Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
desmo
Posty: 302
Rejestracja: 2009-06-10, 12:23
Lokalizacja: ze wsi
Model Explorera: EX II Limited 2001r

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

2010-06-25, 10:36

Zgadzam się z Albanem, czasem przesada nie jest wskazana, bo zbudować sobie posąg którym sie nie da jeździć to nie sztuka. Masz lift zapodajesz opone 35cali i sam zobaczysz jaki masz przeswit.

Awatar użytkownika
bronco2
Posty: 25
Rejestracja: 2010-06-19, 09:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

2010-06-26, 09:41

Koledzy a ktoś trafił gdzieś na zdjęcia odwróconego mostu z patrola
Bronco II zmotany
Nissan D21 na 35
Nissan Pathfinder D50

explozjusz

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

2010-06-27, 14:06

Spoko wodza !!!but!!!
podajecie temat o oponach 35" i wtedy prześwit na pewno wzrośnie tyle że nasze mosty w ex 1 bez zmiany przełożeń nie pójdą no i ponownie wracamy do tematu bo z tego co mi się wydaje to sztywny jest dużo wytrzymalszy a peepy na tym chodzą tylko jeszcze nie dotarłem do przełożeń no i co ważniejsze to na czarnym byłby stabilniejszy chociażby z powodu samych drążków kierowniczych. Co o tym myślicie?? :-P

[ Dodano: 2010-06-27, 14:10 ]
i wydaje mi się że chyba nawet taniej by wyszło most od peepa niż przełożenia z za wielkiej wody . no i wciąż zostajemy z tym pługiem na przedzie który stawia opór zimą no i w błocie a patrząc na fora w usa to co bardziej zmotane ex-y to jadą na sztywnym??!!

[ Dodano: 2010-06-27, 14:16 ]
a tak po krótce na koniec to jadę na 5.5 " no i powiem otwarcie że trakcji na czarnym to nima :lol: ale było trzeba !! Na serii siadał brzuchem na każdym podjeździe w puszczy!!

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

2010-06-27, 19:45

Mati? Tak mi sie cos wydawalo ze to ty :)


Awatar użytkownika
bronco2
Posty: 25
Rejestracja: 2010-06-19, 09:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

2010-06-28, 11:34

Panowie trafiłem na ciekawą sprawę a mianowicie przełożenia od tansita i mam pytanie czy ktoś wie czy będzie to pasowało do fordowskiego 8,8 mam na myśli rozmiarowo a nie przełożenia. Do przodu od Jeepa 35 a do tyłu jak by pasował od transita było by miło i niewielkim kosztem.
Bronco II zmotany
Nissan D21 na 35
Nissan Pathfinder D50

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

2010-06-28, 14:09

Robi się interesująco....jak skończysz,to chciałbym to zobaczyć ;-)
smartpar.pl

Awatar użytkownika
yony
Posty: 445
Rejestracja: 2007-07-26, 09:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

2010-07-02, 11:07

Panowie trafiłem na ciekawą sprawę a mianowicie przełożenia od tansita i mam pytanie czy ktoś wie czy będzie to pasowało do fordowskiego 8,8 mam na myśli rozmiarowo a nie przełożenia. Do przodu od Jeepa 35 a do tyłu jak by pasował od transita było by miło i niewielkim kosztem.
1) Jeep ma D30 z przodu a nie 35. Możesz ewentualnie spróbować D44 od Granda, ale one są chyba aluminiowe a nie żeliwne.
2) Na cholerę przekładać tylny most jak masz Explorerowy? Przecież to most od ciężarówki, kolesie od Jeepów się o nie bili bo jest wytrzymalszy od D44.
Apology accepted, Captain Needa.

Awatar użytkownika
bronco2
Posty: 25
Rejestracja: 2010-06-19, 09:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

2010-07-07, 19:25

No i niestety 3,73 przełożenie jeśli chce wsadzić większe koła i zyskać na prześwicie muszę zmienić przełożenia albo wymienić przedni most żeby zwiększyć prześwit pod gruchą.

Awatar użytkownika
julek1270
Posty: 345
Rejestracja: 2009-03-08, 20:11
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

2010-07-08, 20:20

@julek1270 - 3 LATA JEŹDZIŁEM JEDYNKĄ I POMOTAŁEM JĄ SAM...
http://picasaweb.google.pl/Alban4x4/EXPLORER#
Przerost formy nad treścią jest niewskazany.
W większej mierze liczy się technika jazdy niż wielkie koła.
Pozdro.
Ależ napisałem że masz większe doświadczenie , choćby z posiadania warsztatu więc po co ten krzyk?Widziałem Twojego sporta i wyczyny (w necie oczywiście) i pełen szacun.
Co do formy , zależy do czego chcemy wykorzystać auto . Można się zapytać po kiego amerykańce i nie tylko przerabiają swoje samochody , montują balony 54 cale i nie zjeżdżają tym wogóle z czarnego?
Myślę że nie każdy chce jechać na złamanie karku w terenie , tak jak ja, mnie bardziej kręci coś ala http://www.youtube.com/watch?v=Bp1bij_g ... re=related czyli spokojnie .
Technika, a no to pewnie , żadne wypasione auto nie zastąpi umiejętności kierowcy.
Dla mnie takim wzorem do zmotania EX-a jest ten ze zdjęcia( taki by mi wystarczył) , a że na razie mam tylko jedno auto więc nie mogę za bardzo go motać .
Tak że myślę że źle zrozumiałeś mojego posta, wcale nie miałem na celu wymądrzać się.
Nawiasem mówiąc mam EX-a 1 dwa i pół roku i też go sam motam :-P

Pozdrawiam i szacun dla ludzików którzy motają swoje autka spełniając swoje wizje i marzenia.

A i jeszcze jedno jak już temat jest o mostach i przełożeniach , może mi ktoś podać stronkę gdzie można kupić bebechy do EX-a 1 do mostów o przełożeniu 5 z hakiem i najlepiej z jakby były z blokadami .A może już ktoś kupował i wie jaki to całkowity koszt ?
Załączniki
Rock Pose 2.jpg
Rock Pose 2.jpg (102.1 KiB) Przejrzano 5766 razy
Ostatnio zmieniony 2010-07-08, 20:23 przez julek1270, łącznie zmieniany 2 razy.
Czarny Eddie Bauer 6"lift opony 35" Big Horn Maxxis tel. 533563182

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

2010-07-08, 20:30

chłopaki - pytam zupełnie bez złośliwości - po co Wam kosmiczne lifty, 20" w górę itd itd ? rockcrawling u nas ciężko uprawiać :) a jak spojrzeć na ruraki np szczurów (z czołówki PLP czyli polskiej ligii przeprawowej - rajdy typu zmota, bobek trophy, etc) to liftu tam jak na lekarstwo, ba powiedziałbym że prześwit jak w maluchu :D porządne koła, dobre ale też nie przesadne wykrzyże, mechanik i mocny silnik. Nie jeżdżą siłowo, ani na bucie ale ich auto naprawdę robi...

Obrazek
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

kasper3211 syn

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

2010-07-08, 21:15

hehe a na codzien pan szczur jeździ nissanem terrano 2,4 pb liftnięty tylko o 8 cm :P i papciami 37" :)

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

2010-07-08, 23:10

chłopaki - pytam zupełnie bez złośliwości - po co Wam kosmiczne lifty, 20" w górę itd itd ?
Radziu kazdy robi to po "cos" :) Jak ktos chce to robi i nie trzeba go zniechecac :) bo o gustach sie nie dyskutuje :) Tu tez bez zadnej zlosliwosci :)

Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

2010-07-09, 19:38

Ilu forumowiczów tyle zdań na jakiś temat.
Generalnie jak się robi coś dla przyjemności to nie ma znaczenia co to jest i czy będzie robić w terenie czy na ancwalcie.
Jeśli natomiast robi się coś by miało konkretne przeznaczenie to wtedy rozsądek i ewentualne doświadczenie innych musi być brane pod uwagę.
Pozdro. :-D
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

2010-07-09, 19:46

Jeśli natomiast robi się coś by miało konkretne przeznaczenie
w tym kierunku właśnie pytałem - czy te przeróbki mają sprawić że ex będzie lepiej robił w terenie. Natomiast jeśli ma to być motanie dla przyjemności i po prostu dla motania to pewnie że tak, jest to olbrzymia frajda budować i patrzeć jak działa - satysfakcja niesamowita.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”