Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: resory-wieszaki

2009-01-04, 14:00

Rad-T napisał/a:
przekladka mostu,
-na to mnie nie stac,ani finansowo,ani technicznie.Za duzo zachodu.
to jestes w błędzie :D
przekładka mostu pod resory to jest najtaniej i najprościej :D
nie wiele więcej roboty jak przy wymianie wieszaków :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: resory-wieszaki

2009-01-04, 14:10

fotomysz, ale Radek pisal o prdzełożeniu mostu z przodu ;-)
smartpar.pl

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: resory-wieszaki

2009-01-04, 14:12

a to też nie jest za trudne :D kupujesz za grosze od jedynki i całośc przekładasz :D
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: resory-wieszaki

2009-01-04, 14:24

te grosze wyniosa akurat tyle ze warto sprowadzic za te 1500$ zestaw superlifta 5.5" :D
drobny edit: 1900$ i 4" :P
http://www.rockymountainsusp.com/fd4_Explorer.htm
Ostatnio zmieniony 2009-01-04, 14:27 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: resory-wieszaki

2009-01-04, 14:54

kupujesz za grosze od jedynki i całośc przekładasz
tak,a co z mocowaniami ukladem kierowniczym itd?Przeciez to tez trzeba jakos poprzekladac,pozmieniac.

Rad-T, 4" to mam z przodu teraz,no dokladnie to 10cm :-)
1900$
eee,takie tam drobne :shock: ;-)
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: resory-wieszaki

2009-01-04, 15:16

a w jaki sposob masz 4" na przodzie ? nawet odwracajac regulatory drazkow nie wykrecisz wiecej jak 2,8-3"
ten set jest pelen i ma za zadanie obnizyc mocowania wahaczy, dajac ci realne 4" na zawieszeniu.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: resory-wieszaki

2009-01-04, 15:34

Przed podniesieniem mial od ziemi do nadkola 86cm.Po podniesieniu ma 96,5cm.Wkrecilem sruby tak,ze mam jeszcze zapas ok jednego zwoju.Geometria idzie sie gonic po 4,5".Sruby dluzsze oczywiscie.
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: resory-wieszaki

2009-01-04, 16:14

a kola ? mierzone przy tych samych oponach ?
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: resory-wieszaki

2009-01-04, 18:14

Nie Radku.Poprzednie mialem 265/65/R16 teraz mam 265/75R16
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: resory-wieszaki

2009-01-04, 18:16

no to juz wiesz skad dodatkowe cale...
set o ktorym ja mowie to pelne 4" NA ZAWIESZENIU :D czyli plus opony bedziesz mial jakies 6" wiecej od seryjnego auta.
Ostatnio zmieniony 2009-01-04, 18:16 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: resory-wieszaki

2009-01-04, 18:31

No tak,masz racyje.Ten lift na budzie tez bede robil,ale kiedy.......?No jeszcze dystanse 50mm na strone i bedzie oki. :mrgreen:
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: resory-wieszaki

2009-10-14, 09:11

Witajcie. Zmienilem wieszaki na 340mm.Jednak co mnie zaniepokoilo,to fakt,ze resor stracil swoje wlasciwosci i grozi to (tak mi sie wydaje) jego uszkodzeniem.Zalacze "schemat" tego o co mi chodzi.
Kiedy wieszak "dociska " resor w dol to pcha tylko czesc resora ,ktora jest za osia.Jednak czesc przed osia pozostaje bez zmian,a co za tym idzie sila,ktora dziala z wieszaka na resor "pcha" cala os do przodu.
Mysle wiec,ze powinienem zalozyc wieszaki takze z przodu resora....Co o tym myslicie?CZekam na jkaies sugestie.
odświeżę starego kotleta ;)

Też mam podobne odczucia do tych co miał Dawid - po założeniu dłuższych wieszaków z tyłu rozkład sił działających na resor dosyć znacząco się zmienia.

Przeczytałem cały wątek i nie rozumiem waszych wątpliwości co do montowania dłuższego wieszaka od przodu resoru.
Przecież resor od przodu jest zamocowany na dodatkowym "sztywnym" wieszaku, który przykręcony jest do ramy. U mnie aktualnie ten uchwyt jest poważnie skorodowany i będę musiał go wymienić. Myślę, że warto przy wymianie byłoby pomyśleć o jego wydłużeniu.
Nie wiem co prawda o ile podniesie to auto od tyłu, ale logiczną konsekwencją będzie wyrównanie do tego samego poziomu liftu przodu.

Myślę, że pomysł Dawida był prosty i logiczny
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: resory-wieszaki

2009-10-14, 19:05

rozkład sił na pewno się zmienia bo zmienia się długość ramienia resora z tyłu. aczkolwiek tylko w momencie silnego obciążenia, w innych wypadkach jest znikoma zmiana. można przedłużyć przedni wieszak, ale musi on być sztywno przytwierdzony do ramy jak oryginał, nie może pracować jak tylny.
Jest tylko jeden mankament.
jak przedłuzamy sam tył to podnosi się auto do góry to nie zmienia kąt wejścia wału w tylny most. a jak przedłużymy oba końce resorów to wał będzie pracował pod większym kątem co spowoduje szybsze zuzycie się krzyżaków i łożyska na wałku atakującym :D
tyle teorii. a w praktyce nie powinno być tragedii :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: resory-wieszaki

2009-10-14, 19:10

można przedłużyć przedni wieszak, ale musi on być sztywno przytwierdzony do ramy jak oryginał
dokładnie o to mi chodziło
jak przedłuzamy sam tył to podnosi się auto do góry to nie zmienia kąt wejścia wału w tylny most. a jak przedłużymy oba końce resorów to wał będzie pracował pod większym kątem co spowoduje szybsze zuzycie się krzyżaków i łożyska na wałku atakującym
ale czy nie jest tak samo w momencie kiedy przy większym lifcie przekładamy pióra resoru nad tylny most?
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: resory-wieszaki

2009-10-14, 19:12

wał będzie pracował pod większym kątem co spowoduje szybsze zuzycie się krzyżaków i łożyska na wałku atakującym
Sławek,z krzyżakami nie powinno być problemu.Ja u siebie miałem między wałem a tylnim mostem gumę zamiast krzyża (w LR) i po podniesieniu guma się rozleciała.Teraz wymieniam na podwójny krzyżak i mam nadzieję będzie git....
Najważniejsze,żeby krzyżaki były regularnie smarowane,to nie będzie problemu...
smartpar.pl

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”