Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Klatka bezpieczeństwa

2008-08-19, 20:45

no więc po ostatnich przygodach z siłami natury postanowiłem motać klatkę bezpieczeństwa.
zastanawiałem się czy wybrać zewnętrzną czy wewnętrzną i na razie bardziej przemawia do mnie wewnętrzna.
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

basstian

Re: Klatka bezpieczeństwa

2008-08-19, 21:04

Z zewnetrzna tak jak z wantami w normalnym ruchu nie pohulasz :-)

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Klatka bezpieczeństwa

2008-08-19, 21:15

z tego co rozmawiałem z ludźmi to niebiescy nie czepjają się zewnętrznych klatek.
ale u mnie bardziej chodzi o to aby w trakcie imprezy można było wyrzucić drzwi, a tym samym zmniejszyć wagę auta o conajmniej 150 kg. a do tego muszę mieć usztywnioną klatkę wzdłużnie i wzmocnione boki aby nie oberwał kierowca lub pasażer.
jeśli ktoś miałby jakieś doświaczenia i cenne uwagi to zapraszam do dyskusji.
kwestję przpisów ruchu drogowego zostawia do oceny dla każdego samemu, mnie to nie interesuje :P
klatka ma być i spełniać swoje zadanie, kwestia tylko jak to rozwiązać technicznie aby nie popełnić błedów.
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

basstian

Re: Klatka bezpieczeństwa

2008-08-19, 21:25

Pamietaj ze klatka tez wazy. Jedyny dobry sposob to aluminium ale to kosztuje .

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Klatka bezpieczeństwa

2008-08-19, 22:15

znalazłem już nawet rysunek jak wyglada oryginalna klatka :P
http://www.safetydevices.com/images/pro ... %204x4.pdf
teraz jeszcze rozgryźć dzie mają być mocowania
a co do rury to zastanawiałem się nad 2" ze ścianką 2 mm, oczywiście bezszwową powinna chyba wytrzymać :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

basstian

Re: Klatka bezpieczeństwa

2008-08-20, 08:41

Z tego co widac to wszystkie w podlodze przy słupkach .

Awatar użytkownika
piotrek16v
Posty: 379
Rejestracja: 2007-10-22, 16:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klatka bezpieczeństwa

2008-08-20, 11:27

ale żeby aż taka rozbudowana nie wiem jak tam karcisz explo na tych rajdach ale chyba nie aż tak żeby była potrzebna taka klatka moze starczą ze dwa pałąki co by dach się nie składał jakoś mocno i tyle
a co do zewnętrznej to raczej do dalszych tras bardziej się nadaje chyba bo to i na dach towaru mozna popakować i sprzęt poupinać przy okazji

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Klatka bezpieczeństwa

2008-08-20, 11:28

rozbudowana to zdecydowanie - przy dachu albo boku bez tego pognie sie jak nic.... wiec sama konstrukcja wg mnie jest OK.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Klatka bezpieczeństwa

2008-08-20, 11:44

ja mam w planie jeszcze dołożyć wspornik poprzeczny między przenim a środkowym słupkiem, aby po demontażu drzwi usztywnić konstrukcję :P
ale żeby aż taka rozbudowana nie wiem jak tam karcisz explo na tych rajdach ale chyba nie aż tak żeby była potrzebna taka klatka moze starczą ze dwa pałąki co by dach się nie składał jakoś mocno i tyle
potrzebna jest i już, bo np siły natury jak łasmiące się drzewo są nie do przewidzenia :P
a przy ewentualnej rolce to pałaki szlag by trafił :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: Klatka bezpieczeństwa

2008-08-25, 13:18

tu dwa przykłady klatki do EX I
Ostatnio zmieniony 2008-08-25, 13:19 przez Hubi, łącznie zmieniany 1 raz.
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Klatka bezpieczeństwa

2008-08-26, 11:51

dzieki Hubi, własnie cos takiego będę motał :P
tylko jeszcze zastanawiam się nad mocowaniem
czy łapać bezpośrednio do ramy, czy raczej przez mocowanie budy na poduszkach :?:
wydaje mi się że raczej w przypadku klatki wewnętrznej to muszę podeprzeć się na poduszkach od budy :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: Klatka bezpieczeństwa

2008-08-26, 12:35

tu masz cały artykuł o tych dwóch explo ze zdjęć - może się czegoś doczytasz w opisie.

http://www.off-roadweb.com/features/080 ... index.html

Nie wiem czy zwróciłeś uwagę ale ten czerwony ma zupełnie inną klatkę , tzn jest zabudowany na maxa - rury przechodzą nawet przez deskę rozdzielczą
Biały już ma tylko przy słupkach. Ogólnie oba autka chyba fajne jako wzorzec do naśladowania ;) choć mnie podoba się na maxa to rozwiązanie z kołem zapasowym

Obrazek

Obrazek

żródło: www.off-roadweb.com
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
yony
Posty: 445
Rejestracja: 2007-07-26, 09:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klatka bezpieczeństwa

2008-08-26, 13:13

Tylko coś komuś się pochrzaniło, bo na tym zdjęciu powyżej to mały Blazer jest...
Apology accepted, Captain Needa.

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: Klatka bezpieczeństwa

2008-08-26, 13:26

heh.. to ja namieszałem :P w artykule było foto Chevy S-10 jako przykład wykonania bardzo podobnego malowania auta :P nawet nie zwróciłem uwagi tylko skopiowałem link do fotki ;) my fault :roll:

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2008-08-27, 09:03 przez Hubi, łącznie zmieniany 1 raz.
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Klatka bezpieczeństwa

2008-08-27, 00:21

Nie wiem czy zwróciłeś uwagę ale ten czerwony ma zupełnie inną klatkę , tzn jest zabudowany na maxa - rury przechodzą nawet przez deskę rozdzielczą
Biały już ma tylko przy słupkach.
zwróciłm, ale jest on wyknany cały z kompozytów i klatka to jest jego buda, która nadaje sztywność, a plastusiowe dzwi, błotniki i reszta to tylko atrapy coby ładnie wglądał :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”