Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Lift EXII na drazkach

2008-04-20, 21:10

Bez rysunku nic nie bedę mógł zrobić
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

chevidan

Re: Lift EXII na drazkach

2008-04-20, 22:26

ja mam jeszcze takiego pomysła ;-)
nie wiem czy ktoś już to przerabiał,zwrócił uwagę na to.
być może to chybiony pomysł.

po zdemontowaniu osłony metalowej regulatora drążka(przykręcona jest na 4 sróby)
widać regulator-czyli olew zakładany na drążek o którym pisaliście wyżej,śrubę która napiera na ten odlew i jest jeszcze coś.
"łoże" drążka skrętnego.jest to PLASTIKOWA podkładka o którą opiera się drążek skrętny tworząc dźwignię utrzymującą auto na określonej wysokości.ten plastik napewno z czasem się wyciera itd. a jest wymienny i umieszczony w metalowej ramce zapobiegającej jego przemieszczanie.myślałem co by było gdyby pod ten plastik podłożyć np 3-5mm blachę(potrzrebny był by prostokąt około 15cm x 10cm [wymiar z pamięci])zwiększyło by to naprężenie drążka i w efekcie podniosło by auto.przy tak dużej dźwigni 3-5mm blacha mogła by podnieść auto o kilka cm,podobnie jak wkręcenie kilku obrotów śruby regulacyjnej podnosi auto o 2".

jankes co o tym myślisz?
nie mam rysunku jak to wygląda ale namazałem na czerwono gdzie to jest i co o co się opiera.
Załączniki
regulator ex II 2.JPG
regulator ex II 2.JPG (50.17 KiB) Przejrzano 5159 razy
Ostatnio zmieniony 2008-04-20, 22:56 przez chevidan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Lift EXII na drazkach

2008-04-20, 23:51

pomysł wart sprawdzenia w realu. Cały ten odlew nowego regulatora właśnie o kilka mm różni się od fabrycznego. Sama ta różnica daje te kilka centymetrów. Będę niedługo rozbierał zawiechę w moim to zobaczę jak to wygląda faktycznie - nigdy nie przyglądałem się szczególnie.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Lift EXII na drazkach

2008-04-21, 14:24

Panowie czekam na rysunki, Znalazlem to zdjęcie
Ostatnio zmieniony 2008-04-22, 21:24 przez mika, łącznie zmieniany 2 razy.
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Lift EXII na drazkach

2008-04-23, 09:21

mika, zdjęcia też mogę zrobić ale dużo to nie da jak nie ma wymiarów. Najlepiej zrobić odlew negatyw i zaczynać produkcję. Tylko z czego one są zrobione? Może to jest wyjście? Negatyw... dzisiaj nie mam za bardzo czasu ale jutro zajadę do warsztatu co wycina laserem różny badziew i zapytam ile by to kosztowało. Jak narazie jestem jak inwalida bo ani porządnego garażu ani warsztatu jak zrobić... normalnie szlag mnie trafia.

:roll:
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Lift EXII na drazkach

2008-04-23, 09:43

mika,

ciupke ten regulator zmasakrowany :) gdzies ty znalazl ta fotke ?
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Lift EXII na drazkach

2008-04-24, 10:27

Radek - http://www.explorerforum.com/

szukalem shock-absorber do 95

JANKES, odrysuj w skali 1:1 i podaj grubosc
Ostatnio zmieniony 2008-04-24, 10:32 przez mika, łącznie zmieniany 2 razy.
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: Lift EXII na drazkach

2008-04-24, 15:50

przepraszam, że się wtryniam w temat... ale czy wy przypadkiem nie szukacie czegoś takiego?

http://www.fatbobsgarage.com/cart/produ ... 47-15.html

Ford Ranger & Explorer 3" Complete Lift Kit 1998-2008

tu jest jeszcze oddzielnie część, którą rysowaliście

http://www.fatbobsgarage.com/cart/produ ... 23-22.html

[ Dodano: 2008-04-24, 16:54 ]
dopiero teraz doczytałem na pierwszej stronce, że już to samo wcześniej znaleźliście :oops:

ale chyba cena ciut spadła :->
Ostatnio zmieniony 2008-04-24, 15:52 przez Hubi, łącznie zmieniany 1 raz.
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Lift EXII na drazkach

2008-04-24, 21:51

tylko, że te regulatory deko dziwnie wyglądają...

zrobię zdjęcia moich to zobaczysz różnicę. Nawet nie sprawdzałem po ile oni je sprzedają ale jeśli jest różnica w cenie to musi być też i w jakości.
Załączniki
DSC_0094.JPG
DSC_0094.JPG (107.61 KiB) Przejrzano 5006 razy
Ostatnio zmieniony 2008-04-24, 22:02 przez Jankes, łącznie zmieniany 1 raz.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Lift EXII na drazkach

2008-04-24, 22:06

tu sa orginalne - tylko ze mam sama fotke
Ostatnio zmieniony 2008-04-24, 22:07 przez mika, łącznie zmieniany 1 raz.
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Lift EXII na drazkach

2008-04-24, 22:20

wiecie co tak sobie patrzę na te regulatory i wnioskuję iż cała istota ich liftu polega na innym kącie otworu na drążek, tzn. jest on bardziej skręcony już po samym założeniu :P

[ Dodano: 2008-04-24, 22:20 ]
czyli można zrobić odlew na oryginale tylko obrócić lekko otwór na drążek :P

[ Dodano: 2008-04-24, 22:22 ]
max można zrobić obrót o 30 stopni, bo więcej to można oryginalny przestawić o 60 stopni :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Lift EXII na drazkach

2008-04-24, 22:23

będę jutro szukał kogoś kto zrobiłby taki odlew z tych co mam. Napewno się da taniej tylko żeby wytrzymały.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Lift EXII na drazkach

2008-04-24, 22:26

jak nie wytrzyma to trzeba będzie szukać innego materiału.
wydaje mi się iż większy kłopot będzie z odpowiednią sztywnością aby sie nie poddawał na siły z drążka, bo wytrzymać powinno :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

HAMME

Re: Lift EXII na drazkach

2008-04-25, 20:52

Panowie proszę o uruchomienie produkcji bo klienci czekają.
Ostatnio zmieniony 2008-04-25, 20:52 przez HAMME, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Lift EXII na drazkach

2008-04-26, 07:56

uwazam ze to nie jest odlew, odlew jest za słaby i kruchy, dodatkowo wymaga obróbki. Wykonanie kokilii to też koszt. Elementy do Torsion Bars / Torsion Bars adjustment są kute. Taki element po odlaniu musiał by zostac poddany obróbce skrawaniem, frezowaniu co przekroczyło by koszty wytworzenia tego elementu.



http://www.carbibles.com/suspension_bible.html
Ostatnio zmieniony 2008-04-26, 08:25 przez mika, łącznie zmieniany 2 razy.
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”