Strona 1 z 1

zdradliwy piach

: 2008-08-13, 21:15
autor: Dawid
Cze all.Sluchajcie,mecze sie ostatnio z jedna gorka. :-/
Piach po kostki wzniesienie dosc strome ale bez przesady.
Powiedzcie mi prosze czy po piachu lepiej na lekkim "bucie" czy raczej na pierwszym biegu i powoli?
Kurczaki...widzialem zdjecia niektorych z Was i wiem,ze powinien dac rade,a w polowie gorki fontanny piachu i d...a.
Dodam tylko,ze mam MT 32" i moze za mocno nadmuchane?Tak mi napompowali w serwisie opon,wiec moze za mocno albo cusik...
Tylko sie nie smiac :mrgreen:
Zdjecie mocno to splaszcza,ale mniej wiecej tak to wyglada.Przy zjezdzie samochod sam sie zsuwa.

Re: zdradliwy piach

: 2008-08-13, 23:37
autor: luk_jag
Na mt-kach jest trudniej na piachu ni na at-kach. Wiem to z autopsij. Ja większe wzniesienia (piaszczyste) na MT pokonuje na 2 z butem

Re: zdradliwy piach

: 2008-08-13, 23:50
autor: adam533
to fakt że na MT zakopać się też można i to lepiej niż na AT

Re: zdradliwy piach

: 2008-08-14, 07:32
autor: wajc83
z butem i na 2 biegu.

Re: zdradliwy piach

: 2008-08-14, 08:13
autor: basstian
i pamietaj piach to zabójca napędów

Re: zdradliwy piach

: 2008-08-14, 09:28
autor: manius
:-P
no i podstawa
spusc powietrz tak do 0,8-1 at :roll:

wtedy opona przylega wieksza plaszczyzna
i nie zakopuje sie tak szybko

:idea: oczywiscie jesli masz jakis maly 12V kompresorek albo CPN w poblizu :smile:


z tego co wyczytalem na roznych forach
to na piach najlepsze sa oponki zimowe :eek:

Re: zdradliwy piach

: 2008-08-14, 11:25
autor: fotomysz
z tego co wyczytalem na roznych forach
to na piach najlepsze sa oponki zimowe
dokładnie robią najlepiej :P
no i podstawa
spusc powietrz tak do 0,8-1 at
przy ciśnieniu 0,8 opona MT niewiele się ugina i można spokojnie jchać nawet 50-100 km do stacji aby napompować :P

Re: zdradliwy piach

: 2008-08-14, 18:44
autor: Dawid
Dzieki panowie.Mam tu u siebie maly problem z blotem :mrgreen: same piachy.W sobote jade zabijac gorke jeszcze raz :mrgreen:

Re: zdradliwy piach

: 2008-08-14, 20:51
autor: Jankes
spuść deko z opon no i 4X4 low

i powinno iść

Re: zdradliwy piach

: 2008-08-14, 21:09
autor: adam533
tylko z tym spuszczonym powietrzem uważaj na ostrych zakrętach,może zejść opona z felgi ;-)

Re: zdradliwy piach

: 2008-08-15, 11:49
autor: Dawid
No oki,ale ile at musze miec do normalnej jazdy? (wiem gdzies juz bylo pisane).Rzadko jezdze po czarnym,ale czasami trzeba.

Re: zdradliwy piach

: 2008-08-15, 12:43
autor: Jankes
Dawid - między 2.0 a 2.3. Do terenu możesz spuścić nawet do 1.2... ale w zakrętach trzeba uważać bo opona może się ześlizgnąć z felgi. Musiałem się nauczyć tego od nowa... po angielsku zdaje się też będzie tak jak w US... to znaczy: normalnie ciśnienie około 30-32PSI - w teren 20PSI a dla obniżenia spalania na czarne zazwyczaj pompuję 40PSI.

Re: zdradliwy piach

: 2008-08-15, 13:29
autor: Dawid
Jankes, dzieki.Wlasnie dumalem wczoraj z ojcem o tych PSI jak sie to ma do atmosfer,ale juz wszystko jasne.
Ciezko sie przestawic na "normalne " jednostki miar prawda? Ja bylem tylko 3 lata w "inchach",ale Ty to chyba juz myslisz po hamerykansku............ :mrgreen:

Re: zdradliwy piach

: 2008-08-15, 13:36
autor: Jankes
myślisz, nie myślisz - nie ma ucieczki - nadal jeżdżę autem, które ma prędkościomierz wyskalowany w milach, sprawdzam ciśnienie ciśnieniomierzem wyskalowanym w PSI, radio w zielonym odbiera tylko stacje radia ZET i Maryla ale w pracy używam już miary w centymetrach.

Kwestia przyzwyczajenia. :roll:

Re: zdradliwy piach

: 2008-08-18, 00:13
autor: fotomysz
na mazowieckich też zdejmowałem ciśnienie do 20 PSI i zastanawiałem się ile to będzie w atmosferach ale widzę ze się nie pomyliłem :P