Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: resory-wieszaki

2009-10-14, 19:17

ale czy nie jest tak samo w momencie kiedy przy większym lifcie przekładamy pióra resoru nad tylny most?
ale robiąc SPOA ustawiasz tylny most podnosząc główke ataku do góry aby wał wchodził Prawie prosto w most :P Służą do tego specjalne uchwyty na których stawiamy resory. są one w kształcie litery U odwróconej dogóry nogami i nie równym ramonom. :P
Ja u siebie miałem między wałem a tylnim mostem gumę zamiast krzyża (w LR) i po podniesieniu guma się rozleciała.
właśnie o to mi chodziło
Teraz wymieniam na podwójny krzyżak
na podwójnym krzyżaku nie ma problemu.
ale trzeba się też liczyć z tym że im większy kąt to wzrastają wibracje na wałe
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: resory-wieszaki

2009-10-14, 19:50

robiąc SPOA ustawiasz tylny most podnosząc główke ataku do góry aby wał wchodził Prawie prosto w most
czyli na logikę tak samo można by zrobić przy przedłużeniu przedniego wieszaka?
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

lolek

Re: resory-wieszaki

2009-10-14, 20:39

nie przedłużajcie przedniego wieszaka, bo to co chcecie uzyskać (m.in. większy prześwit) zostanie zniweczone przez sterczący wieszak...
wieszak zakładany jedynie z tyłu rozkłada obciążenia (odciąża przedni) więc spoko przód też pracuje
most po podniesieniu budy na wieszaku zachowuje pozycję (w stosunku do symetralnej flanszy reduktora) mieszczącą się w zakresie poprawnej pracy, a zatem bez obaw!
taki układ może spokojnie pracować
dla wyznawców ortodoksyjnych: pod most na resorach można podłożyć kliny 60szer x 80-90dł wysokość 3-4 schodzący do 0
podłożone tak żeby most główką pochylić do przodu
[ale to sztuka dla sztuki] :-)

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: resory-wieszaki

2009-10-14, 20:45

czyli przedni wieszak musi być mniej przedłuzonu od tylnego a ile dokładnie to by trzeba się w geometrię pobawić :D
ale przy 2 lalach liftu to tak jakoś wychodzi żeby przedlużyć sam tył :D
chyba że mówimy o większych liftach
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

lolek

Re: resory-wieszaki

2009-10-14, 20:50

z przodem nic nie robić
tył przedłużyć standardowo
klinami sobie głowy nie zawracać
podłożyć na resor baranki
jeździć 8-)

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: resory-wieszaki

2009-10-14, 21:59

ale trzeba się też liczyć z tym że im większy kąt to wzrastają wibracje na wałe
eee tam,i tak trzęsie,skrzeczy itd.... :mrgreen:
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: resory-wieszaki

2009-10-15, 09:00

nie przedłużajcie przedniego wieszaka, bo to co chcecie uzyskać (m.in. większy prześwit) zostanie zniweczone przez sterczący wieszak...
nikt nie pisał o uzyskaniu większego prześwitu... tzn pytanie dotyczyła "prawidłowego" rozłożenia obciążenia na pióra resorów.
wieszak zakładany jedynie z tyłu rozkłada obciążenia (odciąża przedni) więc spoko przód też pracuje
tak, oczywiście pracuje, ale inaczej niż było to pierwotnie przed założeniem dłuższego wieszaka z tyłu
most po podniesieniu budy na wieszaku zachowuje pozycję (w stosunku do symetralnej flanszy reduktora) mieszczącą się w zakresie poprawnej pracy, a zatem bez obaw!
taki układ może spokojnie pracować
zgadza się, ma taki lift prawie od 2 lat i spisuje się bezproblemowo.

_________________________________________________________________

dla dokładnego zobrazowania tego o co mi chodziło sporządziłem 3 rysunki

nr 1 - to auto z przedłużonym tylnym wieszakiem

nr 2 - auto z dwoma dłuższymi wieszakami

nr 3 - auto z dłuższymi wieszakami + odpowiednio wysoki lift przodu tak aby auto "trzymało poziom"

Aktualnie mam w aucie sytuację, że przy lifcie zrobionym z przodu i dłuższym tylnym wieszaku patrząc na resor mam wrażenie, że jego część, która jest od strony przodu auta ma ochotę wygiąć się do dołu - stąd też zacząłem się zastanawiać jak poprawić rozłożenie naprężeń na resor a przy okazji dalej móc jeździć na oponach 31"

Wydłużenie drugiego wieszaka wydawało mi się najprostszym rozwiązaniem. Do tego ewentualnie dłuższe sprężyny na przód? tak aby wypoziomować auto.
Nie wiem jaki lift z tego może wyjść i czy to zwiększy prześwit auta (moim zdaniem z pewnością go nie zmniejszy), ale auto powinno iść w górę co zwiększy głębokość brodzenia?

poprawcie mnie jeśli się mylę
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: resory-wieszaki

2009-10-15, 09:11

No i to ja miałem na myśli.Rysunek nr2. dokladnie pokazuje jak się "odkształca" resor.Za mostem pracuje inaczej i cała siła "pcha most do przodu".
smartpar.pl

lolek

Re: resory-wieszaki

2009-10-15, 09:26

Dla mnie najlepszą wersją jest kompilacja 1 i 3 tzn. podniesienie oczywiście przodu bądź to na dłuższych sprężynach bądź przez założoną podkładkę ok. 20-25mm na dolnym gnieździe sprężyny (większej wysokości podkładki nie da się "złapać" istniejącą śrubą) oraz założenie na tył tylnych wieszaków resora.
Jeśli popatrzysz na zakres pracy resora (w funkcji ugięcia) to lepiej to wypada przy jednym wieszaku.
Gdybyś się zdecydował na założenie również przedniego to przesuń w sposób trwały jego oś do mocowania resora w kierunku tyłu o wynikową z zakreślenia promieniem resora zamocowanym w tylnym wieszaku. Jeśli tego nie zrobisz bardzo łatwo zniszczysz resor (złamie się) co u przynajmniej kilku osób miało już miejsce. To, że resory się łamią nie jest efektem tego, że są słabe... ale to temat rzeka :-)
...dlatego tak ważnym jest jeśli robicie sobie wieszaki wg rysunku, który jest dostępny to róbcie je ściśle według niego. Tak zaprojektowany wieszak uwzględnia już w/w kwestie.

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: resory-wieszaki

2009-10-15, 21:26

patrząc na resor mam wrażenie, że jego część, która jest od strony przodu auta ma ochotę wygiąć się do dołu
poprostu resor zaczyna mieć już dość, u mnie tak zaczął robić lewy a prawy wyginał się z tyłu, następnie oba były wygięte w drugą stronę :D ale nadal pracowały bez zazutu, ba nawet wykrzyże były lepsze :P
auto powinno iść w górę co zwiększy głębokość brodzenia?
napewno masz rację
No i to ja miałem na myśli.Rysunek nr2. dokladnie pokazuje jak się "odkształca" resor.Za mostem pracuje inaczej i cała siła "pcha most do przodu".
w teori tak bo z wektorów wynika minimalnie inaczej rołożona siła z racji podniesienia przedniej części resora, jednak w praktyce ta róznica (wys ok 5 cm) w przełożeniu na wektor daje nam granice błedu konstrukcyjnego i nie pownno mieć wpływu na pracę resora :D
lolek,
no ja troszkę się rozpisałem :D
ale wnisek jest jeden
przedlużać tylny wieszak, nie klepać resorów, nie dokładać piór:D
a jak więcej to SPOA na oryginalnych wieszakach 5-6" lub na przedłuzanych to nawet 8" i robi bo było testowane :P
a idąc dalej tym tropem to przy SPOA też zmienia się spsób odziaływania siły między mostem a resorem :roll:
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK


Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: resory-wieszaki

2009-10-16, 08:12

ale wnisek jest jeden
przedlużać tylny wieszak, nie klepać resorów, nie dokładać piór:D
a co jeśli resory są już zmęczone życiem? też nie młotkować?
jeśli resor traci swój oryginalny kształt to cały myk z dłuższym wieszakiem traci sens ponieważ tył i tak w końcowym efekcie opada na dół.
co w tej sytuacji?
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

lolek

Re: resory-wieszaki

2009-10-16, 09:04

ba-ran-ki pod resor
oparte na dolnym piórze (ktoś to już opisywał)

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: resory-wieszaki

2009-10-16, 21:38

Hubi, ja małem w końcowej fazie żywota resory już zupełnie płaskie, a nawet lekko przeięte w odwrotnym kierunku to musiałem zamontować dłuższe wieszaki i dalej wsio hulało :D
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: resory-wieszaki

2009-10-17, 10:27

wiesz, po tym jak mi się ostatnio jeden resor złamał to jakoś nie mam ochoty tego przechodzić drugi raz.
Poza tym muszę jakoś tył usztywnić, ale o tym pisałem już w innym wątku http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... 7041#67041
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”