Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
manius

Re: poszukuję manuala do liftu budy (z zdjęciami)

2007-12-11, 21:59

...zreszta w trakcie same sie prawie zdjely... a ET -20 jest.....
no i to jest za duzo :eek:

oryg.felga ma ET 12 a ty zalozyles ET-20
czyli kolo wyszlo na zewnatrz 32mm
do tego doszla jeszcze szeroka opona
255/70 ma szerokosc ca. 270mm
32"/11,5 ma 313mm
czyli z ta opona dodales jeszcze 22mm
czyli sumasumarum opona wystaje 54mm :eek:
a to jest za duzo i niestety bedzie zawsze obcierac :-/

przy takiej oponie to ET max. +/- 0
Ostatnio zmieniony 2007-12-11, 22:07 przez manius, łącznie zmieniany 1 raz.

chevidan

Re: poszukuję manuala do liftu budy (z zdjęciami)

2007-12-11, 22:00

ja mam ET -20 jak radek ale oponki 31" i jest wszystko ok,ale przed podniesieniem auta z tyłu opony tarły mi o nadkola.

manius

Re: poszukuję manuala do liftu budy (z zdjęciami)

2007-12-11, 22:04

maniuś a czy ex 1 i ex 2 różnią się mocowaniem budy do ramy?myślałem że to taka sama karoseriai jeżeli w "1" działa taki lift to czemu nie w "2"?
no niby to samo :eek:

zebym goscia nie znal to tez bym nie uwierzy.....ale porwal cala bude,
a nie byla zgnita, no i zna sie troche na rzeczy czyli nic nie spieprzył przy montazu
powtarzam sie ale
nikt w USA nie oferuje Bodyliftu do explo od 95 :sad:

dlaczego?
no qrde cos w tym jest :eek:

Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: poszukuję manuala do liftu budy (z zdjęciami)

2007-12-11, 22:15

Biorąc pod uwagę trochę zasad fizyki i geometrii przy tym - podnosząc budę o jakąś tam wartość zmieniamy siły działające na budę od ramy, ponieważ zwiększa się ramie o wartość liftu...

To chyba tak najprostrzymi słowy...
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

chevidan

Re: poszukuję manuala do liftu budy (z zdjęciami)

2007-12-11, 22:18

mi się wydaje że podkładki pod budę muszą być odpowiednio elastyczne tak jak oryginalne.problemy są jak ktoś wkłada poliuretanowe tulejki lub z innego plastyku czy bardzo twardej gumy.wiadomo że rama pracuje,gnie się na wszystkie strony dla tego też elementy ramy się nituje a nie skręca bo śruby by się odkręcały.jak ktoś postawi budę na sztywno na ramie to czy to będzie ex 1 czy 2 czy inne auto to popęka na 100%.
Ostatnio zmieniony 2007-12-11, 22:19 przez chevidan, łącznie zmieniany 1 raz.

manius

Re: poszukuję manuala do liftu budy (z zdjęciami)

2007-12-11, 22:25

@daniel
zgadzam sie z toba :-)
ale w stanach explo jest tak popularne jak w Polsce maluch,
i w ciagu 6 lat EX II nikt by na to nie wpadl?

chevidan

Re: poszukuję manuala do liftu budy (z zdjęciami)

2007-12-11, 22:36

maniuś ja się nie spieram zwłaszcza z doświadczeniem amerykanów tylko nie rozumię tego.może ex 2 robili z cieńszej blachy albo coś tam.jakaś przyczyna musi być.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: poszukuję manuala do liftu budy (z zdjęciami)

2007-12-11, 22:38

podkładki pod bude nie są elastyczne. To po prostu plastikowe krążki - takie większe krążki do hokeja. Przychodzą w rozmiarach 2 - 3 cale. Mocowań Explozja czterodrzwiowa ma dziesięć, Sport ma osiem.
1. Odkręcasz zderzaki
2. Odkręcasz śruby mocujące budę
3. Odkręcasz osłonę wiatraka chłodnicy
4. Odłączasz linkę ręcznego hamulca przy ramie

i jedziesz do góry

podkładasz podkładki pod budę, opuszczasz ją i
1. Przykręcasz wszystkie śruby mocujące budę (nowe bo dłuższe)
2. mocujesz osłonę wiatraka na dystansach
3. mocujesz linkę ręcznego,
4. Przykręcasz zderzaki na specjalnych uchwytach...

i to tyle, żadna filozofia.

Numer I i numer II mają "prawie" takie same mocowania - różnica jest z przodu ale niewielka i nie wpływa na montaż liftu.

Jeśli ktoś chce zrobić taki lift sposobem domowym to nie problem bo aby miał odpowiedniego rozmiaru podkładki to śruby dobierze - to są śruby metryczne M12.

Zakładając, że żadna ze śrub nie zerwała się przy demontażu i wszystkie fabryczne gumy pozostały nietknięte montaż jest prosty. Schody się zaczynają kiedy ukręcimy śrubę nad zbiornikiem paliwa - trzeba zdjąć zbiornik do wymiany.

Miałem na swoich Explozjach takie lifty - 3 calowy a później 1.5 cala - robiony własnym sposobem (pociąłem podkładki 3 calowe na pół) i autko jeździło bez problemu. To, że ktoś kasztani, że sobie budę o coś pociął to bzdety. Chyba, że:
1. nie dociągnął należycie śrub i miał ruch między budą a ramą
2. wjechał w jakieś gówno (przepraszam) i narobił sobie szkody.

Mam takie krążki - zapodać zdjęcia??? właśnie wyjąłem taki lift z mojej Explozji bo malowałem ramę i spód i wsadziłem 6 cali Skyjackera.[/list]
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: poszukuję manuala do liftu budy (z zdjęciami)

2007-12-11, 22:42

http://www.suspensionconnection.com/cgi ... 70023.html niestety do mlodszych modeli ale jest zaraz szukam dalej :grin:

[ Dodano: 2007-12-11, 21:42 ]
chyba cos zle wkleilem :oops:
smartpar.pl

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: poszukuję manuala do liftu budy (z zdjęciami)

2007-12-11, 22:48

Bogdan ja mam jeszcze taki opis może Ci się przyda
Załączniki
manual do liftu II.pdf
manual liftu budy do naszej I
(1.08 MiB) Pobrany 329 razy

manius

Re: poszukuję manuala do liftu budy (z zdjęciami)

2007-12-11, 23:21

@daniel,
nie sprzeczam sie :lol:
tez sie zastanawiam dlaczego

i to tyle, żadna filozofia......Numer I i numer II mają "prawie" takie same mocowania - różnica jest z przodu ale niewielka i nie wpływa na montaż liftu.......Miałem na swoich Explozjach takie lifty - 3 calowy a później 1.5 cala - robiony własnym sposobem (pociąłem podkładki 3 calowe na pół) i autko jeździło bez problemu.
dobrze ale robiles to w EX I

To, że ktoś kasztani, że sobie budę o coś pociął to bzdety. Chyba, że:
1. nie dociągnął należycie śrub i miał ruch między budą a ramą
2. wjechał w jakieś gówno (przepraszam) i narobił sobie szkody.
oj tu bym uwazal troszke z takimi wypowiedziami "ktoś kasztani" czy "bzdety"
bo znam goscia, i jest naprawde fachura pierwszej klasy sam sobie wszystko naprawia, robi, i ma chlop naprawde pojecie...
i jak bys dokladnie poczytal co napisalem to bys wszystko zrozumial :-)

na amerykanskim forum kilkakrotnie opisywali podobne przypadki
i poprostu do EX II nie polecaja...
polecam jako lekturke na zimowe wieczory ;-)

qrde znowu sie powtarzam
ale wytlumacz mi dlaczego w USA nikt nie produkuje BodyLift do explorera 95-2001?
a do 91-95 czy od 2002 jest ich od liku?
Ostatnio zmieniony 2007-12-11, 23:22 przez manius, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: poszukuję manuala do liftu budy (z zdjęciami)

2007-12-11, 23:33

Przednie mocowania budy w Explo II są inne to jest raz a dwa zderzak przedni jest mocowany inaczej...

miałem tu gościa u nas, no może nawet dwóch, jeden 1998 Sport, drugi 2001 Sport i obaj mieli założone 3 calowe lifty - bez problemów w terenie.

A propos - Skyjacker też nie robi liftu zawiechy do Explozji (6 cali) ale ten z Rangera pasuje z tym, że tył trzeba robić we własnym zakresie. 2 cale a i owszem.

Myślę, że wystarczy wzmocnić mocowanie przodu jeśli czujesz, że może być kicha. Trzeba też wziąć pod uwagę, że ludzie też różnie jeżdżą w terenie - są i tacy, że najmocniejsze bryki rozwalą w mig.

Nie polecam montażu takiego liftu (podniesienia budy). Podnosimy środek ciężkości a to nie za dobrze wpływa na to jak Explorer zachowuje się w terenie, jest o wiele łatwiej go przewrócić na bok.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

manius

Re: poszukuję manuala do liftu budy (z zdjęciami)

2007-12-11, 23:41

.....Nie polecam montażu takiego liftu (podniesienia budy). Podnosimy środek ciężkości a to nie za dobrze wpływa na to jak Explorer zachowuje się w terenie, jest o wiele łatwiej go przewrócić na bok.
:-P
ja tez nie,
ale jak by na to nie patrzec lift zawiechy tak samo podnosi srodek ciezkosci :-/
jesli nie gorzej bo tu podnosisz go dodatkowo z rama :eek:

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: poszukuję manuala do liftu budy (z zdjęciami)

2007-12-12, 00:11

matematyka i prawa fizyki...

przy podniesieniu budy wyciągasz go w wysokość, silnik, zawiecha i cała reszta zostają na dole a buda idzie do góry - przy podniesieniu zawieszenia wszystko idzie do góry i trzyma się kupy.

Nie wiem, zapodałem temat na amerykańskim Explo forum i jak do tej pory nic tylko dobre słowa słyszę, nic złego na instalację liftu budy w Explo II. Jakby ktoś przyjechał do mnie i poprosił o taka instalację to bym zrobił. Klient nasz pan.

W USA nie wszyscy to zrobią jeśli zestaw nie jest przeznaczony do twego samochodu. Nie chcą odpowiedzialności ponosic jak ci coś się stanie... zresztą, dużo firm odeśle cię z kwotkiem nawet jak pojedziesz zbieżność ustawić. :-P
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

nemrod

Re: poszukuję manuala do liftu budy (z zdjęciami)

2007-12-12, 00:25

jesli nie gorzej bo tu podnosisz go dodatkowo z rama
własnie :D

jeżeli chodzi o lift budy trzeba to robić na sztywno żeby się nie bujało.
W końcu mam tam dźwignię. jak będzie za elastyczne to sie upier.....i.
zobaczcie ja te zmoty na integracji były zrobione. plastik pluś cienka gumowa podkładka. (czesto z pasa transmisyjnego)

Pzdr

Nemrod

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”