Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Sagi74
Posty: 130
Rejestracja: 2007-08-28, 19:16
Lokalizacja: okolice Łodzi

Blokada mostu

2008-05-29, 12:38

Czytam czytam i już nic nie wiem. Chodzi mi po głowie taka myśl że by założyć blokadę mostu - jednego chociaż. Chodzi mi o blokadę 100% ręcznie załączaną.
No i powiedzcie mi proszę - EX II 98 rocznik, - rozumiem że raczej tylko tył wchodziłby w grę?

Jakie to są koszty?
Jak to się sprawuje w praktyce?

Awatar użytkownika
yony
Posty: 445
Rejestracja: 2007-07-26, 09:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Blokada mostu

2008-05-29, 15:45

Na razie tylko tył. ARB, koszt pewnie ok 5 tys w sumie (blokada + kompresor).
Szukaj tu --> http://www.wyprawa4x4.pl
Lub tu --> http://www.rajdy4x4.pl
Apology accepted, Captain Needa.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Blokada mostu

2008-05-29, 15:52

poczytaj ten watek - sporo juz rozprawialismy na temat blokad - wraz z konkretnymi rozwiazaniami ktore m.in Hamme wdrozyl w zycie (elektryczna na tyl)

http://www.explorerclubpolska.com/forum ... php?t=1148
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Sagi74
Posty: 130
Rejestracja: 2007-08-28, 19:16
Lokalizacja: okolice Łodzi

Re: Blokada mostu

2008-05-29, 16:10

Na razie tylko tył. ARB, koszt pewnie ok 5 tys w sumie (blokada + kompresor).
Ale Hamme ma elektryczną i chyba taniej? Hamme - tutaj prośba jakbyś mógł powiedzieć ile to kosztowało.
poczytaj ten watek
Czytałem czytałem... ale właśnie niewiele pomogło.

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: Blokada mostu

2008-05-29, 21:54

No to i ja sie przylacze.
Pdfobno w moim roczniku jest latwiej,ale nie wiem co i jak.
Jak to mozna zmotac? no i czy mozna w "warunkach garazowych"?
Czytalem te posty,ale sie zakrecilem strasznie.
Wolnobiezka,cos tam cos tam................ :oops:
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Sagi74
Posty: 130
Rejestracja: 2007-08-28, 19:16
Lokalizacja: okolice Łodzi

Re: Blokada mostu

2008-05-29, 23:02

jak dobrze pokombinujesz to w 2200zł się zamkniesz
No to nie jest najgorzej.

chevidan

Re: Blokada mostu

2008-05-29, 23:19

Dawid wolnobieżka jest w przednim moście w pierwszych modelach EX II.tylne mosty wszystkie EX mają takie same(poza zmianami LSD i hamulcami,ale to nie ma znaczenia.).

HAMME

Re: Blokada mostu

2008-05-29, 23:25

Panowie to jest tak
Ja mam elektryka Ected i jest to super blokada do opon 32" z agresywnym bieżnikiem (np. simex). Zalety to że jest super cicha, nie szarpie przy załączaniu, działa jako LSD jak jest wyłączona, a jako blokada kiedy się załączy. Sprawdzona na rajdach.
Już dokładnie nie pamiętam kosztów ale na pewno było to coś trochę poniżej 2000 zł.
A i jeszcze nie wspomniałem, że idealnie w 100% pasuje do naszych mostów, 0 przeróbek. Wyjmujesz kosz i wkładasz nowy. Wiercisz dziurę w pokrywie na kabel i problem z głowy.

Co do Arb'a to już nie jest tak różowo. Zalety to że nadaje się do większych kół np. 34" lub 35" i będzie trzymać i tu koniec zalet. Instalacja i montaż jest kolosalnie trudniejsza. Konieczność stosowania kompresora wprowadza kolejne ogniwo, które może się popsuć.
Jest głośny i lepiej nie zapinać go podczas jazdy, co w elektryku jest bezproblemowe.

Moje wnioski:
Jakbym nie zakładał tych 34" to pozostałbym na elektryku jest super no i o połowę tańszy licząc całość przedsięwzięcia (kompresory + blokada + montaż + podkładki)


Co do tych 2200 to możesz się nie zamknąć

800$ blokada
200$ kompresor który m sen, nie kupujcie tego małego
???? Przesyłka
200zł Podkładki
100zł Łożyska
????ł montaż, jak nigdy nie montowałeś to lepiej zrób to z kimś kto to robił bo mam już kilku znajomych co źle wykonali montaż no i blokadę szlak trafił. Niestety manual może nie wystarczyć potrzebne to minimum doświadczenia z tymi blokadami. Tam są tak duże obciążenia że jak coś gdzieś puści to momentalnie całość się rozsypuje. Nawet w łodzi wiem że kilka osób które zjadły zęby w off-roadzie komercyjnie nie chcą montować tych blokad. Więc jak coś to należy wziąć kogoś sprawdzonego z polecenie. No ale na pewno za darmo to tego nie zrobi.
Ostatnio zmieniony 2008-05-29, 23:38 przez HAMME, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Sagi74
Posty: 130
Rejestracja: 2007-08-28, 19:16
Lokalizacja: okolice Łodzi

Re: Blokada mostu

2008-05-29, 23:48

poniżej 2000 zł
Świetnie.
w 100% pasuje do naszych mostów, 0 przeróbek
I o to właśnie chodzi.
I taka mi w zupełności wystarczy.
Ostatnio zmieniony 2008-05-30, 00:17 przez Sagi74, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Blokada mostu

2008-05-30, 00:19

Jeśli nie będziesz zakładał kół większych niż 32 cale to taka elektrycznie włączana wystarczy. Jeśli jednak chcesz coś więcej to tylko ARB.

Można też założyć stałą blokadę... koszt dużo mniejszy - kłopot tylko w tym, że z taką blokadą inaczej się jeździ - technika jest inna. Ja jeżdżę z blokadą na co dzień ale trzeba uważać żeby w zakrętach nie dociskać gazu za mocno... szczególnie też przy ostrym skręcie przy ruszaniu z miejsca... blokada da wtedy o sobie znać.

Ale w terenie jest rewelacyjna. Z przodu i z tyłu mam stałe blokady Powertrax - przodu jednak już nie zapnę na czarnym chyba, że na śniegu.

Dwójka też ma swoją blokadę do przodu - powertrax albo aussie lunchbox locker... bo w przodzie dwójki nie ma dużo miejsca na cokolwiek innego. Ale, ale... żeby założyć taką blokadę do dwójki musimy pamiętać o automatycznym zapinaniu się przodu - i tą magiczną czynność wyłączyć (dość proste) no i oczywiście pamiętać, że blokada do przodu to raczej tylko do rocznika 1997 włącznie...
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Sagi74
Posty: 130
Rejestracja: 2007-08-28, 19:16
Lokalizacja: okolice Łodzi

Re: Blokada mostu

2008-05-30, 00:29

Tutaj coś piszą o blokadzie dla nowszych:
http://www.automotiveforums.com/vbulletin/t889671.html

Ale nic nowego...
http://aussielocker.com/make.php/TM2de4e5/2dec/06/.html

[ Dodano: 2008-05-30, 00:31 ]
mam stałe blokady Powertrax
A jak się z tym jeździ po ośnieżonych drogach? Nie robią problemów?

Awatar użytkownika
yony
Posty: 445
Rejestracja: 2007-07-26, 09:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Blokada mostu

2008-05-30, 08:00

ARB (ciach...) Instalacja i montaż jest kolosalnie trudniejsza. Konieczność stosowania kompresora wprowadza kolejne ogniwo, które może się popsuć.
Jest głośny i lepiej nie zapinać go podczas jazdy, co w elektryku jest bezproblemowe.
Z tą kolosalnością trudności to weź i nie przesadzaj. Jest trochę pracy ale w dzień można się z tym uporać. A co jest głośnego w ARB'ie? Pierdzenie kompresorka? :)
Poza tym do tej pory zepsuty kompresor widziałem raz i to z winy kolesia który prąd podłączył sobie bezpośrednio z baterii.
Ale faktycznie ta elepstryczna to super alternatywa.
Osobiście jednak wolałbym dołożyć parę groszy i wziąć ARB. Kompresorem zawsze jeszcze można se koło dopompować :)
Ostatnio zmieniony 2008-05-30, 08:01 przez yony, łącznie zmieniany 1 raz.
Apology accepted, Captain Needa.

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”