Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
SZCZooR
Posty: 1609
Rejestracja: 2012-01-26, 13:54
Lokalizacja: Zamość
Kontakt: Strona WWW

Re: lina kinetyczna + taśma.

2013-02-26, 21:45

a ja tak w ramach odświeżenia tematu
Czy fabryczne mocowanie liny holowniczej nie wytrzyma kinetyka i szarpania?
Ewentualnie może ktoś zna metodę na wzmocnienie mocowania?
And if you're not down with that I got two words for ya...
SUCK IT !!!

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: lina kinetyczna + taśma.

2013-02-26, 22:35

SZCZooR, chodzi Tobie o te "ucho" na przednim moście?

Awatar użytkownika
SZCZooR
Posty: 1609
Rejestracja: 2012-01-26, 13:54
Lokalizacja: Zamość
Kontakt: Strona WWW

Re: lina kinetyczna + taśma.

2013-02-26, 23:00

YYY.. no o to co jest normalnie do linki holowniczej z przodu... ale czy ono na moście jest?? wydawało mi sie że do ramy mam...
And if you're not down with that I got two words for ya...
SUCK IT !!!

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: lina kinetyczna + taśma.

2013-02-26, 23:10

do "pługa" jest przykręcone... :-)
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: lina kinetyczna + taśma.

2013-02-26, 23:12

Ty masz OHV to może być inaczej, ja mam do mostu przyspawane (seryjne) ucho... z tego co wiem to przy konfrontacji z kinetykiem te ucha fabryczne nie wytrzymywały, ale odpukać jak narazie u mnie wytrzymało wszystkie próby :) ja u siebie mam zamiar dać wzdłuż ramy "płaskownik" (jakieś 20mm grubości i z 0,5m długości) i żeby wystawał z przodu zderzaka jakieś 10cm (reszta wzdłuż ramy) a tam szekla i będzie porządny uchwyt :)

Awatar użytkownika
SZCZooR
Posty: 1609
Rejestracja: 2012-01-26, 13:54
Lokalizacja: Zamość
Kontakt: Strona WWW

Re: lina kinetyczna + taśma.

2013-02-26, 23:14

dobra propozycja.. chyba też coś do ramy przyczepie żeby szekle dało się zmotać
And if you're not down with that I got two words for ya...
SUCK IT !!!

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: lina kinetyczna + taśma.

2013-02-26, 23:20

ja się tylko zastanawiam czy spawać czy dać w seryjne "dziury" (mało ich tam chyba) ale raczej mig będzie najodpowiedniejszy :P

Awatar użytkownika
SZCZooR
Posty: 1609
Rejestracja: 2012-01-26, 13:54
Lokalizacja: Zamość
Kontakt: Strona WWW

Re: lina kinetyczna + taśma.

2013-02-26, 23:28

Ja bym powiedział że nawiercić jakieś..
And if you're not down with that I got two words for ya...
SUCK IT !!!

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: lina kinetyczna + taśma.

2013-02-26, 23:34

poczekaj zaraz ktoś Tobie tutaj napisze że nawiercanie ramy osłabia ją :D

Awatar użytkownika
SZCZooR
Posty: 1609
Rejestracja: 2012-01-26, 13:54
Lokalizacja: Zamość
Kontakt: Strona WWW

Re: lina kinetyczna + taśma.

2013-02-26, 23:43

A w sumie o tym nawet nie pomyślałem..
Chyba sobie muszę zajrzeć pod auto do czego najlepiej przyczepić szekle by było.
And if you're not down with that I got two words for ya...
SUCK IT !!!

thermos
Posty: 204
Rejestracja: 2011-12-15, 18:54
Lokalizacja: Warszawa

Re: lina kinetyczna + taśma.

2013-02-27, 06:50

Ja ma co prawda jedynkę, ale seryjne ucho wytrzymywało i szarpanie, i windowanie pod 45 stopniowe wzniesienie, i podnoszenie hi-liftem :) Ale nie da się ukryć, że solidny uchwyt z szeklą jest lepszy.

A co do osłabiania ramy, to jednak myślę, że spawanie do ramy bardziej ją osłabia, bo wprowadza naprężenia cieplne (a raczej nikt po spawaniu ramy nie będzie odpuszczał cieplnie). Ja bym wiercił. Zresztą znowu się podeprę amerykańskimi doświadczeniami, jak oni robią sobie zawieszenia do latania po pustyni to muszą zamontować inne mocowania sprężyn i amortyzatorów do ramy i wszystkie zestawy które można kupić są przykręcane. Ma to też ten plus, że nie każdy ma spawarkę no i nie każdy umie spawać :)

Pozdro

Awatar użytkownika
zenet
Posty: 327
Rejestracja: 2011-09-21, 14:43
Lokalizacja: Lipiany

lina kinetyczna + taśma.

2013-02-27, 10:41

Chuchać na zimne to podstawa ingerencji w ramę . Podstawową zasadą jest wzmocnić wszystko maksymalnie . Elementy w standardowym SUV nie są przystosowane do rzeczy jakie dzieją się w samochodach offroad. Nie wystarczy zatrzymać się na uchwytach do szekli " Przyspawanych do ramy i skręconych jednocześnie" . Potrzebna jest również poprzeczka by rama się nie skręcała podczas szarpania .Z przodu taką poprzeczką jest najczęściej rama pod windę z tyłu trzeba dodawać .

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: lina kinetyczna + taśma.

2013-02-27, 10:47

z tyłu trzeba dodawać .
z tyłu akurat nasze ramy są mocno żebrowane - zakończone są poprzeczką tuż przed zderzakiem (w zasadzie na linii zderzaka), za kawałek dalej jest kolejna poprzeczka (mocowanie amorków), a do tego pomiędzy tymi poprzeczkami jest jeszcze wdłużny odcinek który łączy te poprzeczki (mocowanie koła zapasowego). Poza tym akurat w exach rama nie może być też zbyt sztywna :) bo konstrukcja jest pomyślana jako wspólnie pracująca z budą i może się skończyć wyrywaniem mocowań budy jak za bardzo usztywnimy ramę :)

poprzeczki tylne ramy :)
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2013-02-27, 10:51 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
zenet
Posty: 327
Rejestracja: 2011-09-21, 14:43
Lokalizacja: Lipiany

lina

2013-02-27, 19:38

Jakoś tak mam jak nie wspawam tregla to chory chodzę . :-/ Stan tych elementów zostawia dużo do życzenia , czasem malowanie nie wystarcza .
Załączniki
b$w ty.jpg
obrazek odnośnie spawania i skręcania
b$w ty.jpg (63.18 KiB) Przejrzano 3397 razy

Awatar użytkownika
dyfrend
Posty: 700
Rejestracja: 2011-02-14, 23:38
Lokalizacja: polska
Model Explorera: II EB V6 po SWAPe V8, convert BW4406

Re: lina kinetyczna + taśma.

2013-02-27, 22:34

ja u siebie wierciłem i spawał mocny chwyt, a wessało już mnie w naprawde głębokie g.wno i nic się nie działo.
A w parchach "fabryczne" mocowania już okazje wyrywać miałem :mrgreen:
Załączniki
mocowanie.jpg
mocowanie.jpg (111.15 KiB) Przejrzano 3376 razy
500 114 608 jak moge to Pomoge;)

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”