Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: oslona spodu przod EXII

2008-08-25, 23:59

:?:
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: oslona spodu przod EXII

2008-08-26, 00:20

Osłona zrobiona bez otworów wentylacyjnych ogranicza przepływ powietrza przez chłodnicę oleju skrzyni biegów i chłodnicę oleju wspomagania układu kierowniczego. Dobrze, jeśli uda się przenieść gdzieś te chłodnice choć z tą od skrzyni nie jest tak łatwo. Wystarczy zrobić w osłonie otwory, które pozwolą na swobodny przepływ powietrza.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: oslona spodu przod EXII

2008-08-26, 06:54

zdecydowanie przesloniecie chlodniczki od wspomagania - to ta mala na przednim zawieszeniu - bedzie podnosilo ci straszliwie temperature - przecwiczylem to na sobie.
trohe podjazdow, gorek i blota i zaczalem czus potwornie palony ATF - na poczatku myslalem ze to skrzynia, ale to wlasnie gotowal sie olej od wspomagania. Moja oslona byla pelna i pojawiaja sie w niej coraz to nowe otwory a i tak nadal podbija mocno temperature. W zasadzie to jedyne rozsadne rozwiazanie to plaska oslona od spodu bez zadnych dodatkowych bokow czy czegos i tez z duza iloscia otworow. Tak naprawde nie osloni Ci za bardzo przed woda a jedynie przed kamykami, galeziami, etc.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: oslona spodu przod EXII

2008-08-26, 07:32

a kombinowaliście coś z dodatkowymi wentylatorami do chłodzenia tego obiegu?
Ostatnio zmieniony 2008-08-26, 07:32 przez starwind, łącznie zmieniany 1 raz.
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: oslona spodu przod EXII

2008-08-26, 08:59

poszukaj troche w tematach HAMME - on ma kilka chlodnic wiecej, wentylatorow i wielki wentylator na masce :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: oslona spodu przod EXII

2008-08-26, 11:48

a kombinowaliście coś z dodatkowymi wentylatorami do chłodzenia tego obiegu?
największy problem jaki jest po założeniu osłony to nie to rze nie wpada powietrze na chłodnice, tylko że nie ma gdzie uciekać.
ja u siebie po samym tylko załozeniu nadkoli zauważyłem wzrost temperatury na silniku o 5-10 stopni a na skrzyni nawe 15 stopni.
więc jedynie słusznym rozwiązaniem to tak jak wojtek zrobił: wielki otwór na masce i tam wentylator, który wyciąga nagrzane powietrze z silnika :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: oslona spodu przod EXII

2008-08-26, 21:12

A teraz inne pytanie alu czy stal i ewentualnie jaka gruba ?
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
wajc83
Posty: 444
Rejestracja: 2007-08-20, 08:34
Lokalizacja: łódź

Re: oslona spodu przod EXII

2008-08-26, 21:26

3 teowniki jako konstrykcja i to obite alu.
biały Ex I do lansu za raz na 18" kołach :)
Pajorka na sprzedarz

HAMME

Re: oslona spodu przod EXII

2008-08-26, 22:00

Od samego początku miałem zamontowaną osłonę na przód ostatnio została przedłużona i jest tak:
- Osłona aluminiowa najlepiej z jednego kawałka grubość 4mm od zderzaka do wózka
- 0 otworów układ chłodzenia należy rozwiązać, ale to inny wątek. Każdy otwór to możliwość wbicia się przypadkowego patyka i uszkodzenia chłodnicy.
- nie stosować osłon bocznych aby nie było efektu "wpadnie, a nie wypadnie"
- jak ktoś po jeździe po błocie myśli że nie będzie musiał myć chłodnic to błędne rozumowanie
- osłona służy do ochrony przed patykami, prętami kamieniami i wypycha auto na powierzchnię w przeciwieństwie do otwartego mostu który działa jak pług.


Osłona oparta na dwóch profilach z poprzeczkami i jak Grzesiek dodał z 3 a lepiej 4 teownikami.

Jeżeli Grzesiek będzie miał czas to moja cała osłona z wyciągarką leży u niego, może zrobić fotki.

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: oslona spodu przod EXII

2008-08-26, 22:12

od mycia chłodnicy nie mam zamiaru się wymigiwać ( to nie problem) po prostu takie odkryte "narządy" z przodu nie napawają mnie optymizmem
Przy najbliższej okazji muszę podejrzeć jak Rad-T ma zrobiony swój ładniutki zderzak bo ten oryginalny na mój gust jest za bardzo "plastikowy" ale to już inna bajka
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”