Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

BEAD LOCK

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

HAMME

BEAD LOCK

2008-05-19, 22:39

Witam
Ze względu że aktualnie pracuje nad zmianą kół podzielę się z Wami pewną wiedzą.

Pewno każdy z Was kto jeździł trochę agresywniej w terenie spotkał się z sytuacją, że opona spadła z koła. Niestety na rajdzie może to być katastrofa z dwóch czynników. Po pierwsze można nie ukończyć rajdu jeżeli padł nam już zapas, a po drugi może się to skończyć pogięciem lub pęknięciem felg. Jeżeli jesteście na długiej wyprawie pogięcie felgi może być bardzo problematyczne i kosztowne.

Dawno temu opracowano system zapobiegający tej sytuacji nazywa się on BEADLOCK
Aktualnie są stosowane dwa rozwiązania:

1 : to specjalna dętka mocowana do środka koła która rozpiera oponę dociskając ją do rantów felgi. Pozwala to na jeżdżenie na bardzo niskim ciśnieniu i w przypadku złapania flaka nadal można kontynuować jadzę. W dużym stopniu zabezpiecza felgę.
Takie dętki możecie nabyć np. tu
http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/13/5035.html

2 : to specjalnie skonstruowane felgi posiadające pierścień który ściska krawędź opony co całkowicie blokuje jej możliwość przemieszczenia się do środka lub na zewnątrz
Jeden z lepszych producentów to firma OMF
http://www.omfperformance.com/beadlocked_wheels.php
inni to
http://www.high-impact.net/wheels/catal ... aytona.htm http://www.cwibeadlock.com/4x4wheels.htm
W Polsce możecie kupić je np. tu
http://www.quadpunkt.eu/index.php?akcja ... oducent=80

Felgi firmy OMF uznawane są za najbardziej trwały produkt i niewątpliwie jest to półka PRO

Proszę potraktować ten post jako informacyjny jeżeli posiadacie jakieś doświadczenie z bead lockami proszę pisać. Jeżeli chcecie napisać, " a po co to komu, to drogie, mnie nic nie spada, ja mam zapas" to nie piszcie NIC nie wniesie to żadnej wartości merytorycznej.
Załączniki
bd5.jpg
bd5.jpg (11.88 KiB) Przejrzano 3723 razy
bajac2gold.jpg
bajac2gold.jpg (15.18 KiB) Przejrzano 3723 razy
Staun_internal_beadlock2.jpg
Staun_internal_beadlock2.jpg (57.82 KiB) Przejrzano 3723 razy

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: BEAD LOCK

2008-05-20, 21:21

Dodam, że opona spada ponieważ w terenie jeździmy przecież prawie bez powietrza w oponach...

a Beadlocks są od tego by temu zapobiec. Co prawda nawet się nie zastanawiałem nad tym problemem przy okazji zakupu nowych felg a powinienem był... teraz żałuję bo to co wsadziłęm w felgi spokojnie wystarczyłoby na coś lepszego. Felgi polecam acz wspomnę, że jest to tak jak Wojtek to już napisał sprzęt dla profesjonalistów i do jazdy na codzień zupełnie niepotrzebny. Ktoś kto wypuszcza się w teren (i komu zsunęła się opona z felgi) napewno doceni walory takiej felgi.

Polecam - i sam wpisuję na listę - może Mikołaj będzie w tym roku chojny???
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”