Jasne, ale to w terenie czy na skale z 5km/h. Na drodze, to Explo słynny jest z tego, że przy próbie omijania robi przeważnie tak:Boni mysle ze przesadzasz tez troche, Explorer seryjnie max kat przechylu bocznego ma na poziomie 45st !!! to bardzo dobry wynikA swoją drogą wożenie 200kg+bagażnik czyli pewnie parędziesiąt kg na dachu akurat Explo to proszenie się o przygodę, ale nie terenową, tylko dachowanie.
http://pl.youtube.com/watch?v=mrv97HqM5ek
To jak myślisz, przy o ile mniejszej prędkości zrobi ci tak z środkiem ciężkości znacznie podwyższonym przez +200kg na czubku, a do tego jeszcze lift buty i większe koła? Dlatego polecam jednak rozwagę, chyba że dowozisz Explo w teren na lawecie, to wtedy no problemo
Hubi, dowolny bagażnik wyprawowy, podobnie jak zderzak czy inny złom pewnie że możesz se legalnie zakładać, ale poza drogą publiczną (co zresztą sugeruje słowo "wyprawowy" ). Podstawa prawna to par § 10 w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia powołujący się na wykaz rzeczy podlegających atestowaniu z załącznika nr 3 w którym bagażniki są wprost wymienione (taki mondry jestem bo niedawno pokłóciłem się z kolegą o bagażniki rowerowe). A co do złośliwości policjantów, to pytanie było o legalność a nie o złośliwość, zresztą, o niejednej rzeczy ludzi zakładają, że niebiescy nie będą złośliwi, no ale pytanie, co jeśli będą, i jednak zatrzymają ci dowód na drugim końcu Polski za durną lampę bez homologacji czy bagażnik rowerowy, co się zdarza.