Większość Explorerow II na polskim rynku to wersje europejskie z zastosowanym NIVO z tylu. Wymagają one specyficznych amortyzatorów albo... rezygnacji z NIVO.
Amortyzator z NIVO dostępne są w Polsce poprzez siec ASO FORDA - przybliżony koszt to:
- lewy 500,- zł brutto,
- prawy 618,- zł brutto,
czas oczekiwania to około tygodnia do 10 dni.
Dostępny jest również zamiennik Monroe z opcja NIVO (dużo tańszy) - można go jednak kupić tylko w USA i to tez resztki magazynowe - producent wycofał sie z tego modelu i w polskiej sieci sprzedaży jest on juz niedostępny.
Jeśli ktoś myśli jednak o rezygnacji z NIVO i pogonieniu auta trochę w teren warto odpuścić sobie pompkę i założyć amortyzatory ze średniej lub górnej polki.
Amortyzatory które są produkowane również dla EII to m.in.:
Bilstein
Monroe
Kayaba
Old Man Emu
Rancho
Trail Master
Uwaga na model Bilsteina - w katalogach jest błąd i teoretycznie pasujący model wg kodów producenta będzie nijak pasował mocowaniami do Explorera II.
Istnieje jeszcze jedna opcja zmiany sposobu amortyzacji nierówności. Przy wykorzystaniu istniejącego systemu NIVO można zastosować na tyle wspomagające poduszki powietrzne do resorów plus mniej wymagające (czytaj tańsze) amortyzatory.
Z przodem nie ma juz takich problemów - większość dostępnych na rynku marek produkuje amortyzatory do naszych aut.