Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
ExWirus
Posty: 118
Rejestracja: 2010-09-17, 16:11
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model Explorera: LR DEF 110 HT
Kontakt: Strona WWW

Re: podłączenie wyciągarki

2011-08-05, 17:06

U mnie po lifcie buda poszła do góry a zderzak został jest spoko miejsce do obsługi sprzęgła i ładny dostęp do liny w razie splątania. Pomiędzy zderzakiem a pasem przednim/blotnikiem robię teraz rury przykręcane do zderzaka żeby dobrze wyglądało
I tylko mi Forda BROK....

Awatar użytkownika
ExWirus
Posty: 118
Rejestracja: 2010-09-17, 16:11
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model Explorera: LR DEF 110 HT
Kontakt: Strona WWW

Re: podłączenie wyciągarki

2011-08-05, 17:13

Dyfrend bardzo ładnie wyszło. Zderzak masz przykręcony tylko na 2 śróby w oryginalnych łapach na zewnątrz ramy? Przejdzie ci winch między wspornikiem rolki a budą w razie czego? Ja mam podobie tylko nie spawalem, przykcona na 6 śrub fi 14 w tym dwie przez tuleje w ramie, żeby jej nie zgniatać. W razie konserwacji wincha wszystko muszę porozkręcać żeby wyjąć wincha.
I tylko mi Forda BROK....

Awatar użytkownika
dyfrend
Posty: 700
Rejestracja: 2011-02-14, 23:38
Lokalizacja: polska
Model Explorera: II EB V6 po SWAPe V8, convert BW4406

Re: podłączenie wyciągarki

2011-08-05, 20:18

Tak zderzak tylko na dwie, trochę nim buja, widać szczegulnie w nocy jak mam włączone światła. Ale to rozwiązanie tymczasowe, zderzak też do wymiany idzie. Płytę przymocowałem sześcioma śrubami fi16, ale bez tulejek, tylko do dolnej ścianki. Do tego dwa płaskowniki 1cm grube razem zespawane do targania i na szekle. Wole dmuchać na zimne, więc wszystko przyspawałem. Po lifcie winch wychodzi bez większych problemów. Całości trochę usztywniło ramę z przodu :-D

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: podłączenie wyciągarki

2012-03-14, 19:15

chłopaki mam pytanie, padł mi gówniany hebel na kluczyk, więc zamieniam go na drugi który miałem kupiony na odłączanie całej instalacji. Jest tego typu jak ten:

Obrazek

Obrazek

ale mam jeden problem z nim :) ta metalowa osłona pod rączka styka się ze stykami hebla. Czyli w momencie jak podłącze ten hebel na plus wyciągarki, a potem chciałbym go zamocować np do zderzaka to kicha - będzie zwarcie aż miło :)

Czy izolowaliście mocowanie od tej obudowy jakoś ? Czy też może jednak ta obudowa metalowa spod rączki nie przewodzi prądu i po przykręceniu hebla do konstrukcji zderzaka zwarcia nie będzie ?
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: podłączenie wyciągarki

2012-03-14, 19:28

a może to jest hebelek na mase ? i z tego co wiem są samochody z + na karoseri :roll:

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: podłączenie wyciągarki

2012-03-14, 19:32

nie ważne na co jest hebelek (generalnie to on od traktora jest) :D ale dzięki temu ma dobrą wytrzymałość na prądy (300A stały, 2000A chwilowy). No nic - zrobię montaż jakoś inaczej żeby odizolować go od masy auta.

Poza tym tak teraz kombinuję, jakby nawet on był na masę, to przecież co było dało rozłączenie hebla, skoro prąd leciałby po obudowie :D coś nie teges chyba :D
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
explorer_u2
Posty: 524
Rejestracja: 2011-01-03, 22:47
Lokalizacja: Katowice

Re: podłączenie wyciągarki

2012-03-14, 19:33

a może to jest hebelek na mase ? i z tego co wiem są samochody z + na karoseri :roll:
To nie BMW tylko FORD :-P tylko jak by taki wichajster w bejcy wyglądał.
Sprawdić organoleptycznie jak nie padniesz pod autem to znaczy, że ma izolacje :-D
Ostatnio zmieniony 2012-03-14, 19:36 przez explorer_u2, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: podłączenie wyciągarki

2012-03-14, 19:49

dobra zrobiłem sobie prosty test miernikiem. Zwarte plus z minusem na mierniku daje oporność na XX poziomie. Sprawdziłem to samo potem na heblu - obudowa/śruba podłączeniowa - nie ma wskazania. Sprawdziłem potem na "włączonym" heblu pomiędzy śrubami podłączeniowymi - wskazanie takie samo na poziomie XX. Czyli obudowa nie przewodzi. Chyba... :D dobrze kombinuję ?
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
dyfrend
Posty: 700
Rejestracja: 2011-02-14, 23:38
Lokalizacja: polska
Model Explorera: II EB V6 po SWAPe V8, convert BW4406

Re: podłączenie wyciągarki

2012-03-14, 20:14

Tak. Obudowa nie przewodzi, ja nic pod obudowę nie podkładałem ani nie izolowałem i zwarcia nie było :-D
500 114 608 jak moge to Pomoge;)

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: podłączenie wyciągarki

2012-03-14, 20:24

ale u Ciebie to przypadkiem nie jest na tej plastikowej osłonce z boku chłodnicy zamontowany ? to wtedy nie miałby jak łapać masy :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
dyfrend
Posty: 700
Rejestracja: 2011-02-14, 23:38
Lokalizacja: polska
Model Explorera: II EB V6 po SWAPe V8, convert BW4406

Re: podłączenie wyciągarki

2012-03-14, 21:07

nie przyspawałem tam kawałek blach w której wyciołem otwór na hebel. Choć prawde mówiąc ta lokalizacja nie była przemyślana, często auto siedziało po klamy w bagnie i sięganie by odpalić wyciągare było kłopotliwe :-/ teraz hebel przeniosłem do komory silnika obok Aku i jest ok ;-)
Załączniki
hebel komora.jpg
hebel komora.jpg (77.31 KiB) Przejrzano 5806 razy
mocowanie hebla nadkole.jpg
mocowanie hebla nadkole.jpg (61.61 KiB) Przejrzano 5806 razy

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: podłączenie wyciągarki

2012-03-14, 21:52

teraz hebel przeniosłem do komory silnika obok Aku i jest ok ;-)
hmm wydaje mi się że hebel powinien być łatwo i szybko dostępny - w końcu ma być zabezpieczeniem do wyłączenia wyciągarki kiedy zespawa się przekaźnik a auto wciąga Ci na drzewo... albo wkręca Ci rękę w bęben.... :roll:
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
dyfrend
Posty: 700
Rejestracja: 2011-02-14, 23:38
Lokalizacja: polska
Model Explorera: II EB V6 po SWAPe V8, convert BW4406

Re: podłączenie wyciągarki

2012-03-14, 22:29

To są skrajne sytuacje i raczej wynikają z nie umiejętnego podłączenia/ obsługi, jedyny przypadek "podpalenia" się auta, o którym słyszałem wynikał z zapominalstwa. Koleś zapomniał odłączyć hebel, jeździł tak jakiś czas a pilot w kieszeni. Rzucił gdzieś w domu bluzę ktoś siadł czy położył cos, ... w każdym boć razie załączył wyciągarkę, która zaczęła zwijać, a że nie miała już, co to się zaczęła gotować a po chwili zajarała. Sporo ludków ma w ten sposób hebel i żyją. A przynajmniej na parkingu w CH ci się nikt nie będzie bawił czerwona "klamką". A jak już dojdzie do skrajnej sytuacji możesz sprzęgło w wyciągarce odłączyć. :-)
500 114 608 jak moge to Pomoge;)

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: podłączenie wyciągarki

2012-03-15, 09:14

To są skrajne sytuacje i raczej wynikają z nie umiejętnego podłączenia/ obsługi
zaspawanie przekaźników jest dość częstym przypadkiem :) a przy napierającej windzie wypięcie sprzęgła to nie takie hop-siup :)
ale ja teoretyk jestem, więc się już nie wymądrzam :P każdy robi jak mu wygodnie :)

niemniej dzięki za info odnośnie hebla. Mam już pomysł jak u siebie go zamontować.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
dyfrend
Posty: 700
Rejestracja: 2011-02-14, 23:38
Lokalizacja: polska
Model Explorera: II EB V6 po SWAPe V8, convert BW4406

Re: podłączenie wyciągarki

2012-03-15, 09:49

to daj znać jakie rozwiązanie zastosowaleś ;-)
500 114 608 jak moge to Pomoge;)

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”