Strona 1 z 3

Optymalny rozmiar opon

: 2017-01-11, 15:36
autor: slisman
Czołem,
jest masa tematów, gdzie podane są rozmiary opon dobre dla Explorera....ale nie znalazłem tematu, który rozwiązałby mój problem co do wyboru rozmiaru :P

Teraz śmigam na 255 70 16. Przeznaczenie to sporo po czarnym, a z terenu to turystyka i rekreacja.

Więc zacząłem się zastnawiać nad ST MAXX 245 75 16, który jest trochę wyższy, ale węższy. A tej akurat opony nie ma w 255 75 16.

Czyli teoretycznie z plusów to mniejsze opory na czarnym, lepsze zachowanie na śniegu. A z minusów? Nie wiem czy zauważalne to by było (tak samo jak plusy), ale teoretycznie gorzej w zakrętach i terenie?

Będę wdzięczny jak ktoś mi pomoże rozstrzygnąć dylemat 255 70 16 vs. 245 75 16 lub w ogóle powiedzieć jaki jest najlepszy wybór do EX II :D P.S. z rozmiarem też nie chcę przeginać, bo 33 cali nie potrzebuję i nie chciałbym zabić skrzyni.

Pzdr

Re: Optymalny rozmiar opon

: 2017-01-11, 16:58
autor: starwind
oryginalnie jest 255/70/16

Re: Optymalny rozmiar opon

: 2017-01-11, 17:54
autor: Kamyk.
Im szersze opony tym w teorii mniejszy jednostkowy nacisk na cm2 i mniejsze " zagłębianie" się w podłożu co w teorii powinno skutkować szybszym przyśpieszeniem. Im wyższe opony tym większe obciążenie dla silnika i skrzyni, a jednostkowy nacisk nie ulega zmianie ;)

Re: Optymalny rozmiar opon

: 2017-01-11, 17:59
autor: starwind
... co w teorii powinno skutkować szybszym przyśpieszeniem ...
My nie mamy tyle mocy w Exach :D

Re: Optymalny rozmiar opon

: 2017-01-11, 18:22
autor: boris
http://www.kilometr.com/naprawiam-t-3.html tu sobie przeliczysz osobiście uważam że nie będzie różnicy

Re: Optymalny rozmiar opon

: 2017-01-11, 18:54
autor: Kojot
hehe ten nasz demon prędkości :D

Re: Optymalny rozmiar opon

: 2017-01-11, 22:03
autor: karolb863
wg. mnie nie będzie specjalnej różnicy,chociaż wyższa opona jest teoretycznie mniej stabilna w zakrętach (szczególnie szybko pokonywanych)ale to Exa raczej nie dotyczy,to że jest węższa to nieco mniejsze obciążenie układu kierowniczego,w śniegu (chyba tylko bardzo głębokim,który na drogach raczej nie występuje) teoretycznie powinno być nieco lepiej-chociaż ja nie zauważyłem najmniejszej różnicy pomiędzy 255 a 265,może się okazać że zacznie mniej palić-ale jeżeli teraz masz opony szosowe to przejście na AT raczej da efekt odwrotny-czyli wzrost spalania.

Re: Optymalny rozmiar opon

: 2017-01-12, 10:47
autor: slisman
Dzięki panowie.
Wiem, że 255 70 16 jest fabryczny, rozmiar dla mnie dobry, ale tak kombinuję, bo u nas jest mało popularny.

245 75 16 jest oponą wyższą, ale bardzo nieznacznie. Różnica obwodów to 9%.

No ale pomijając takie nominalne wartości...na jakich oponkach najlepiej wam się śmigało? Ja się zastnawiałem na 265 75 16 ale nie wiem czy potrzebuję takich dużych :D

Re: Optymalny rozmiar opon

: 2017-01-12, 11:46
autor: starwind
ja na takich jeżdżę już chyba z 6 lat i to MT i uważam że 32" to słuszny i rozsądny rozmiar :D

Re: Optymalny rozmiar opon

: 2017-01-12, 15:03
autor: slisman
No i super, jest to najbardziej rozważany przeze mnie rozmiar :P o ile pamiętam, to na ASB nie powinien negatywnie wpływać. Tym bardziej, że dalej chodzi o AT (choć może trochę bardziej agresywne).

Nie zbiera się gorzej auto? Chyba, że przesiadałeś się na MT z lajtowych opon, to rozmiaru tutaj nie odczujesz .

A jeśli chodzi o stabilność w zakrętach - EXem nie szarżuję ani trochę na krętej drodze.

Generalnie założyłem temacik, ale pewnie rozpatrywane różnice są marginalne i nieodczuwalne, więc to trochę teoretyzowanie...ale lepiej przed zakupem dwa razy pomyśleć niż wtopić :P

Re: Optymalny rozmiar opon

: 2017-01-13, 17:59
autor: starwind
wcześniej miałem 33" :D
różnicy w mocy nie widzę ale ja mam OHV to mu nie robi różnicy :D

Re: Optymalny rozmiar opon

: 2017-01-17, 09:41
autor: desmo
chyba najrozsądniej byłoby kupić felgi stalowe 15" i na to założyć oponę 32" Przede wszystkim felgę z ujemnym ET około -20 Zasadniczo bardzo mi sie podobają felgi w limitecie, ale są bez odsadzenia i kiepskawo to trochę wygląda. Bawić się znowu w dystanse to raczej bez sensu.

Re: Optymalny rozmiar opon

: 2017-01-17, 11:13
autor: slisman
No ale co by nie było dystanse i felgi - wyjdzie na to samo jeśli chodzi np. o obciążanie piast.

A rzeczywiście limitedowe felgi dobrze wyglądają, ja pewnie się zdecyduję na dystanse.

Re: Optymalny rozmiar opon

: 2017-01-31, 09:08
autor: Demagolog
Obecnie mam nexeny wszystko w standardzie bede zmienial na bf goodrich ko2 ateki mtkow boje sie na zime bo jednak ciezko opanowac auto na lodzie za twarde sa. No i kiedys mi abs sie wysypal to na mtekach daleko do chamowania. Mysle ze ateki bedo optymalne. A mowia ze bf ko 2 najlepszy w klasie.

Re: Optymalny rozmiar opon

: 2017-01-31, 09:30
autor: slisman
BFG AT jedzie trochę na opinii, tzn. jest dobry, ale rozczarowań coraz więcej - tzn. są i lepsze opony :) Tak wynika przynajmniej z mojego osobistego przetrzepania internetów. Z agresywnych ATków to chociażby Duratrac - z etykietek UE i opinii znajomych co mają wynika także, że lepiej robią na czarnym i mokrym, mają mniejsze opory toczenia, a i należą do agresywnych AT. No ale wiadomo, ile osób, tyle opinii.

A jeśli chodzi o typy opon i odwieczny dylemat MT vs. AT - masz rację.
Fajnie to pokazuje filmik, terenwizji, może są tu tacy co nie widzieli :) Mimo wielu narzekań w komentarzach i tak uważam, że ten test jest rzetelny i pokazuje najważniejsze różnice między klasami opon,
https://www.youtube.com/watch?v=fF8E3yMr0P0&t=34s