Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: Zawieszenie pneumatyczne do expo 2

2007-11-22, 13:15

W czujniku na 99% jest zwykły potencjometr, można podstawiać co się chce. Co do amorków, to nie wiem jak w Explo, ale w Scorpio były podobne, i niestety, bez powietrza klapały na dół i bardzo kiepsko działało, no i do pompowanych amorków były w komplecie inne sprężyny (krótsze i miększe).

nemrod

Re: Zawieszenie pneumatyczne do expo 2

2007-11-22, 13:19

niektorzy z nas maja manualne sprzegielka i tez musza wysiasc zeby je zalaczyc wiec... dodatkowy kompresorek to juz pikus

hehehehhehehe
a co?? wychodzę, wychodzę i jest mi z tym dobrze
... jak nie leje :D

manius

Re: Zawieszenie pneumatyczne do expo 2

2007-11-22, 13:21

Boni z tym czujnikiem to masz chyba racje,
kiedys to juz rozbieralem (tzn. dekielek sciagnalem)
sama elektronika :-/ ale poza plytka druk. nie bylo wiele widac

:-/

z tymi amorkami to mnie troche zmartwiles
bo znowu trzeba zmieniac koncept
ale poczekamy co Geos1 powie
dzisiaj mieli mu zakladac

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: Zawieszenie pneumatyczne do expo 2

2007-11-22, 16:28

Ok, a ja właśnie odpocząłem od pomysłu zwieszeń, przy poważnej robocie, i mi się wymyśliło w międzyczasie wszystko inaczej, dwa razy taniej i lepiej - kto powiedział, że podnoszenie musi być pneumatyczne? A hydrauliczne nie łaska? Wada - nie amortyzuje ;) amortyzację musżą robić istniejące elementy, zalety - elementy tanie jak barszcz, albo z maszyn rolniczych ;) albo z różnych samochodów, bez problemu można osiągnąć wielkie siły i skoki bez wielkich i drogich elementów, byle pompa, jakieś siłowniki i włala, tylko sterowanie trzeba tak czy owak zrobić. Kurde, jak wróce do domu polezę do garażu, gdzieś mam stary unit hamulców elektrycznych Teves od Scorpio (unit = pompa+akumulator ciśnienia+czujnik+zawory ABS), przecież on daje do kilkudziesięciu bar i jest trzyobwodowy (2x przód, tył jest wspólny), do tego parę rurek, dwa siłowniki na jakieś 30bar, i Scorpio podniesie tyłek!!! :clap: A potem Explo! :thumbup: Czasem sam siebie zadziwiam, skromnością szczególnie :D

manius

Re: Zawieszenie pneumatyczne do expo 2

2007-11-22, 16:42

hehe
tez mozna, ale kasia :-(
dlatego jak najprosciej nie mylic z prymitywnie ;-)

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: Zawieszenie pneumatyczne do expo 2

2007-11-22, 16:53

Ale manius, jakie prymitywnie, pneumatyka w podnoszeniu 2 tonowego samochodu, to jest właśnie prymitywne cięcie kosztów przez producentów, bo to jest dla nich tanie. W wojsku i wyczynowych robi się hydraulikę albo hydropneumatykę (no i w Citroenach ;) ). Powaga, wyciągnę z garażu unit hamulców elektryczny, to jest po prostu elektryczna pompa hamulcowa, ma zawory upustowe, wyłącznik ciśnieniowy, przeponowy akumulator ciśnienia, to jest gotowiec po prostu, kosztuje jakieś grosze na szrocie, Scorpio idą masowo pod nóż ;) do tego trzeba jakieś odpowiednie siłowniki, do sprężyn wąskie, żeby weszły wewnątrz plus "wkładka oporowa" sprężyny (takie potrzeba do Scorpio tył i Explo1 przód), do resorów Explo najlepsze byłyby krótkie za to solidne siłowniki, po prostu zamiast szekli, skok ogólnie żaden, przecież 2 czy 3 cale to wszystko co potrzeba. Na początek można spróbować przerobić byle jakie 2tonowe podnośniki hydrauliczne, przecież to siłownik właśnie, jak nie, to można coś kupić z maszyn czy z rolnictwa, jak nie, to można dać do zrobienia (np. dokładne jak trza, pasujące zamiast szekli w Explo) i jeszcze wyjdzie tanio jak barszcz w porównaniu z amorkami po 600 czy 900zł (a do Scorpio w ogóle już nie ma nawet w ASO amorków, trzeba i tak rzeźbić, a jak były ostatnie to dwa lata temu i po 1700...). Napaliłem się...

EX 5.0

Re: Zawieszenie pneumatyczne do expo 2

2007-11-22, 17:07

Obiecane fotki.

Czujników w starych amorkach nie można już zmierzyć.
Wskazania omomierza zmieniają się nawet po lekkim puknięciu w amortyzator.
Ich czas już się skończył.
Załączniki
11220002c.JPG
czujnik podnoszenia przodu mocowanie górne
11220002c.JPG (29.76 KiB) Przejrzano 12048 razy
11220003c.JPG
czujnik podnoszenia przodu mocowanie dolne
11220003c.JPG (33.64 KiB) Przejrzano 12048 razy
11220029c.JPG
czujnik podnoszenia przodu
11220029c.JPG (31.22 KiB) Przejrzano 12048 razy

manius

Re: Zawieszenie pneumatyczne do expo 2

2007-11-22, 17:22

super
dzieki EX5.0
teraz jasnosc
Ale manius, jakie prymitywnie, pneumatyka w podnoszeniu 2 tonowego samochodu,........ .
hehe Boni nie zrozumielismy sie,
nie uwazalem tego pomyslu z hydraulika za prymitywne
to mialo sie odnosic do idei z pompowaniem manualnym :-)
Ostatnio zmieniony 2007-11-22, 18:31 przez manius, łącznie zmieniany 1 raz.

HAMME

Re: Zawieszenie pneumatyczne do expo 2

2007-11-22, 19:43

Boni co do twojego pomysłu z hydraulika zamiast szekli to też mi się podoba ale my mamy problem z przodu bo u nas są drążki i tam nie ma gdzie zastosować siłownika.

Manius nie mogę zrozumieć dlaczego jest jeden czujni z przodu i to skrajnie z jednej strony. System musi wiedzieć że auto stoi prosto skoro chce brać z niego pomiar. Wydaje mi się że taka informacja była otrzymywana z czujników które miał EX5.0 w każdym amorku albo jest gdzieś ukryty jakiś rtęciowy czujnik nachylenia

Bo jeżeli nie będzie informacji o pochyleniu to musimy mieć dwa czujniko/wyłączniki

Jeszcze jeden pomysł czy my w ogóle potrzebujemy czujniki czy wystarczy nam informacja o ciśnieniu. Może jednak zamiast tych czujnik monitorować samo ciśnienie i pompować do uzyskania określonej wartości. I tak i tak musimy ciągnąć wężyki najwyżej wejdą do kabiny z manometrami tak jak na początkowym poscie i już

manius

Re: Zawieszenie pneumatyczne do expo 2

2007-11-22, 21:25

Manius nie mogę zrozumieć dlaczego jest jeden czujni z przodu i to skrajnie z jednej strony. System musi wiedzieć że auto stoi prosto skoro chce brać z niego pomiar. Wydaje mi się że taka informacja była otrzymywana z czujników które miał EX5.0 w każdym amorku albo jest gdzieś ukryty jakiś rtęciowy czujnik nachylenia
sa na pewno dwa, a zrobil fotke tego jednego,
bo z jednym to by chyba nie fungowalo :-P

Bo jeżeli nie będzie informacji o pochyleniu to musimy mieć dwa czujniko/wyłączniki
Jeszcze jeden pomysł czy my w ogóle potrzebujemy czujniki czy wystarczy nam informacja o ciśnieniu. Może jednak zamiast tych czujnik monitorować samo ciśnienie i pompować do uzyskania określonej wartości. I tak i tak musimy ciągnąć wężyki najwyżej wejdą do kabiny z manometrami tak jak na początkowym poscie i już
hehe tez juz o tym myslalem,
ale nie trzeba go pakowac do kabiny jesli bedzie taki z wylacznikiem
ustawiasz przy jakim cisnieniu ma wylaczyc kompresor i fertig :-)
Załączniki
analog.jpg
analog.jpg (17.68 KiB) Przejrzano 12004 razy
digi.gif
digi.gif (91.28 KiB) Przejrzano 12003 razy
Ostatnio zmieniony 2007-11-22, 21:25 przez manius, łącznie zmieniany 1 raz.

EX 5.0

Re: Zawieszenie pneumatyczne do expo 2

2007-11-22, 22:02

Jest na 100% jeden plus te dwa w amortyzatorach , w tylnych jest to samo
zdjecie niżej
Załączniki
11220021am.JPG
11220021am.JPG (33.46 KiB) Przejrzano 11988 razy
Ostatnio zmieniony 2007-11-22, 22:05 przez EX 5.0, łącznie zmieniany 1 raz.

manius

Re: Zawieszenie pneumatyczne do expo 2

2007-11-22, 22:09

hehe
ciekawe :roll:
czyli ma jakiś sensor położenia

HAMME

Re: Zawieszenie pneumatyczne do expo 2

2007-11-23, 08:48

No właśnie dobrze doczytałem sie postu EX5.0. Ma jeden czujnik więc albo informacje o pochyleniu pobiera z amortyzatorów abo jest osobny czujnik. Jeżeli jest osobny czujnik to istnieje prawdopodobieństwo że też taki mamy bo u nas nivo też nie działa jak auto dziwnie stoi

Pomysł z manometrami z wyłącznikami jest chyba najlepszy i najprostszy.

Robiąc założenie że podnosimy auto tylko na równym i chcemy podnieść całe auto o x wysokość mozna było by zrobić tak:

Jeden kompresor za nim zaraz manometr z wyłącznikiem później rozprowadzona instalacja do wszystkich amorków. Empirycznie sprawdzić jakie ciśnienie powoduje podniesienie na maxa auto. Zablokować wartość w manometrze i już.
Jeżeli chciało by się mieć nadal funkcjonujące nivo wystarczyloby zamontować jeden elektrozawór do przedniej części instalacji tak aby był zamknięty kiedy dziala nivo

Manius wytłumacz mi jak się tylko opuszcza auto czy kompresor uruchamiany jest w odwrotnej polaryzacji i zaczyna zasysać czy są jakieś elektrozawory

manius

Re: Zawieszenie pneumatyczne do expo 2

2007-11-23, 09:32

Hi,
sa trzy elektrozawory :eek:
jeden z nich siedzi bezposrednio na kompresorze
i spuszcza powietrze z systemu
pozostale dwa sa przed amorkami i wy/wlaczane
w zaleznosci od drogi
(w terenie sa otwarte zeby amorki miedzy soba pracowac mogly,
na szosie sa zamykane)

acha a wracajac do sensora polozenia to wyczytalem
ze w max (buda w gorze) podaje 0,25V
a min 4,75V

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: Zawieszenie pneumatyczne do expo 2

2007-11-23, 09:47

Czyli w praktyce zwykły potencjometr zasilony z 5V.

Ale zaintrygowało mnie "żeby amorki między sobą pracować mogły", serio wtedy zestawia połączenie wszystkich wspólnie? To jest fajny pomysł na szybkie samopoziomowanie w terenie! bo w terenie do reakcji sterowania i zawieszki to chyba trzeba by jakieś hitech amory magnetohydrauliczne używać, a tak jest szybka reakcja gratis...

Wróć do „ZAWIESZENIE I UKŁAD KIEROWNICZY”