Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: [Chłodzenie] wylot na masce

2010-07-28, 09:20

ok :)
hmm ale i tak chronologia się posypie :( bo Twój post jest późnejszy jak pierwszy z tej dyskusji... i Twoje fotki wylądowały by w środku :(
poszukam opcji edycji w bazie...
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: [Chłodzenie] wylot na masce

2010-07-28, 09:31

Norbi nadal nie bardzo rozumiem w jaki sposób wiskoza ma pomóc w korkach ? co z tego że zapnie na 100% jak przy obrotach rzędu 600/min nie będzie dawać żadnego efektu. Efekt jest widoczny dopiero jak ruszysz z takiego korku i pojedziesz co najmniej minutę z normalną prędkością, tak żeby wisko było w stanie choć trochę pochodzić na wyższych obrotach i schłodzić, a do tego żeby to ciepło miało jak odpłynąć.
to widocznie u mnie musi być coś uwalone bo jakoś daje radę :-)i jakoś było cieplej niż w wawce. po za tym nie podejrzewam że że masz zabudowany cały spód pod silnikiem więc ciepło ma gdzie uciekać. a u mnie przy długich postojach w gorące dni to praktycznie termostat dawał radę i wiskozę jak się załączała słyszałem sporadycznie.ale to tylko moje skromne spostrzeżenia tyczące się mojego padalca :-) . jeśli tak ci się łałto grzeje to polecam założyć termostat o niższej temp. otwarcia
Ostatnio zmieniony 2010-07-28, 09:38 przez norbi73, łącznie zmieniany 1 raz.
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale..

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: [Chłodzenie] wylot na masce

2010-07-28, 09:41

i dlatego pisałem że chyba nie miałeś okazji sprawdzić tego w przypadku SOHC :)
nie twierdzę że OHV ma ten problem, motanie z dodatkowymi wylotami jak pewnie zauważyłeś póki co zawsze dotyczy SOHC.

natomiast znowu - termostat z niższą temp otwarcia w korku nadal nic nie pomoże, nadal stoisz w gorącym powietrzu własnego silnika, które ledwo jest ruszane wiskozą chodzącą na niskich obrotach bo auto stoi.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: [Chłodzenie] wylot na masce

2010-07-28, 09:48

wniosek.... sprzedać sohc i kupić ohv :-D
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale..

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: [Chłodzenie] wylot na masce

2010-07-28, 09:55

Chłopaki, jakby nie patrzeć, ja to zrobiłem nie dla sztuki wiejskiego tuningu (choć to zapewne tak wygląda :D ) ale żeby COŚ zrobić w kierunku obniżenia temperatur.

I tak np. przetestowałem między innymi w warunkach jazdy 20km/h (w tym zatrzymywanie się i ruszanie ponownie) non stop pod górę na odcinku 30km w pełnej lampie o 12 w południe, bezwietrznej aurze i przy temperaturze otoczenia 40 st.C ( w cieniu! ) przy pierwszych 20km i 35 st.C przy ostatnich 10 km temperatur szedł powyżej 100 st. C bez wiatraków gadżetów, a z wiatrakami gadżetami odpalonymi nie przekraczał 95 st.C i spadał nawet do 89 st.C .

Potężne znaczenie ma temperatur otoczenia. Jak się zakopałem w błocie, a na dworze było 17 st.C to żadne wiatraki nie są potrzebne.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: [Chłodzenie] wylot na masce

2010-07-28, 10:01

i to jest bardzo dobra informacja, bo to oznacza że patent działa, czas uruchomić kątówkę :D
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: [Chłodzenie] wylot na masce

2010-07-28, 12:36

wniosek.... sprzedać sohc i kupić ohv :-D
Mam oba i jak bym miał wybierać to biorę SOHC ...
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: [Chłodzenie] wylot na masce

2010-07-28, 12:43

wniosek.... sprzedać sohc i kupić ohv :-D
Mam oba i jak bym miał wybierać to biorę SOHC ...
ale miło jest patrzeć jak stare OHV objeżdża młodszego brata :-D
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale..

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: [Chłodzenie] wylot na masce

2010-07-28, 15:22

wniosek.... sprzedać sohc i kupić ohv :-D
Mam oba i jak bym miał wybierać to biorę SOHC ...
ale miło jest patrzeć jak stare OHV objeżdża młodszego brata :-D
Objeżdża chyba jak akurat rozrząd padnie, na tej 4 biegowej skrzyni to OHVce nawet kompresor nie pomoże.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: [Chłodzenie] wylot na masce

2010-07-28, 15:33

Adrian oj pomoże pomoże :-P wierz mi sprawdzałem :D
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: [Chłodzenie] wylot na masce

2010-07-28, 21:58

A mi się wydaje że sama cyrkulacja powietrza sporo daje jak jest wylot na masce nawet bez wiatraka, i pewno od tego zacznę.
Na alle kiedyś widziałem fajne wloty powietrza w stanie surowym - wystarcza pomalować pod kolor.
Więc pewnie po urlopie też diax do roboty :-D
A potem jak trzeba to i wiatrak.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: [Chłodzenie] wylot na masce

2010-07-28, 22:01

Adrian oj pomoże pomoże :-P wierz mi sprawdzałem :D
Chciałbym w takim razie kiedyś na żywo zobaczyć :-D
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
desmo
Posty: 302
Rejestracja: 2009-06-10, 12:23
Lokalizacja: ze wsi
Model Explorera: EX II Limited 2001r

Re: [Chłodzenie] wylot na masce

2010-12-17, 13:21

jacek4, piszesz ze będziesz zakładał termometr z trzema czujnikami. Masz jakis typ bo ja tez o tym myślę może coś na allegro?

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: [Chłodzenie] wylot na masce

2010-12-19, 20:09

Pisałem w temacie :Konsola...."
Kupiony na alledrogo, ale ostatnio nie widziałem.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”