Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
chevidan

Re: zderzak pudelkowy explo I i II

2008-03-28, 22:42

nie napiszę tego tu oficjalnie ale homologacja to są tylko numerki ;-)
Ostatnio zmieniony 2008-03-28, 22:43 przez chevidan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: zderzak pudelkowy explo I i II

2008-03-28, 23:00

Daniel teraz to jest cała nalepka z elaboratem :P
jak znajdę aparat to zapodam fotkę jak to ma wyglądać.
ma to być czytelne dla każdego gliniarza w Unii :(
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
yony
Posty: 445
Rejestracja: 2007-07-26, 09:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: zderzak pudelkowy explo I i II

2008-03-29, 19:59

Chevi, a jak będziesz kontrolował czy lina równo się nawija?
Ostatnio zmieniony 2008-03-29, 20:00 przez yony, łącznie zmieniany 1 raz.
Apology accepted, Captain Needa.

chevidan

Re: zderzak pudelkowy explo I i II

2008-03-29, 20:01

a jak kontrolują inni którzy mają zabudowaną wciągarkę?

Awatar użytkownika
yony
Posty: 445
Rejestracja: 2007-07-26, 09:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: zderzak pudelkowy explo I i II

2008-03-29, 20:04

Więc z doświadczenia wiem, że jeśli używają jej często to szybko uciekają od zabudowy...
Nie chcę ingerować w Twój, co tu dużo mówić, super -CENZURA/fajnie - projekt, ale jeśli zamierzasz ją odpalać częściej niż raz do roku to zrób tak, żebyś widział jak lina nawija się na bębęn.

Nie zaczyna się zdania od "więc", wiem :)
Ostatnio zmieniony 2008-03-29, 20:05 przez yony, łącznie zmieniany 1 raz.
Apology accepted, Captain Needa.

chevidan

Re: zderzak pudelkowy explo I i II

2008-03-29, 20:12

podziel się jeszcze doświadczeniem co się dzieje jak lina nawija się ...załóżmy na jedną stronę bębna(czy jest możliwość aby było inaczej jak lina jest pod kątem i chodzi po jednej z bocznych rolek,bo np.jest tylko jedno drzewo w okolicy?)

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: zderzak pudelkowy explo I i II

2008-03-29, 20:20

Wiesz, że w jednym ciągu nawijać się nie będzie... napewno w pewnym stopniu będzie szła jak po sznurku choć będzie pod kątem... na wyciągarce powinno byc dość miejsca na takie miejscowe nawijanie... nic się nie stanie. Jeśli jednak masz wyciągarkę w zabudowie to rochę kłopotliwe jest rozwijanie bo nie masz praktyczie dojścia do sprzęgła... chyba, że otworzysz troszku z góry i dojście zrobisz.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

chevidan

Re: zderzak pudelkowy explo I i II

2008-03-29, 21:10

pomyślałem o tym.w górnej części zderzaka jest otwór przez który można sięgnąć do sprzęgła(widać na zdjęciach).później zauważyłem na jakimś ARB takie samo rozwiązanie.nawet się zastanawiałem czy otwór zrobić okrągły czy kwadratowy i zrobiłem tak samo jak w oryginale okrągły.
co do miejsca na linę to w zabudowie zostawiłem po dwa cm miejsca ponad rozmiar wyciągarki więc jak lina ma się zakleszczć to w samej wyciągarce a nie w obudowie.

Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: zderzak pudelkowy explo I i II

2008-03-30, 13:37

Moim skromnym zdaniem zderzak z zabudowaną wyciągarką jest tylko i wyłącznie estetyczny...
Będziesz się denerwował jak za każdym razem trzeba będzie zdejmować zderzak by dostać się do wyciągarki. Nierównomierne nawijanie liny to tylko jeden z problemów... Wyciągarki to niedoskonałe urządzenia i dostęp do nich powinien być prosty i szybki, można by zrobić ściąganą tą osłonę górną np. Zderzak nie straci na sztywności jak rura nad zderzakiem nie będzie tylko "ładna chromowana" ale będzie też elementem konstrukcyjnym.
Proponował bym dorobić od razu do niego ŁATWO DOSTĘPNE uchwyty to szekli oraz otwory pod hi-litfta (z przodu i po bokach).
Co do rury jeszcze... zrobił bym ją tak by chroniła reflektory i jednocześnie na rogach auta można by było zamocować linki. Linki od zderzaka do bagarznika dachowego. (chyba nie muszę tłumaczyć do czego służą) No i muszą dać się łatwo demontować bo po drogach z nimi nie wolno jeździć. Kształt rury dobrze by było żeby umożliwiał nawinięcie liny na nią bo nie za każdym razem będziesz ją zwijał w całości do wyciągarki (zabiera to wiele czasu i przegrzewa się silnik wyciągarki elektrycznej). Domyślam się że będziesz choć sporadycznie startował w jakichś rajdach a czas tam nagli ;) Przydał by się też wspornik pod haloheny...

To tyle moich spostrzeżeń - mam nadzieję że się jakieś przydadzą.
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

chevidan

Re: zderzak pudelkowy explo I i II

2008-03-30, 19:57

alban,o wsporniku pod halogeny w którym miejscu myślisz?te centralne mam przykręcone do rury z kwasówki która będzie stała jak na zdjęciach wcześniej.będą jeszcze dwa halogeny w miejscu zaznaczonym poniżej na zdjęciu.myślę że starczy oświetlenia,choć planuję jeszcze w przyszłym tygodniu zmotać bagażnik dachowy i tam też lampki zawiesić.

jak już temat bagażnika to HAMME jaką masz średnicę rur z których jest zrobiobny twój bagażnik?

oglądałem zdjęcia bagażników na naszym forum i ten właśnie u Hamme najbardziej mi się podoba.mikado też ma fajny ale trochę za delikatne wydają się te rurki z których jest zrobiony.oczywiście napewno jest funkcjonalny i lekki ale jakby trochę niepasuje do masywnej sylwetki expo.(wyłącznie moje zdanie)

teraz trochę o zderzaku.dostałem zgodę Gosi żebym sobie dzisiaj trochę porzeźbił w warsztacie i mam prawie koniec.została do wykońńczenia wnęka na rolki od wyciągarki i jeszcze kilka drobiazgow.zastanawiam się czy zrobić jeszcze taki "mini spojler" na samym dole zderzaka-na całej jego szerokości.chodzi o 2-3 cm,pionowy pasek blachy.nie będzie on przeszkadzał w terenie a może trochę poprawić wygląd(podobnie jak przy zderzaku ARB we wcześniejszym poście)
Załączniki
ABCD0010.JPG
ABCD0010.JPG (69.24 KiB) Przejrzano 3584 razy
ABCD0009.JPG
ABCD0009.JPG (72.07 KiB) Przejrzano 3584 razy
ABCD0007.JPG
ABCD0007.JPG (69.08 KiB) Przejrzano 3584 razy
ABCD0011h.JPG
ABCD0011h.JPG (43.04 KiB) Przejrzano 3584 razy
ABCD0004.JPG
ABCD0004.JPG (54.76 KiB) Przejrzano 3580 razy
Ostatnio zmieniony 2008-03-30, 20:02 przez chevidan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: zderzak pudelkowy explo I i II

2008-03-30, 20:11

Jeszcze dupsko do gory i BAJKA :mrgreen:
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: zderzak pudelkowy explo I i II

2008-03-30, 20:33

Daniel a miejsca na zamocowanie szekli do ciagania ? wzmacniales tam cos czy stawiasz na wytrzymalosc calego zderzaka ?


co do bagaznika:

mam zwymiarowany i porobione foto bagaznika Hamme - to kopia ARB jest.

Rurki dolne glowne - fi 38 mm
Rurki gorne - fi 30 mm

wszystkie pozostale profil zamkniety 31x20 mm

plus plaskownik do zamocowania tego do dachu w miejsce oryginalnych prowadnic.

fotki ponizej:
Załączniki
zagiecia_rur.jpg
zagiecia_rur.jpg (57.93 KiB) Przejrzano 3570 razy
wspornik.jpg
wspornik.jpg (84.22 KiB) Przejrzano 3570 razy
poprzeczki.jpg
poprzeczki.jpg (67.52 KiB) Przejrzano 3569 razy
od_gory.jpg
od_gory.jpg (74.5 KiB) Przejrzano 3569 razy
mocowanie_kola.jpg
mocowanie_kola.jpg (68.28 KiB) Przejrzano 3569 razy
konstrukcja.jpg
konstrukcja.jpg (90.11 KiB) Przejrzano 3569 razy
boczek.jpg
boczek.jpg (71.8 KiB) Przejrzano 3569 razy
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

chevidan

Re: zderzak pudelkowy explo I i II

2008-03-30, 20:34

tak-dupsko.czekam na wieszaki od wajca.teraz wygląda jak bym silnik wymontował :-)

chevidan

Re: zderzak pudelkowy explo I i II

2008-03-30, 20:53

aha,uchwyty do szekli będą przyspawane do mocowania zderzaka przy ramie i będą przechodzić na wylot przez zderzak.jeszcze nie wiem gdzie dokładnie je zrobić.hilifta będzie można podstawiać pod "odboje"na zderzaku-te wystające kwadratowe.

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: zderzak pudelkowy explo I i II

2008-03-30, 21:22

hilifta będzie można podstawiać pod "odboje"na zderzaku-te wystające kwadratowe.
Ale bezpieczniej było by zostawić na hilifta jakieś otwory bo jak spadnie z odboju to kuku może zrobić
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”