Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: Explo sport - plan zmotania

2008-12-23, 12:16

Uważasz że te drobnostki które wyminiłeś jako modyfikache EX są tańsze niż zmiana przełożeń?
:lol:
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

Szarbia
Posty: 53
Rejestracja: 2007-11-29, 19:48
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontakt: Strona WWW

Re: Explo sport - plan zmotania

2008-12-23, 15:02

Uważasz że te drobnostki które wyminiłeś jako modyfikache EX są tańsze niż zmiana przełożeń?
:lol:
Tak.

EDIT:
Sorry, zle doczytalem.
Tak z blokada.
Ostatnio zmieniony 2008-12-23, 20:46 przez Szarbia, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Explo sport - plan zmotania

2008-12-23, 15:55

dobre :-D
będę miał teraz dobry humor na całe święta :chillout:

Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: Explo sport - plan zmotania

2008-12-23, 17:31

Ja też... :lol:
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Explo sport - plan zmotania

2008-12-23, 19:49

Realnie do tematu podchodząc wszystko zależy od kosztu przełożeń i kosztu montażu. Jeśli montujemy sami (co jest możliwe - zdarzało się) to koszt faktycznie nie jest duży nawet biorąc pod uwagę fakt, ze możemy przy okazji dołożyć jeszcze blokadę...
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
yony
Posty: 445
Rejestracja: 2007-07-26, 09:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Explo sport - plan zmotania

2008-12-23, 20:46

Radek wielki szacun i powodzenia!
kiedyś na jednej z imprez (tak właśnie na tej 8-) ) jeden gostek zapytał mnie: dlaczego explo?
potem kiedy wyciągałem jego gelendę utopioną bez mała po dach powiedział tylko:
ależ ci to ku... robi o ja pier....
to mi wystarczyło za najpiękniejsze dziękuję :-D
Hyhy, też podobne przeżyłem :)
Dwa Defektory nie mogące pokonać rowu z błotem i mój Explorerek, który przejechał po ich śladach. To było piękne. Miny gości - bezcenne.
Apology accepted, Captain Needa.

Szarbia
Posty: 53
Rejestracja: 2007-11-29, 19:48
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontakt: Strona WWW

Re: Explo sport - plan zmotania

2008-12-23, 20:51

Zedytowalem poprzedniego posta.

Dla GR:
ARB przod - 3k
Przelozenia (5.42) - 4k
Montaz (szacuje) 1k na most
To daje 9k za gotowe czesci. Myle sie?
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
yony
Posty: 445
Rejestracja: 2007-07-26, 09:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Explo sport - plan zmotania

2008-12-23, 20:58

Moim skromnym zdaniem zmiana mostow i przelozen na raz to operacja zbyt kosztowna.
Ja bym rozwazyl mosty GR. Mozna je kupic za 4-5k.
Mamy tu od razu
przelozenie 4.61
wiekszy o 8 cm rozstaw kol
pelna blokade tylnego dyfra
image trwalosci :-D itd, itd...
Przymierzałem się do takiej opcji. I po skalkulowaniu wyszło, że montaż ARBów (przód i tył!) i wymiana przełożeń na 4.56 wychodzi o wiele taniej. Wytrzymałość? Hmmm... Widziałem już zmielone mosty GRów. Wystarczy Simex, w nieodpowiednim miejscu korzeń i neodpowiednie przyłożenie gazu :)
Koszt takiej operacji na bank nie zamknie się w kwocie poniżej 10 - 15 tys, a za taką kasę to można bezproblemowo załatwić Dana44 TTB i Dana 60 lub Ford 9.8 na tył. A to jest zestaw nie do zabicia w takim samym stopniu jak GRowy. A montaż odbędzie się bez kombinacji, jak w przypadku GRowych mostów. Wg mnie, akurat w przypadku Explo jest to operacja bez sensu. Lepiej kupić sobie GRa krótkiego i na tej bazie motać. Jak ktoś kocha kształt Explo to zawsze można spróbować zrobić laminat.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez yony, łącznie zmieniany 1 raz.
Apology accepted, Captain Needa.

Szarbia
Posty: 53
Rejestracja: 2007-11-29, 19:48
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontakt: Strona WWW

Re: Explo sport - plan zmotania

2008-12-23, 21:46

Gdzie wiec kupic Dana44 TTB ?
W Polsce sa 2 lub 3 Bronco na sprzedaz w necie a czesci jak na lekarstwo.
Jakie jest przelozenie w Bronco - 3.27?
Jest z tylu blokada?

Nie upieram sie wcale przy mostach GR na sile tylko nie widze nic lepszego. Pomijam tu traktory na mostach Volvo.
Ostatnio zmieniony 2008-12-23, 21:59 przez Szarbia, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Explo sport - plan zmotania

2008-12-23, 22:33

najtaniej to byłoby pozostać przy Fordzie i wsadzić przód i tył z jakiegoś starego F-150... tak do 1979 gdzie jeszcze przód można lekko podregulować... choć nowsze też można założyć ale więcej roboty... szerzej też będzie. to najtaniej.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Szarbia
Posty: 53
Rejestracja: 2007-11-29, 19:48
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontakt: Strona WWW

Re: Explo sport - plan zmotania

2008-12-23, 22:44

najtaniej to byłoby pozostać przy Fordzie i wsadzić przód i tył z jakiegoś starego F-150... tak do 1979 gdzie jeszcze przód można lekko podregulować... choć nowsze też można założyć ale więcej roboty... szerzej też będzie. to najtaniej.
W USA pewnie takie mosty walaja sie na kazdym szrocie po 100-200$. Ale tu to wydaje mi sie ze trzeba kupic cale auto za 10k albo pol roku czekac az sie cos trafi.

A jesli chodzi o czystosc krwi to w Australii GR byl zdaje sie sprzedawany jako Ford Maverick :-D

http://www.drive.com.au/used-cars-for-s ... sults.html
Ostatnio zmieniony 2008-12-23, 22:50 przez Szarbia, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Explo sport - plan zmotania

2008-12-24, 11:10

Nie myślę, żeby znalezienie części było aż takie trudne... mamy szroty w niemczech z których też możemy korzystać i nie wyobrażam sobie, żeby to było aż takie drogie. Wiadomo, nie jest tak samo jak w stanach ale napewno nie jest tragicznie. Kiedyś wystarczył most z Uaza... Tarpana... dziś mamy zatrzęsienie Jeepów, Pajero czy nawet Opli i Isuzu z których też mosty podejdą do przodu Explo...

Opcje są nieograniczone - zależy tylko od pomysłowości i możliwości kreatora.

pozdrawiam
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: Explo sport - plan zmotania

2008-12-24, 23:58

Do cen mostów GRata trzeba doliczyć motanie...
Nie wiem czy ktoś taniej pomota mosty GRatowe do Explozji niż zmianę przełożeń :lol:

Jankes a przełożenia w reduktorze? Jest realna szansa by je pominiać?
Ostatnio zmieniony 2008-12-25, 00:15 przez alban, łącznie zmieniany 1 raz.
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

Szarbia
Posty: 53
Rejestracja: 2007-11-29, 19:48
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontakt: Strona WWW

Re: Explo sport - plan zmotania

2008-12-25, 09:31

Nie wiem czy ktoś taniej pomota mosty GRatowe do Explozji niż zmianę przełożeń :lol:
... i zalozenie blokady ;-)

Trzeba poczekac na pioniera (Edit: chodzi o mosty GR) :-D
Ostatnio zmieniony 2008-12-25, 11:04 przez Szarbia, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Explo sport - plan zmotania

2008-12-25, 10:29

explo z blokada sa uz dwie zdaje sie na forum - napewno z ARBem jest wojtkowa dwojka (wczesniej z elektrykiem) no i chyba Andrzej ty tez masz zblokowana ? Przelozenia tez byly juz grane - wiec obydwa tematy sa opanowane...
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”