Maglownica w Explorerach jest jak najbardziej naprawialna czytaj daje się zregenerować. Jest wiele zakładów w kraju, które podejmują się bez problemów naprawy maglownic w Explorerach. Często odbywa się to wysyłkowo - i w ciągu 72h mamy prawie jak nową maglownicę z roczną gwarancją - koszt okolo 450-500 PLN. Na miejscu naprawa trwa dzień roboczy.
Taki serwis jest np tu
http://maglownice.polskareklama.pl
lub
http://www.karford.com.pl
Na rynku dostępne są też maglownice regenerowane w USA w serwisach FORD-a - wygladają jak nowe i teoretycznie tak też powinny się zachowywać. Koszt to około 1000 PLN
Czasami wytarczy tylko "powierzchowna" naprawa w wypadku gdy przekładnia po prostu cieknie - przyda się wtedy zestaw naprawczy np KTS:
http://www.kts.de/PDF/katalog5/pdf_date ... repkit.pdf
Zanim jednak zaczniecie walczyć z maglownicą sprawdźcie dobrze drążki kierownicze - potrafią wyglądać i zachowywać się jak nietknięte, a w rzeczywistości po sprawdzeniu w imadle element ruchomy jest rozsypany lub kompletnie zatarty.