Strona 1 z 4

explorer 91-94 lift 2" z przodu

: 2007-09-01, 16:52
autor: chevidan
sprężynki potrzebne żeby podnieść trochę wyżej nasze explorerki.sprężynki zrobione przez firmę pospring z poznania.cena 250zł za sztukę z przesyłką.foto manual z wymiany oraz efekt końcowy niebawem.

Re: explorer 91-94 lift 2" z przodu

: 2007-09-02, 17:20
autor: chevidan
no to już motałem z tymi sprężynami,właśnie wróciłem.potrzymam trochę w niepewności,hihi.teraz pooglądajcie pierwsze 3 zdjęcia.wymiana sprężyn nie jest skomplikowana ani trudna.podnosimy auto podpierając o ramę,ściągamy kółko,podstawiamy drugi lewarek(jak nie mamy to improwizujemy-da się)pod wahacz(most) i podnosimy kawałek bo wszystko wisi na amortyzatorze i nie da się go zdjąć.odkręcamy z jednej stony amosia(z której strony,jak kto woli),odkręcamy łącznik stabilizatora,opuszczamy wahacz na dół.zostaje nam do odkręcenia śruba trzymająca sprężynę.tu mały problem techniczny.nie da się odkręcić tej śruby kluczem płaskim,oczkowym czy poligonem(przynajmniej mi się nie udało)jak za zdjęciu najłatwiej kluczem nasadowym na przedłużce z przegubem po drodze,tyle że nasadka jest nietypowa-głęboka(długa) 28mm.ogólnie w godzinę na spokojnie można wymienić jedną stronę.teraz trochę o efektach :lol:
sprężyny są super pod względem wykonania,miękkie mimo grubszego drutu,jednak jest mały problem.następne zdjęcie predstawiają expo po lifcie na tych sprężynkach,stoi normalnie na kołach.

autko podniosło się o 18cm :whata: względem oryginalnego położenia-weszły by spokojnie oponki 35".amortyzatory odziwo nie były za krótkie.ale jest większy problem.po takim lifcie koła stały jak w maluchu-zminiły się kąty kół i nie da się tak jeździć bo opony po miesiącu będą do wyrzucenia.aby utrzymać taką wysokość trzeba by było kupić lub dorobić wsporniki wahaczy,musiały by być dłuższe aby wahacz po opuszczeniu auta na koła był poziomo.jest co prawda regulacja kątów kół-już się za to brałem,ale zakres regulacji umożliwia tylko jeszcze większe "położenie" koła a nie da się wyregulować aby koło stało prosto.no to od nowa ściąganie sprężyn :evil: ,jednak skoro już tyle się namęczyłem i zmarnowałem niedzielę to wymyśliłem sobie podkładki pod oryginalne sprężyny.podłożyłem pod sprężyny 2cm-owe podkładki i auto się podniosło o 4 cm.można by jeszcze kawałek do 5cm do potem koła zaczynają się"kłaść"efekt wystarczający odległość od ziemi do nadkola 86cm.
no i teraz problem co z tyłu wymyślić.miałem przygotowane pióra żeby podłożyć jako dodatkowe ale w tym wypadku tył by stał za wysoko.przypomniało mi się ze kiedyś widziałem w katalogu pióro resora z gumowymi odbojami podnoszące wyżej auto.poszukałem takich gum i wcisnąłem jak na rysunku(z tym że na rysunku w piórze jest otwór gdzie guma jest przymocowana)ja tylko wcisnąłem na siłę na maksymalnie podniesionym aucie.opuściłem auto na ziemię i szok.tył się podniósł o 8 cm.wsadziłem krótsze gumy i jest równo z przodem jakieś 4-5cm wyżej niż na początku.co prawda gumy nie są przymocowane i wcześniej czy później bym je pogubił więc jutro przewiercę resory na końcach i kupie odboje od poloneza czy malucha i przykręcę na końcach piór.super rozwiązanie.bez wielkiego wysiłku(no resor przewiercić trochę zejdzie)można podniećś dowolnie tył nie zwiększając twardości.ostatecznie mam sprężyny na sprzedaż do liftu 7" :lol:

Re: explorer 91-94 lift 2" z przodu

: 2007-09-03, 13:34
autor: yony
Kurde, to o ile dłuższe sprężyny zamówiliście??? :shock: :confused_:

Re: explorer 91-94 lift 2" z przodu

: 2007-09-03, 13:59
autor: mysioo
Kurde o 4 cm 8)

Re: explorer 91-94 lift 2" z przodu

: 2007-09-03, 14:32
autor: nemrod
sprezyny były zamówione +4cm
ale i tu może być przyczyna z drutu fi 18.
W ori jest fi 17.
Pospring miał tylko fi 16 lub 18.

Dzwoniłem do pospringu.
50,-/szt. za obniżenie.
decydujcie co robimy.

Pzdr

Nemrod

Re: explorer 91-94 lift 2" z przodu

: 2007-09-03, 16:03
autor: BliG
chevidan, wrzuc (jak masz) fotke ujetego calego auta, bo az ciekaw jestem jak tak wyglada samochod :D
....a po fotce samego nadkola z kawalkiem opony, az mnie ciekawosc zzera... :mrgreen:

Re: explorer 91-94 lift 2" z przodu

: 2007-09-15, 10:07
autor: mysioo
Tu walnąłem fotki niestety z komórki ,bo pasożyty znów explo "pożyczyły" ode mnie :)

http://mysioo.fotosik.pl/albumy/269984.html

[ Dodano: 2007-09-16, 17:50 ]
Trochę fotek lepsiejszej jakości ... teraz przód na starych oponkach (ale malutkie :-P ) do krawędzi nadkola ma 89cm....
W tygodniu będę klepał resory ,żeby wysokości sie zrównały...no i zbieżność z kątami

[ Dodano: 2007-09-16, 17:56 ]
no i jeszcze jedna...

Re: explorer 91-94 lift 2" z przodu

: 2007-09-17, 20:44
autor: Hubi
Czy dobrze rozumiem, że lift w explo I ogranicza się do zamontowania dłuższych sprężyn z przodu i odbijaczy w tyłu?

Re: explorer 91-94 lift 2" z przodu

: 2007-09-17, 21:25
autor: chevidan
można tak zrobić ale jest to wersja oszczędnościowa.u mysia max to 89cm od ziemi do nadkola,u mnie max to 85cm.potem kończy się regulacja kontów kół i nie da się ustawić kół pionowo.gdyby ktoś chciał podnieść wyżej trzeba przerobić wspornik wahaczy(mostu)przedłużyć go o ilość centymetrów o które chcemy podnieść wyżej auto,lub kupić oryginalny dłuższy do liftu.z tyłu jest łatwiej.można klepać resory,założyć dłuższe wieszaki resorów,lub (ostatnio wypróbowałem)podłożyć odboje między dwa ostatnie pióra od dołu,zdaje to egzamin od 2cm do 7cm.jak trzeba więcej to nie da rady.

Re: explorer 91-94 lift 2" z przodu

: 2007-09-17, 21:47
autor: Hubi
a ile cm jest wysokości "teoretycznie" przed liftem?
Pytam z ciekawości ile cm się zyskuje przy założeniu, że uda się wyciągnąć
do tych 89cm w wersji "oszczędnościowej"

Re: explorer 91-94 lift 2" z przodu

: 2007-09-17, 21:53
autor: chevidan
oryginalnie jest od 80cm w dół,zależy od zużycia sprężyn i resorów.

Re: explorer 91-94 lift 2" z przodu

: 2007-09-17, 21:56
autor: mysioo
Ja przed zamontowaniem sprężyn miałem ok 77-78cm do krawędzi błotnika, z oponkami
225/75/15. Po zamontowaniu sprężyn jest ok 88-89 cm na tych samych oponach, czyli w moim przypadku to lift 3" :mrgreen:
W momencie kiedy zamontuję oponki 31" które mają ok 10cm średnicy więcej ,prześwit
powinien zwiększyć się o kolejne 5cm . Jak dla mnie wystarczy... :mrgreen:
Z tego co mi powiedział gostek od geometrii(byłem dzisiaj poustawiać wszystko)te sprężynki o długości 35cm (takie jak sobie zrobiliśmy ) to max. Gdyby były dłuższe o 0,5cm to najprawdopodobniej nie ustawiłby kąta pochylenia koła no i całej geometrii . Na mimośrodzie
praktycznie nie było już zapasu....no chyba, że z cieńszego drutu :-P

Re: explorer 91-94 lift 2" z przodu

: 2007-09-17, 22:05
autor: Hubi
chętnie podniosę swojego explo w górę, ale raczej bez zmiany oponek (przynajmniej na razie)

[ Dodano: 2007-09-18, 21:52 ]
sprawdziłem u mnie teraz jest 80cm przód / 79 cm tył

[ Dodano: 2007-09-18, 22:15 ]
moglibyście wrzucić jakieś namiary skąd kupić odpowiednie sprężyny i te odbijacze?
Ewentualnie podajcie potrzebny rozmiar spręzyny

[ Dodano: 2007-11-10, 08:20 ]
to może znów wrócę do tematu...

prośba ta sama jak powyżej

Re: explorer 91-94 lift 2" z przodu

: 2008-01-03, 18:44
autor: chevidan
jankes na początku tego tematu jest trochę o sprężynach.chciałbym je założyć takie jak są bez skracania ale do tego jest potrzebny dłuższy wspornik wahaczy.czy takie coś mógłbyś załatwić u siebie i względnie za ile?zdaje się że potrzebny byłby też "pinion arm"jakoś tak się to nazywa.chodzi o dłuższe ramię kolumny kierowniczej.nie wiem od czego to zależy ale wszyscy mogą podnieść auto do wysokości 90cm(od ziemi do nadkola)a u mnie się nie da bo regulacja kątów kół się skończyła

Re: explorer 91-94 lift 2" z przodu

: 2008-01-03, 18:48
autor: Mikado
czy to oznacza, że zostawiasz sobie bryczkę? :sugoi: