Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Explorer II i off-road pytania o przeróbkie pilna sprawa

2012-10-28, 10:17

Ja pisałem że potem więcej kosztów i roboty jak chcemy robić coś wyżej niż kołki 2'' i zawiecha2''.
Potem to już jazda z układem kierowniczym, przewodami itd.
Kolega musi się zebrać i poczytać te tematy bo tam wszystko jest, a poza tym poleżeć trochę pod exem i popatrzeć jakie jest zawieszenie (brak sprężyn, poduszek)

No a na takie kółka to już będzie cięcia i zabawy - pytanie tylko czy skrzynki nie szkoda ?
Będzie wysoki ale już słaby i mulasty.
Ostatnio zmieniony 2012-10-28, 10:19 przez jacek4, łącznie zmieniany 1 raz.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
PLAYAUTO
Posty: 417
Rejestracja: 2011-05-04, 20:11
Lokalizacja: Warszawa/Tarnopol

Re: Explorer II i off-road pytania o przeróbkie pilna sprawa

2012-10-28, 14:48

Jacek tak się zastanawiam chce zrobić tak żeby jechać w teren i dawać radę nie uszkadzając mostów i skrzyni. Dlatego myślę że lift 4" to max i wtedy koła max 32-34 ciąc tylko to co nie zbędne zderzak stalowy pod windę chyba że uda się jakoś mojego grzechotnika wsadzić pod ori. No i ciekaw jestem jak to auto sprawdza sie w terenie bo jest dość ciężkie. Trochę mnie przeraża te przełączanie elektryczne napędów bo mam złe wspomnienia z blazera. Resztę pewnie wspólnie ogarniemy jakoś aby mechanicznie było sprawne .

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Explorer II i off-road pytania o przeróbkie pilna sprawa

2012-10-28, 15:57

Z liftem nie powinieneś się zastanawiać tylko wziąć profeska 4" na zawieszeniu - jest taki dostępny na rynku (hamerykańskim oczywista) - do dwójki nie wsadzałbym liftu budy więcej niż 1.5 do 2" choć i tak nie jest to dobry pomysł z tego to powodu, że rama w dwójce współpracuje z nadwoziem - w jedynce jest sztywniejsza - i może dojść do wyrywania mocowań z budy. Za dużo z przednim zawieszeniem nie poszalejesz - 4 cale ale tylko profesjonalnie ze względu na kąty pracy przednich półosiek oraz drążków kierowniczych - no chyba, że zdecydujesz się założyć zwykły, prosty most.

Zderzaki pod wyciągarkę już ktoś tudaj temat przerabiał - jest kilka - snorkel też przerabialiśmy.

A co do sprawowania się w terenie... ciężki jest to fakt ale daje radę zwłaszcza kiedy założysz blokady - do przodu można też tylko załącznie przedniego mostu musisz przerobić - kwestia jednego kabelka - temat też przerabialiśmy...

powodzenia,
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Explorer II i off-road pytania o przeróbkie pilna sprawa

2012-10-28, 16:03

W oryginalny zderzak winda włazi. :)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
dyfrend
Posty: 700
Rejestracja: 2011-02-14, 23:38
Lokalizacja: polska
Model Explorera: II EB V6 po SWAPe V8, convert BW4406

Re: Explorer II i off-road pytania o przeróbkie pilna sprawa

2012-10-28, 16:10

taka jak kolega Jankes nadminenił. Jak na powarznie to wywal IFS i wsadz most do przeodu. Maż wtedy "nie" ograniczone możliwości liftu, bez ruszania budy. do laczków powyżej 33'' wymień przełożenia na większe np. 4.11 ja bym wsadził 4.56 do laczków 35''. tu masz linak do ciekawie zrobionej II
http://translate.google.pl/translate?hl ... md%3Dimvns

http://translate.google.com/translate?h ... 6page%3D19

mój faworyt :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2012-10-28, 16:11 przez dyfrend, łącznie zmieniany 1 raz.
500 114 608 jak moge to Pomoge;)

Awatar użytkownika
PLAYAUTO
Posty: 417
Rejestracja: 2011-05-04, 20:11
Lokalizacja: Warszawa/Tarnopol

Re: Explorer II i off-road pytania o przeróbkie pilna sprawa

2012-10-28, 16:21

Dzięki koledzy okazuje się że autko znane jednemu z kolegów z forum osobiście zna jego historię więc będzie mój . Co do motania to na pewno będę potrzebował pomocy waszej no i graty trzeba gdzieś załatwiać więc temat otwarty będzie jak tylko sprowadzę auto na podwórko myślę że od jutra.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Explorer II i off-road pytania o przeróbkie pilna sprawa

2012-10-28, 16:45

no to widzę, żę parcie jest... dobrze - sprawdź jednak autko najpierw dokładnie.

Co do liftu to ja się powtórzę jak stare radio - sam lift 2 cale (czyli praktycznie podkręcenie na drążkach) nic ci nie da a żeby zrobić coś więcej musisz ingerować w przednie zawieszenie i to całkowicie - niezależne zawieszenie jest po prostu trudniejsze w przeróbkach.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Explorer II i off-road pytania o przeróbkie pilna sprawa

2012-10-28, 18:37

w jedynce jest sztywniejsza
Andrzej nie zgodzę się kompletnie :) oglądałeś ramę w jedynce i dwójce ? Dwójka ma więcej profili zamkniętych, jedynka praktycznie cała jest na ceowniku :) obydwie mają te same punkty mocowania budy oraz zbliżone usztywnienia poprzeczne.

Krzyżuję swojego strucla od 5 lat i jak wiesz konkretnie z liftem 2" na budzie i nic się z mocowaniami nie dzieje, zresztą przerabialiśmy przecież zagadnienie na hamerykańskim forum :) więc nie ma co straszyć kolegi.

Jak dla mnie dwójka się do upalania nie nadaje bez kompletnego przerobienia (czytaj przeszczepu z innego auta) zawieszenia. Zbyt wiele rzeczy tam od dołu przeszkadza. Belka przednia, reduktor, bak paliwa, mocowania drążków, itd itd - wszystko sterczy od dołu jak kotwice :) turystyka offroadowa to idealne zastosowanie - upalanie go na rajdach mija się z celem - są lepsze i skuteczniejsze auta do tego ;-)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Explorer II i off-road pytania o przeróbkie pilna sprawa

2012-10-28, 18:46

turystyka offroadowa to idealne zastosowanie - upalanie go na rajdach mija się z celem - są lepsze i skuteczniejsze auta do tego
amen! :D

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 709
Rejestracja: 2010-10-23, 03:49
Lokalizacja: Piła

Re: Explorer II i off-road pytania o przeróbkie pilna sprawa

2012-10-28, 18:47

Przy robieniu liftu +4" trzeba i tak robic odrazu coilover bo opuszczeniu mocowan drazkow skretnych kat rampowy w zasadzie bedzie ten sam co przed liftem.

Awatar użytkownika
PLAYAUTO
Posty: 417
Rejestracja: 2011-05-04, 20:11
Lokalizacja: Warszawa/Tarnopol

Re: Explorer II i off-road pytania o przeróbkie pilna sprawa

2012-10-28, 19:26

To może koledzy łopatologicznie czy porównując z Jeep ZJ podobna waga na seryjnych rolkach będzie podobnie się sprawowało w terenie . Nie spodziewam sie że auto po zatopieniu do połowy drzwi będzie szło do przodu ale mam nadzieje ze jak w błoto wjadę do połowy koła to pojedzie a nie stanie. dlatego myśle o podniesieniu auta tak żeby grzechotnika wsadzić nawet pod ori zderzak do tego porządne uchwyty do szarpania z przodu i tyłu I mam nadzieje że na razie starczy. Jak koledzy trochę latali z Polskiego Offroad to znają trasę z Tłuszcza jeśli da przejadę po deszczu to będę zadowolony. Kto ma z okolic Warszawy taka 4 coby podpatrzeć?
Ostatnio zmieniony 2012-10-28, 19:28 przez PLAYAUTO, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Explorer II i off-road pytania o przeróbkie pilna sprawa

2012-10-28, 19:33

trochę mam wrażenie, że nie oglądałeś dobrze tej dwójki.... przyglądałeś się jej od spodu ? Lift zmieni trochę prześwit... ale nadal pozostanie gigantyczna belka z przodu i kupa innych elementów, które będą działały jak przyssawka :)
Jeśli jazda ma polegać na ciąganiu się drutem to OK - da radę :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Explorer II i off-road pytania o przeróbkie pilna sprawa

2012-10-28, 19:40

jak skrzynia wytrzyma to wyjedzie :mrgreen: grzechotnik owszem ale na przód i to jeżeli masz wolnobieżke w zasadzie musisz zadać sobie zaj..... pytanie czy chcesz jeździć na co dzień tym autem czy tylko upalać i znaleść złoty środek a jeżeli chcesz mieć najlepsze auto na świecie to weź exa wywal z niego cały układ napędowy i wsadź od jeepa będziesz szczęśliwym człowiekiem i nie jednemu narobisz wstydu w terenie :-D :-P

Awatar użytkownika
PLAYAUTO
Posty: 417
Rejestracja: 2011-05-04, 20:11
Lokalizacja: Warszawa/Tarnopol

Re: Explorer II i off-road pytania o przeróbkie pilna sprawa

2012-10-28, 19:42

Kolego nie oglądałem spodu bo było zimno i sporo śniegu . Ale jesli to auto jest podobne do ZJ który też nie jest rewelacyjny w teren to powiedzmy będę usatysfakcjonowany do topienia mam XJ wybebeszonego . Czy ty mi chcesz powiedzieć że tym autem to co najwyżej w błocie po kostki można brodzić. Bardziej mi zależy żeby po lekkim deszczu pod słup elektryczny podjechać po polu zaoranym w pracy. Czy rekraacyjnie w wyczynie na Sobolewiadzie da się tym jechać? Lub innym podobnym

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Explorer II i off-road pytania o przeróbkie pilna sprawa

2012-10-28, 19:45

Kolego nie oglądałem spodu bo było zimno i sporo śniegu . Ale jesli to auto jest podobne do ZJ który też nie jest rewelacyjny w teren to powiedzmy będę usatysfakcjonowany do topienia mam XJ wybebeszonego . Bardziej mi zależy żeby po lekkim deszczu pod słup elektryczny podjechać po polu zaoranym w pracy. Czy rekraacyjnie w wyczynie na Sobolewiadzie da się tym jechać? Lub innym podobnym
na każde pytanie odpowiem ci tak ;-)
Ostatnio zmieniony 2012-10-28, 19:47 przez Kojot, łącznie zmieniany 2 razy.

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”