Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
yony
Posty: 445
Rejestracja: 2007-07-26, 09:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2008-10-21, 20:56

W Szerokim w manualu reduktor na dopiąć tylko na sprzęgle, w Explo z ręcznym reduktorem chyba też, z elektrycznym trza stanąć.
Apology accepted, Captain Needa.

Awatar użytkownika
jaceksen
Posty: 124
Rejestracja: 2009-03-21, 20:09
Lokalizacja: lubuskie

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2009-12-18, 16:10

To ja pojadę z grubej rury i oryginalnie.

Czy można w automacie zmieniać biegi w czasie jazdy? Np. z 2 na 3 lub z 3 na 2. To pytanie ma prowadzić do wniosku - czy w awaryjnych sytuacjach mogę hamować silnikiem - przełączając z D, na 3, 2 i ewentualnie dalej.

Awatar użytkownika
BigBoyKR
Posty: 345
Rejestracja: 2008-11-25, 21:41
Lokalizacja: Kraków/StW

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2009-12-18, 17:43

oczywiśce, przeciez do tego (między innymi) to służy :)
zgrzeszyłem... nie mam już Ex...

Awatar użytkownika
Leszek
Posty: 471
Rejestracja: 2008-01-24, 20:34
Lokalizacja: Środa Wlkp - Koszuty

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2009-12-18, 19:30

To i ja zadam pytanie na temat zapinania 4x4 i reduktora.
W Szerokim w manualu reduktor na dopiąć tylko na sprzęgle, w Explo z ręcznym reduktorem chyba też, z elektrycznym trza stanąć.
Jak postępować w przypadku skrzyni automatycznej i manualnego reduktora. Ja dotychczas przełączam na postoju , ale czy jest opcja załączania podczas jazdy , a jeżeli tak to do jakiej szybkości?
Skazany na bluesa
Mając samochód z napędem 4x4 zakopiesz się w bardziej niedostępnym miejscu...

ultorx

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2010-01-05, 22:35

Ja dotychczas przełączam na postoju , ale czy jest opcja załączania podczas jazdy , a jeżeli tak to do jakiej szybkości?
Z tego co kojarzę w manualnym reduktorze pomiędzy 4H a 4L jest pozycja neutral, i w moim starociu (nie EX broń boże :-D ) można wysprzęglić i przejść z 2H na 4H i na odwrót do 30km/h, ale 4H-do 4L wyraźnie napisali coby stanąć (zresztą to N przypominało o tym skutecznie :-D . Czasem przy B.małej prędkości zdarzało mi się przerzucać na 4L -tzn jeżeli na 2biegu i 4H dławił się już i prawie stał z braku mocy- ale to był rajd i modlitwa o przejście źle ocenionej próby-a więc moja wina i ryzyko :-P . W moim EX II mam napisane, że trza na stojąco i tego bym się trzymał-choć pewnie komuś się udało na N i przy toczeniu zapiąć 4L bez przykrych konsekwencji. Ogólnie jak pod tyłkiem się pali to ratować się trza nawet niekonwecjonalnie-ale to może być drogo strasznie :cry: -lepiej założyć gorsze warunki i przejechać jak po maśle z załączonym wcześniej 4L -szczególnie że z 2 na D to w każdej chwili w skrzyni przejdziesz (o ile moja mała wiedza o automatach tu nie zawodzi)-a szybciej niż 80 km/h-chyba Ci w terenie nie trza :shock:
Ostatnio zmieniony 2010-01-05, 22:38 przez ultorx, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2010-01-05, 22:49

pewnie komuś się udało na N i przy toczeniu zapiąć 4L bez przykrych konsekwencji
Nie ma szans. Przełączenie jest elektrycznie i trzeba nacisnąć hamulec. Bez naciśnięcie hebla to nawet stojąć nie przełączych na low. :)
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2010-01-06, 07:36

Rafał ale Leszek mówił o manualnym reduktorze a tam pewne żeczy można spróbować zrobić "na siłę" :D z pominięciem instrukcji :D
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

ultorx

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2010-01-06, 10:52

starwind, Z dyskusji i fotek na tym forum wynika, że shiftmotorek robi dokładnie to samo co robiłaby ręczna dźwignia reduktora-tyle,że mamy siłownik -czyli wersję dla leni :-P . Reduktor jako urządzenie nie musi się wcale różnić od manualnego. w elektryce pominięto ustawienie N na reduktorze-bo byłoby to trochę bezsensowne-nie sądzisz :?: :mrgreen: Za to masz wymóg ustawienia skrzyni na N przed wpięciem 4L-co na jedno wychodzi. Wydaje się więc, że szansa Explozji :evil: reduktora w wersji manualnej-przy działaniu na siłę -może być nawet większa niż w wersji z siłownikiem-manual może Ci niestety pozwolić to zrobić :shock: podczas gdy dobrze działająca elektryka po rostu odmówi działania zgodnie z tym co napisał Rafał :grin:

Pozdrawiam
Igor

P.S.
starwind Jakbyś mógł spojrzeć na mojez apytanie w dziale "warsztat" byłbym wdzięczny-z podpisu wynika, że masz Explorka z mojego rocznika :mrgreen: -więc może układy przeniesienia napędu masz te same i mógłbyś coś podpowiedzieć . U mnie jest Control Trac i dla mnie zastosowany system załączania przednich półosi jest na razie nowością-choć pono nawet Blazer ma podobnie 8) .
Ostatnio zmieniony 2010-01-06, 11:03 przez ultorx, łącznie zmieniany 4 razy.

cooki531
Posty: 615
Rejestracja: 2010-01-16, 20:31
Lokalizacja: Warszawa i Góry

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2010-09-19, 22:08

No i niestety tego roczne obfite opady deszczu w moim domku na odludziu spowodowaly ze polna droga stlala sie prawie bagnistą droga. Zakopalem 2 razy swego smoka, zawiecil sie na brzuchu niestety tak traktory rozjezdzily :-/ Jechalem na 4x4low D i niestety pierwszy raz sie zawiodlem. Pomogly dywaniki i dechy a za drugim razem traktorek przyjechal i udalo sie wyjechac ale niestety musialem u sasiadow zostawic samochod bo balem sie ze bede mial trudnosci z wyjechaniem :-/ Panowie macie jakies sposoby zeby przebyc ta droge :?: Zmienil bym moze oponki na terenowe to pewnie dal by rade ale 330km na terenowkach :-/ Prosze o jakies rady jak katowac exa zeby przebil sie przez wielkie blota 8)
Piesek

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2010-09-19, 22:18

kup sobie opony AT lub ATR spokojnie możesz na nich jeździć po asfalcie a na błocie będą sobie radzić na pewno lepiej niż szosowe

chociaż wielu z nas jeździ na mt-kach po asfalcie i nie narzeka :)
ja ostatnio pół polski przejechałem :) a Radek pół Europy :D
poza tym pomyśl o troszkę większych kołach to będziesz miał dalej do ziemi :)
Ostatnio zmieniony 2010-09-19, 22:20 przez starwind, łącznie zmieniany 1 raz.
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
uli75
Posty: 357
Rejestracja: 2009-01-12, 11:36
Lokalizacja: Żory śląsk
Model Explorera: 98 OHV

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2010-09-19, 22:19

niewiem jakie masz teraz opony ale zmiana pewnie by pomogła w pokonywaniu błotnistego terenu niemusisz zaraz kupować typowych opon terenowych takich jak SIMEXY są opony Mt które nieżle robią w terenie i są w miare ciche na asfalcie poczytaj na forum i w necie można znależ testy opon które nadają się w teren i na asfalt

cooki531
Posty: 615
Rejestracja: 2010-01-16, 20:31
Lokalizacja: Warszawa i Góry

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2010-09-19, 22:24

No wlasnie mam teraz AT Bridgestona i nie daly rady normalnie takie bloto tam jest teraz ze jak sie wysiada z auta to noga do kostki sie zapadala :-D szkoda ze nie zrobilem zdjec. W sumie moze pomoga wieksze kola ale tez nie do konca tak bo jak lekko przysiadzie na brzuchu i wdusi sie gaz to blotko sie podkopuje pod kolami i lezy jeszcze bardziej na brzuchu :-/ Najlepiej by bylo chyba terenowe oponki kupic. Pytanko brzmi czy dam rade jechac 300km na terenowych kolach czy bardzo sie zmecze :?: :-/
Piesek

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2010-09-19, 22:36

ja tam się nie męczę a mam już drugi komplet Mt-ków :D
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

cooki531
Posty: 615
Rejestracja: 2010-01-16, 20:31
Lokalizacja: Warszawa i Góry

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2010-09-19, 22:45

To mowisz ze na MT dam rade w sumie tez tak mi sie wydaje bo te AT niestety krecily sie w miejscu i tylko nabrudzily :-D i narobily problemow. Czy mogl bym prosic o pomoc w doborze tanich a dobrych MT oponek a i takich zeby weszly do jedynki bez liftu oczywiscie nich beda wiksze nic mam zawsze lepiej jak wyzej bede i muldy zostana w koncu w dole a nie na brzychu 8)
Piesek

Awatar użytkownika
uli75
Posty: 357
Rejestracja: 2009-01-12, 11:36
Lokalizacja: Żory śląsk
Model Explorera: 98 OHV

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2010-09-20, 11:42

polecam KUMHO KL71 miałem okazje przetestować nieżle robią w terenie i są w miare ciche na asfalcie no i cena wmiare przystępnana alledrogo i niepolecam opon MT nalewek :shock: nienadają się do jazdy po asfalcie no chyba że krótkie trasy

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”