Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2007-12-02, 09:22

to możesz jechać na D ale na reduktorze i wszystko będzie dobrze
a oddzielną sprawą jest jeżdżenie os-ów - dla mnie to passe ;-) :-D

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2007-12-02, 09:29

no wlasnie nad tym sie zastanawialem czy na D na reduktorze tez moge smigac....

Irek ja na pieczatki to ciagle auta nie mam a tak chociaz troche sie pobawic moge :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2007-12-02, 09:32

a jak pomiary odległości osi? udało Ci się cos powalczyć z zawieszeniem?

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2007-12-02, 09:34

we wtorek wjade na kanal to bede kombinowac dalej

skonczy sie tym ze przestawie ta regulacje - zaloze kola i pojade na geometrie - zobaczymy co wyjdzie, bo to sciaganie w prawo teraz podpowiada mi ciagle po cichu ze moze ta regulacja pojdzie w dobrym kierunku :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2007-12-02, 09:36

też tak po cichu na to liczę :-D

manius

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2007-12-02, 13:21

no wlasnie nad tym sie zastanawialem czy na D na reduktorze tez moge
a czemuż by nie :-P
po to masz automat :evil:

myślałem ze tak jeździsz cały czas, :roll:
dlatego zdziwiło mnie trochę ze ci obrotów brakuje :eek:
bo to by odpowiadało na5-biegu coś kolo 80km/h
i z taka szybkością w terenie :o
no ale OS jest OS :-)

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2007-12-02, 13:42

no nie az tak nie popitalam :)

widzisz ja sie tego automatu ciagle ucze i wole zapytac zanim cos zapne a potem bede mial ukladanke typu 1200 elementow
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2007-12-02, 14:25

Mikado ja jezdze EX II :)

a tam jest P R N D 2 1

3 by sie przydalo :P
Radek a po co ci 3 ?? wrzuć D i wyłącz OD


na 1 masz tylko jeden bieg
na 2 masz trzy biegi
na D masz pięć biegów,
na D z wyłączonym overdrive masz cztery biegi
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Wojciechow
Posty: 572
Rejestracja: 2007-10-21, 20:08
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2007-12-31, 08:25

... do bardziej niż ja doświadczonych kolegów w terenie :-)

Właśnie zaczynam moją przygotę z Explo w terenie i ... no właśnie. Przeczytałem wszystkie powyższe informacje i się zastanawiam, czy wszystko dobrze rozumiem, czy też nie powinienem jakiejś Skody kupić i lepiej (tzn. bezkosztowo) nie zapuszczać sie w teren :-D

Mam Explo II z 1995 roku z przełożeniami Auto/4x4H/4x4L w automacie. Normalnie jeżdżę na Auto i mam nadzieję, że cały czas mam włączony napęd na dwie osie (ale z Waszych postów wynika, że właśnie tak jest, tzn. chyba ...). Jeżdżę tak po suchym asfalcie oraz po mokrym a także po tym śniegu, co to go na chwilę w Łodzi widzieli. A co mam włączyć, jak jadę w teren ??? Powiedzmy w jakiś lekki teren - piach lub niewielkie błotko albo śnieg, który mam nadzieję, jeszcze się pojawi ??? Nie mam odwagi zapuszczać się w wilkie wyczyny - musze nabrać wprawy, bo boje się, że będę płacił nie tylko za benzynę ale także na milion dodatkowych części, które po takiej drodze zgubię :-)
Wiem jedynie, żeby nie przełączać napędów w czasie jazdy. Nie wiem tylko, czy można robić to (tzn. przekładanie napędów) na N czy na P.
Znajomy wytłumaczył, że przy 4x4H jeżdże w lekkim terenie a przy 4x4L w zdecydowanie ciężkim. Jkoś mu nie za bardzo wierzę, ponieważ on ma "zwykłe" Audi i chyba takie same doświadczenie jak i ja ...

Dlatego pozostajecie moją jedyną i ostatnią nadzieją ... Help, pls :shock:

Pozdrowienia,
Pw

nemrod

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2007-12-31, 09:14

więc z grubsza to wygląda tak:
szuterek, bez błota dużego, oblodzone drogi, mokre, osnieżone drogi to 4H
błotko, zaspy śniezne, na wykzyzach 4L
na 4L oszczędzasz skrzynke i inne duperele -samochód ci podziękuje :D

Awatar użytkownika
Wojciechow
Posty: 572
Rejestracja: 2007-10-21, 20:08
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2007-12-31, 09:59

Dzięki :-)

A w biegałce cały czas D ???
A czy są jakieś ograniczenia prędkości na 4H i 4L ???

Pw

nemrod

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2007-12-31, 10:08

A w biegałce cały czas D ???
... niewiem jak w automacie...
ale na 4L to się nie rozpędzisz do 100km/h :D
przy strochy zjazdach blokujesz na 1 lub 2.
to możesz jechać na D ale na reduktorze i wszystko będzie dobrze
a oddzielną sprawą jest jeżdżenie os-ów - dla mnie to passe
ten wie co gada (pisze) :D

Awatar użytkownika
Wojciechow
Posty: 572
Rejestracja: 2007-10-21, 20:08
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2007-12-31, 10:23

Dzięki :-)

Zatem jak autko wytrzyma to może kiedyś się spotkamy na jakiś bezdrożach :-)

Pw

grabasz
Posty: 197
Rejestracja: 2008-09-18, 13:48
Lokalizacja: BRWINÓW

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2008-10-21, 13:08

dobra teraz pytanie jak jeździć manualem?
nemrod jak wygląda w manualu zapinanie low??

sorry za odgrzewanie kotletów.
Desperados don't die We just go to hell for regroup.

Awatar użytkownika
piotr_z
Posty: 154
Rejestracja: 2008-03-23, 13:03
Lokalizacja: Marki

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2008-10-21, 20:34

dobra teraz pytanie jak jeździć manualem?
nemrod jak wygląda w manualu zapinanie low??

sorry za odgrzewanie kotletów.
sprawa bardzo podobna jak w automacie.
4x4H lekki teren
4x4L nieco trudniejszy.

co do biegow to zadnych ograniczen w ich stosowaniu. ostre zjazdy 1 i 4x4L. a reszta jak w przypadku jazdy po czarnym - chcesz szybciej to wyzszy bieg, wolniej to bieg nizszy.

a o ile wiem to zapinanie 4x4L - skrzynia na luz i auto musi stac - choc ja kiedys reduktor dopinalem i odpinalem w czasie jazdy :mrgreen: ale w innym aucie i mialem wajche do napedow a nie guzik.
pzdr piotr_z
EX II - czarne i zabrane przez zone :(
chevrolet venture 3,4

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”