Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Opony MT-przeznaczenie

2008-02-06, 09:54

Panie i Panowie.
Kiedy kupowalem opony MT sugerowalem sie Waszymi poradami itd,i bardzo dobrze,bo jestem z nich zadowolony.
Meczy mnie kwestia przeznaczenia takiej oponki,poniewaz (tak mi sie wydaje) MT to kilka zupelnie roznych bieznikow nie mowiac o rozmiarach,ktore maja znaczacy wplyw na jazde w terenie.
Dlatego moje pytanie brzmi>Jaki bieznik powinna miec opona jezeli uzywam (bede uzywal) samochodu do zabawy,tzn las,pola i tym podobne?Dodam,ze nie bede smigal nim na zadnych rajdach (moze kiedys),ale chce miec pewnosc ze nie zaklei mi sie tak jak moje ostatnie(szosowki).
Teraz mam Insa Turbo Dakar 265\75R16.- pewnie powiecie,ze eee tam nalewajki.No niestety nie stac mnie na BFG.Mysle o zmianie na Insa Turbo Super Track,ale dopiero po zuzyciu tych co mam teraz.
Powiedzcie prosze jak sie spisuja Wasze opony w roznych sytuacjach.
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Opony MT-przeznaczenie

2008-02-06, 16:37

różnica między oponami jest taka, że:
AT - all terrain - to w sumie opona terenowa na każdą drogę no i czarne. Bieżnik wystarczający na spokojne szusowanie po bezdrożach ale bez przesady.
MT - mud terrain - opona jak sama nazwa wskazuje przeznaczona do jazdy po bezdrożach i taplania się w błotku. Bieżnik "rzadki" czasem jak na traktorze, na asfalcie dość hałaśliwa i nie za bardzo wskazana do jazdy po czarnym. Dobra opona MT ma być tak skonstruowana, żeby "chwytać" się podłoża jak łapami... i żeby po wyjeździe z błotka ładnie i szybko sama się oczyściła. Trudno coś doradzić bo wszystko zależy ile jeździsz po czarnym a ile w terenie... najlepiej jest mieć dwa zestawy ale wiadomo, koszty za tym nie przemawiają...
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Opony MT-przeznaczenie

2008-02-06, 17:27

Dakar Insa Turbo to nic innego jak "niemalże" wierna kopia BFG MT
w terenie radzi sobie bardzo dobrze, a i wyjazd nią na czarne nie powoduje zawału serca :-D
bardziej agresywne w terenie zaczynają wykluczać jazdę po czarnym (maxxisy, simexy i inne)

Awatar użytkownika
adr78
Posty: 115
Rejestracja: 2007-07-13, 13:20
Lokalizacja: Białystok/Morze

Re: Opony MT-przeznaczenie

2008-02-06, 20:31

Ja uzywam BGF MT - glosnie na asfalcie, auto pali wiecej, ale zapewniaja zankomita trakcje w trudnym terenie, zwlaszcza na fragmentach drog polnych i lesnych rozjezdzonych przez ciezki sprzet

ps
W opony AT planuje "obuc" auto na lato, gdy drogi gruntowe stanal sie w pelni przejezdne

Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: Opony MT-przeznaczenie

2008-02-06, 22:12

Pany... Każde MT jest i będzie głośne i wzrośnie zużycie paliwa.
Są strony z testami opon (tez MT) - możesz sobie tam posprawdzac jaka opona w jakim terenie jest najlepsza. Bo i MT-ki sa różne i na różne nawierzchnie - błoto, piach, kamienie, itd.
Po prostu musisz sam się określić po czym najwięcej będziesz jeździł...
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

Awatar użytkownika
adr78
Posty: 115
Rejestracja: 2007-07-13, 13:20
Lokalizacja: Białystok/Morze

Re: Opony MT-przeznaczenie

2008-02-07, 07:51

ps

Kiedys bylem zwolennikiem ATkow, ale kilka razy zakopalem sie w zupelnie przypadkowych miejscach. Najczesciej zima, gdy pod warstwa sniegu znajdowal sie rozmokniety i rozjezdzony grunt.
Jezdze duzo w terenie (z racji wykonywanej pracy), dlatego tylko MT.

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: Opony MT-przeznaczenie

2008-02-08, 10:55

Dzieki za wyczerpujace odpowiedzi.najlepiej miec kilka kompletow no ale.............kasa kasa. :mrgreen:
smartpar.pl

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”