - co siłą rzeczy wywala błąd (mrugają kontrolki) jak również rozładowywuje akumulator.
Ostatnio zmieniony 2018-02-06, 20:27 przez pajur, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Migające kontrolki napędów , nie załącza przodu

2018-02-06, 20:25

To dlaczego u mnie na 12v śmiga już kilka lat?
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

pajur
Posty: 94
Rejestracja: 2012-09-17, 11:00
Lokalizacja: Zgorzelec
Model Explorera: Ex II SOHC 4.0 '97
Kontakt: Strona WWW

Re: Migające kontrolki napędów , nie załącza przodu

2018-02-06, 20:29

To dlaczego u mnie na 12v śmiga już kilka lat?
Miruś Przyjacielu :) nie mam zielonego pojęcia :) wspominam tylko co się działo podczas motania z kabelkiem żeby dorobić dodatkowy włacznik napędu, jak mi się sam włączał, nie sprawdzałem jakie napięcie idzie bezpośrednio na cewkę :)

Awatar użytkownika
Adas
Posty: 42
Rejestracja: 2017-08-05, 18:36
Lokalizacja: Biskupiec
Model Explorera: Explorer II 4.0 XLT 4x4 1996 205km

Re: Migające kontrolki napędów , nie załącza przodu

2018-02-08, 18:06

Hola Hola.... Pany... na cewkę od reduktora (elektromagnesu) nie powinno iść przypadkiem napięcie w okolicy 5 - 6 V ?
Pamiętam walkę ze swoim "brązowym kabelkiem" jak mi ABS padał... i jakieś takie napięcia szły właśnie na kabelku idącym na cewkę elektromagnesu... chyba, że po drodze jakiś przekaźnik jest...

Ja bym z tym 12 V bezpośrednio z aku uważał !


Dowiedz się czy poprzedni właściciel nie motał czegoś ze wspomnianym "brązowym kabelkiem" za radiem :) jeżeli nie motał to opcja 2

Opcja 2 :
Wszystko co opisałeś jak dla mnie wskazuje na problem z shiftmotorkiem
któryś z wąsików się zagiął i robi zwarcie (albo obróciła Ci się płytka) - co siłą rzeczy wywala błąd (mrugają kontrolki) jak również rozładowywuje akumulator.


Jeszcze raz... sądziłem że shift odpowiada tylko za dołączanie LOW ... 4WD AUTO załącza cewka ...hmmm .
Dodam ponownie że nie mam przeróbki " mitycznego brązowego kabelka " ponieważ mam 2WD - 4WD AUTO - 4 WD LOW .
Na 100% LOW zapina ....słychać ,czuć i jest na pewno w czasie jazdy ( albo na 4 kiedy nie migają , albo LOW tylko na tył kiedy migają)

Co do znikania przodu: sprawdziłem że nie ma na to wpływu eksploatacja , sposób jazdy , nawierzchnia ( dziury , etc) , pogoda ( ciepło, sucho,mróz, deszcz) , aku nie rozładowuje .
Napędy żyją własnym życiem ... są kiedy chcą i znikają kiedy chcą , raz są przez godzinę i znikną na 2 tygodnie , innym razem nie ma 2 tygodnie i wrócą na chwilę , jeszcze innym są , gasisz auto ...odpalasz po chwili i nie ma , jeszcze innym nie ma ...stawiasz auto na noc i rano są ...nie ma zasady .
Dodam że mam na stałe podłączony elm bluetooth wiec nawet w czasie jazdy mogę sprawdzić błędy forscanem ...one zachowują się identycznie jak znikający przód ...są za chwile ich nie ma ( przekaźnik 4x4 , obwód stacyjki i szyba lewa - dodam że wszystko działa , nie ma tylko całkowitego opuszczania szyby po naciśnięciu przycisku ....trzeba go trzymać , oczywiście ze zniknięciem błędów wszystko wraca do normy)
Jak wcześniej pisałem ...przekaźnik szary za radiem podmieniałem i nic , gem też i nic, wtyki przy shift rozpinałem już z 1000razy, bezpieczniki , ogólnie przejrzane ( gdzie możliwe kable...bez sprawdzania , raczej naocznie ) .

pajur
Posty: 94
Rejestracja: 2012-09-17, 11:00
Lokalizacja: Zgorzelec
Model Explorera: Ex II SOHC 4.0 '97
Kontakt: Strona WWW

Re: Migające kontrolki napędów , nie załącza przodu

2018-02-08, 21:05

Jesteś pewny że nie było motania ? sprawdzałeś, czy wiesz od kogoś ?
Bo masz jakiś dziwny włącznik po prawej od napędów (okrągły)...


O ile się nie mylę, zasilanie elektromagnesu idzie wspólną wiązką co shiftmotor, i z tego co pamiętam wchodzi i wychodzi właśnie z shifta - co Ci szkodzi zdjąć go i porządnie wyczyścić ? fotomanual jest na forum

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: Migające kontrolki napędów , nie załącza przodu

2018-02-08, 21:42

Dobra...
Więc tak... skoro LOW Ci działa, shift go zapina tyle że ciągnie albo na 4 albo sam tył to już wiadomo na 100% że są tylko dwie opcje... no w sumie trzy, ale po kolei:
1. Winny jest elektromagnes
1.1. Albo prąd nie dochodzi przez brązowy kabelek, tudzież jakieś takie przerywanie co może sugerować zle połaczenie na jakimś styku
1.2. Sam elektromagnes nie działa ( w sumie to nie wiem jak może nie działac ale zawsze jest taka opcja)
2. Winne s a tarczki które są już wyrobione i żle "sklejają" ( choć przy tej opcji nie wiem czy pokazywalo by jakiekolwiek blędy)

Jak już pisałem wyżej.... podaj 12V bezpośrednio na ten brązowy kabelek i zobacz co się dzieje... podanie stałego 12V powinno skutkować tym ze będziesz miał stale zapięte 4x4 czyli dołączony przód więc raczej nie testuj tego na asfalcie a raczej na jakimś gruncie albo przy obecnych warunkach na śniegu/śliskim.

Awatar użytkownika
Adas
Posty: 42
Rejestracja: 2017-08-05, 18:36
Lokalizacja: Biskupiec
Model Explorera: Explorer II 4.0 XLT 4x4 1996 205km

Re: Migające kontrolki napędów , nie załącza przodu

2018-02-09, 13:21

Jesteś pewny że nie było motania ? sprawdzałeś, czy wiesz od kogoś ?
Bo masz jakiś dziwny włącznik po prawej od napędów (okrągły)...


O ile się nie mylę, zasilanie elektromagnesu idzie wspólną wiązką co shiftmotor, i z tego co pamiętam wchodzi i wychodzi właśnie z shifta - co Ci szkodzi zdjąć go i porządnie wyczyścić ? fotomanual jest na forum
Mam 2WD więc po co mieszanie :) ...ale sprawdzę , choć nie rzuciło mi się nic w oczy . Wyłącznik okrągły po prawej od napędów ...to wyłącznik radia ( oryginalnego)

Awatar użytkownika
Adas
Posty: 42
Rejestracja: 2017-08-05, 18:36
Lokalizacja: Biskupiec
Model Explorera: Explorer II 4.0 XLT 4x4 1996 205km

Re: Migające kontrolki napędów , nie załącza przodu

2018-02-09, 13:26

Dobra...
Więc tak... skoro LOW Ci działa, shift go zapina tyle że ciągnie albo na 4 albo sam tył to już wiadomo na 100% że są tylko dwie opcje... no w sumie trzy, ale po kolei:
1. Winny jest elektromagnes
1.1. Albo prąd nie dochodzi przez brązowy kabelek, tudzież jakieś takie przerywanie co może sugerować zle połaczenie na jakimś styku
1.2. Sam elektromagnes nie działa ( w sumie to nie wiem jak może nie działac ale zawsze jest taka opcja)
2. Winne s a tarczki które są już wyrobione i żle "sklejają" ( choć przy tej opcji nie wiem czy pokazywalo by jakiekolwiek blędy)

Jak już pisałem wyżej.... podaj 12V bezpośrednio na ten brązowy kabelek i zobacz co się dzieje... podanie stałego 12V powinno skutkować tym ze będziesz miał stale zapięte 4x4 czyli dołączony przód więc raczej nie testuj tego na asfalcie a raczej na jakimś gruncie albo przy obecnych warunkach na śniegu/śliskim.
OK . na pewno w wolnej chwili podciągnę 12 V bezpośrednio...sprawdzę i tę opcję .

He he... czysty przykład wredniactwa Ex'a :

Przedwczoraj napędy migały....nie jeździłem półtora dnia ....dziś rano wsiadam , odpalam i napędy działają :)..... przejechałem 50 km ( wszystko ok) , gaszę ...idę do klienta .Po 2 h wsiadam , odpalam i ....napędów brak - migają .

Awatar użytkownika
Adas
Posty: 42
Rejestracja: 2017-08-05, 18:36
Lokalizacja: Biskupiec
Model Explorera: Explorer II 4.0 XLT 4x4 1996 205km

Re: Migające kontrolki napędów , nie załącza przodu

2018-02-22, 07:14

Panowie...niestety nie sprawdziła się żadna hipoteza . Ale chyba doszedłem do problemu .... jeszcze testuje czy "TO" na pewno "TO" ....ale wszystko wskazuje na problem przekaźnika ..... nie GEM, nie reduktor,nie szary przekaźnik za radiem, nie masy,nie legendarny brązowy kabelek , nie shift ,itd. A banalny zwykły przekaźnik :D ..... który znajduje się pod deską dokładnie nad pedałem gazu , czarna skrzyneczka z 5- 7 przekaźnikami i prawdopodobnie któryś z nich lub połączenie . Kiedy poruszam owe przekaźniki wszystko wraca do normy ( przypadkowo gdzieś na forum amerykańskim znalazłem podpowiedź...sprawdziłem i wygląda na strzał w 10) ....wciąż to testuje by mieć 100% pewności ....i naturalnie dam znać by potomni mieli odpowiedz lub choć wskazówkę do wyeliminowania przy znikającym- powracającym napędzie na przód ....3 błędach GEM ( stacyjka ,szyba lewa,przekaźnik 4x4) ....

Obserwacji ciąg dalszy , dziś znów brak napędów, kontrolki migają . Poruszałem przekaźnikiem o którym pisałem ( załączam foto) napędy wróciły ....bez wyłączania silnika, bez jakikolwiek innych operacji . Wielu wspominało że szybami steruje GEM i nie ma przekaźnika szyb ....jednak właśnie ten przekaźnik pracuje ( tyka ...co słychać i czuć przy dotyku) kiedy otwieram lub zamykam szyby ....
Załączniki
28461485_632978497033234_1937252441_o.jpg
28343085_632978487033235_902752905_o.jpg

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Migające kontrolki napędów , nie załącza przodu

2018-02-22, 14:28

ten duży przekaźnik jest od szyb jak byś dobrze poszukał na forum to byś znalazł ja opisywałem kiedyś go jeden z mniejszych jest z kolei od immo też gdzieś było opisywane a wystarczy poszukać :P :D

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: Migające kontrolki napędów , nie załącza przodu

2018-02-23, 07:58

Nikt nie pisał że GEM steruje bezpośrednio ;) Za duży prąd spalił by się w trymiga.
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”