2008-09-13, 00:22
Też coś dodam po ostatnich doświadczeniach.
Jak opuszczacie nasze granice i jedziecie w tereny gdzie stwierdzenie cywilizacja może być potraktowane jak nadużycie to polecam zabrać:
Wszystkie elementy zapasowe których mogą się popsuć bez których nie da się holować auta. Nie chcecie w końcu zostawić samochodu jako pamiątka gdzieś w górach gdzie jedyny transport to ZIŁ lub URAL:
Elementy układu kierowniczego
Piasty, łożyska
Poza tym:
Komplet olei: asb , mostów, reduktora, wspomagania, hamulcowy
Zacisk (małe imadło) którym możecie np. odciąć część układu hamulcowego
Komplety uszczelniaczy
Zestaw narzędzie niezbędny do:
zdjęcia skrzynki ( to jest najsłabszy element tego auta, a zarazem strategiczny), zawieszenia z przodu, wałów, układu kierowniczego, baku
Do tej pory brałem jeszcze:
przetwornice 220V 3KW, wiertarkę, fleksa ( i to ostatnio uratowało pajero przez zostaniem pamiątką w górach)
komplety kluczy, piłka do metalu, imadłom, pilniki, papier ścierny, trochę różnych śrub, nakrętek, blaszek, tulei,
kable, świece,cewkę, filtry,pompę paliwa, mierniki, komp obd2
Pełen manual do forda
Następnym razem zabiorę również:
płytę sterującą,komputer
pasek wielorowkowy, alternator, akumulator
małą spawarkę gazową, komputer do pełnej diagnozy
Generalnie jak jedziecie w 2 auta daleko na wschód gdzie DHL nie dojeżdża, podzielcie się częściami i narzędziami tak aby móc sobie samemu poradzić przynajmniej do takiego poziomu aby móc w ostateczności auto holować. W serwisach Forda np. na Ukrainie we Lwowie czy Kijowie nie dostaniecie nic.