Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2010-03-02, 22:33

Do wszystkich zagazowanych trójek - sprawdźcie jaką mieszankę podaje wasz gazowy komputer i oczywiście unikajcie "pytowania" podczas jazdy na gazie. Ostatnio przydarzyło się było mojej szwagierce, że zbyt bogata mieszanka spowodowała wytopienie się katalizatorów a tym samym zatkanie kanału co spowodowało wywalenie 11 błędów na kompie i auto zgasło. Nie wiem na ile to się ma do innych trójek ale podejrzewam, że trójki są delikatniejsze w tej materii po prostu.

Także uwazujcie!
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
bugta
Posty: 416
Rejestracja: 2008-07-31, 22:34
Lokalizacja: Olkusz

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2010-03-03, 18:04

Ja do instalacji LPG dorzuciłem LUBRYFIKATOR który ma za zadanie (ponoć) zmniejszyć temp. spalania a co za tym idzie oszczędzić katalizator i coś tam jeszcze polepsza
Ostatnio zmieniony 2010-03-03, 18:04 przez bugta, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2010-03-05, 18:27

No i właśnie o to chodzi - nowszych samochodów troszkę szkoda na gaz tak wystawiać bez wsparcia. Benzyny dzisiaj mają różne dodatki poprawiające spalanie no i ogólnie usprawniające pracę nowoczesnych silników.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
miodzio
Posty: 196
Rejestracja: 2010-01-24, 11:31
Lokalizacja: Kraków

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2010-03-06, 01:06

Czytacie panowie w myślach. Właśnie miałem o tym założyć nowy temat.

EXIII na gazie - spostrzeżenia różne:

1. Pół zbiornika LPG - wskaźnik gazu albo świeci na czerwono albo ta sama czerwona dioda miga. Dzieje się tak już przy drugim z rzędu tankowaniu. Może ktoś wie co oznacza miganie czerwonej diody?

2. Dwa razy auto zgasło na LPG na światłach przy połowie zbiornika. Nie znam się, ale miał wtedy krytycznie mało benzyny - może to zawiniło.

3. Kontrolka SES lubi się włączać. Po resecie, przy 1/4 benzyny i pełnym LPG po resecie komputera się wyłącza. Włącza się bez żadnej specjalnej okoliczności. Na samej benzynie nigdy się nie włącza, co sugeruje problem z LPG.
Poprzednio: Explorer XLT 2003 r.
Obecnie: Explorer XLT 2016 r.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2010-03-06, 07:52

1. Pół zbiornika LPG - wskaźnik gazu albo świeci na czerwono albo ta sama czerwona dioda miga. Dzieje się tak już przy drugim z rzędu tankowaniu. Może ktoś wie co oznacza miganie czerwonej diody?
akurat wskaźniki ilości gazu są mocno trefne, często pokazują głupoty, ale jak miga czerwona dioda to z reguły oznacza przejście na benzynę. Ja już dawno zacząłem jeździć na kilometry a nie na wskazanie rezerwy LPG :)
2. Dwa razy auto zgasło na LPG na światłach przy połowie zbiornika. Nie znam się, ale miał wtedy krytycznie mało benzyny - może to zawiniło.
jeśli wtedy właśnie mrugała dioda czerwona znaczyłoby że przeszedł na benzynę której było mało

Czeka Cię widać wizyta u gazownika żeby powalczyli ze wskazaniem rezerwy i sprawdzili co jest grane z przełączaniem się na PB w połowie zbiornika, zresztą błędy na kompie też swiadczą że LPG coś nawala. Może filtry są zasyfiałe i nie podaje tyle gazu ile trzeba, albo parownik ma jakieś kłopoty i też nie rozpręża gazu jak należy.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2010-03-06, 08:09

ja ostatnio miałem podobna sytuacje z gazem ale był to wynik złej mieszanki gazu i dużego mrozu przemęczyłem się i wyjeździłem połowę zbiornika wlałem nowy i się w miarę uspokoiło

przedwczesne odłączanie gazu może też mieć związek z zacinającym się zaworem w butli miałem tak kiedyś w omedze że butla była pełna a jechać nie chciał :(

wskaźniki te takie z diodami są strasznie wrażliwe podobno na wilgoć a jak macie butle pod autem (jak większość z nas :)) to możecie o nim od razu zapomnieć :D
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2010-03-06, 10:09

na wskaźnikach gazu nie ma co polegać. O tym wiedzą wszyscy - myślę, że będzie można założyć ogólny temat gdzie opiszemy w punktach wszystkie za i przeciw jeśli chodzi o instalacje gazowe w "X" oraz o wszelkich niuansach, o których powinni wszyscy wiedzieć.

Problem jest trochę większy gdyż wytopienie katalizatorów to raz, duży wydatek i problem a dwa, gazownicy nie poczuwają się do odpowiedzialności. Lepiej dołożyć więc parę złotych i mieć spokój na później niż właśnie później wydatkować ekstra 2000zł za nowe katalizatory.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Valdi
Posty: 754
Rejestracja: 2009-12-17, 16:26
Lokalizacja: Glasgow

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2010-03-06, 11:03

Mnie dużo zdrowia kosztowało znaleźc dobrego ( niestety też ceniącego się) gazownika w Gdyni :-)
Wariacji z gazem dostawał Lincoln na samym początku- gasł, dusił się, kontrolki dostawały "świra"... W końcu musiałem wymienic parownik, wymienic filtry (ojjj...ubrudzone to one BYŁY!) i oczyścic zawór w butli. Od tego momentu chodzi jak zegareczek- oczywiście co 8000 przegląd instalki OBOWIĄZKOWY :-)
Z Exem na szczęście nie było większych problemów- miał przegląd instalki, wymianę filtrów i jest OK.
Oczywiście w jednym i drugim włączam gazika dopiero na rozgrzanym silniku a butle mam niestety w bagażnikach. :-)
Faktycznie kilka razy się zdarzyło, że autka gasły przy tych dużych mrozach ostatnimi czasy ale po konsultacji z gazowniami dowiedziałem sie, że to jest normalne przy takiej pogodzie :-)
Był Exik II z '95r. 4,0+ LPG- teraz śmiga w Kwidzynie :((
Lincoln Continental (przejściówka) z '88r. 3,8 +LPG
Była też nasza "panna"- Nissan Almerka 1,4S z '96r... teraz jeżdzi w Iławie :((

Monika i Rafał
+48 505 964 924, +44 7706 549044

Awatar użytkownika
miodzio
Posty: 196
Rejestracja: 2010-01-24, 11:31
Lokalizacja: Kraków

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2010-03-06, 12:21

@All - cenne uwagi. Dodam tylko, że w przypadku migającej czerwonej diody, chyba jednak nie przełącza się na benzynę. Po pierwsze widać to po zużyciu LPG, a po drugie i co najważniejsze, jeździłem prawie z leżącą wskazówką paliwa, i gdyby się przełączył to by benzyna schodziła. Czy w ogóle ktoś wie co oznaczają kontrolki (czerwona świecąca na stałe, migająca). Niestety nie mam instrukcji od LPG :(

Potwierdzam, że może zgasnąć na mrozie - wczoraj mi się to zdarzyło.
Poprzednio: Explorer XLT 2003 r.
Obecnie: Explorer XLT 2016 r.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2010-03-06, 16:40

Mrugająca czerwona znaczy, że system czeka na przełączenie (widocznie silnik nie zagrzał się jeszcze dostatecznie) - czerwona świecąca stale znaczy, że system LPG jest włączony - samochód jedzie na gazie.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

MoC

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2010-03-06, 17:25

Obym tylko nie miał ja takich problemów. A co do kontrolek to faktycznie nie ma czym się przejmować mi świeci się już ostatnia zielona diodka a mam jeszcze ponad połowę zbiornika.

Awatar użytkownika
miodzio
Posty: 196
Rejestracja: 2010-01-24, 11:31
Lokalizacja: Kraków

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2010-03-06, 17:42

Mały update:

Kontrolki zielone + czerwona migająca - system czeka na przełączenie (grzeje się)
Miga sama czerwona przy pełnym baku - ?
Czerwona świeci na stałe - rezerwa.
Poprzednio: Explorer XLT 2003 r.
Obecnie: Explorer XLT 2016 r.

Awatar użytkownika
miodzio
Posty: 196
Rejestracja: 2010-01-24, 11:31
Lokalizacja: Kraków

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2010-03-06, 23:07

Update c.d.

Dziś próbowałem odjechać samochodem po 4 h postoju i nic. Rozrusznik kręcił bez rezultatu. Jankes, chyba miałeś racje. Kontrolki w trybie "grzania", silnik nie chce ruszyć. Poza tym wszystko jest w porządku (napięcie, olej itp.).

Wygląda na to, że mrugająca czerwona kontrolka oznacza rzeczywiście problem z przełączaniem się na... No właśnie, w tej opisywanej sytuacji wygląda na to, że samochód nie chciał przełączyć się na benzynę i próbował startować na zimnym gazie. Wyłączenie gazu i reset komputera pomogły. Potem zakrztusił się jeszcze raz na postoju (spadły obroty), ale później na benzynie przejechał po mieście bez zarzutu. Kierunek gazownik.
Poprzednio: Explorer XLT 2003 r.
Obecnie: Explorer XLT 2016 r.

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2010-03-06, 23:13

Mały update:

Kontrolki Czerwona świeci na stałe - rezerwa.
Rezerwa- silnik pracuje na gazie.
Jeśli ci gaśnie na gazie to masz niewłaściwy skład mieszanki na gazie ,instalacja do regulacji . A tak wogóle to jaką masz instalację?
Ostatnio zmieniony 2010-03-06, 23:19 przez mastan, łącznie zmieniany 1 raz.
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Awatar użytkownika
miodzio
Posty: 196
Rejestracja: 2010-01-24, 11:31
Lokalizacja: Kraków

Re: EX III - zagazowałeś? przeczytaj.

2010-03-08, 09:37

Instalacja AGIS, reduktor Zorroli, wielozawór Tomasetto.
Poprzednio: Explorer XLT 2003 r.
Obecnie: Explorer XLT 2016 r.

Wróć do „INSTALACJE LPG i UKŁAD PALIWOWY”