Strona 1 z 2

blokada,czy winch?

: 2008-09-07, 16:14
autor: Dawid
Podpowiedzcie prosze w co lepiej zainwestowac,w wyciagarke,czy moze w blokade mostu?
Koszt zblizony,wiec prosze o jakas porade.

PS.Sponsor mile widziany :mrgreen:

Re: blokada,czy winch?

: 2008-09-07, 18:18
autor: Jankes
i jedno i drugie

;)

a tak poważnie? blokada chyba będzie lepszym wyjściem.

Re: blokada,czy winch?

: 2008-09-07, 19:20
autor: nemrod
na blokadach dalej zajedziesz
... i ciężej będzie wyciągnąc.
bez blokad wcześniej utopisz i łatwiej wyciągnąć :D :D :D

moim zdaniem winch lepiej w pierwszej kolejności kup.
potem przełożenia, blokady itp.

Pamiętaj tylko że ta nasza rama taka sobie jest i się skręca. Potrafi się wtedy winch sper....ć.

Trzeba z głową go zamontowac :D

Re: blokada,czy winch?

: 2008-09-07, 19:43
autor: Dawid
Hmm,to chyba trza kredyt zaciagnac i zrobic jedno i drugie. :-/
Trzeba z głową go zamontowac
czyli....?
a tak poważnie? blokada chyba będzie lepszym wyjściem.
przod,czy tyl? Bardziej mnie martwi tyl...

Re: blokada,czy winch?

: 2008-09-07, 20:29
autor: Jankes
Blokada to tylko na tył. Przód kiedyś może jak już będziesz chciał trochę "głębiej" wjechać. Wyciągarkę najlepiej montować na jakimś dobrym zderzaku (oryginał Explo) lub płycie w miarę składnie przykręconej do ramy.

Re: blokada,czy winch?

: 2008-09-07, 20:33
autor: Dawid
Blokada to tylko na tył.
Rozumiem,ze wszystkie bebechy sie wywala?Czy kombinuje sie cos z lsd?Duzo z tym roboty?
Pytam,bo mam olej do wymiany w moscie i nie wiem,czy warto wymieniac go teraz,czy czekac na blokade.
Jankes, masz taka blokade na zbyciu?Ktos mial chyba,ale nie pamietam kto..

Re: blokada,czy winch?

: 2008-09-07, 21:00
autor: Jankes
Blokady do tyłu nie mam ale mogę mieć... sprawdzić?

a jeśli wstawiasz blokadę to dobrze też zastanowić się czy nie zmienić też przełożeń...
:eek:
wiem... kasa.

Do samej blokady wywalasz LS i montujesz blokadę. Przykręcasz obudowę i wlewasz olej.

Re: blokada,czy winch?

: 2008-09-07, 21:37
autor: Dawid
a jeśli wstawiasz blokadę to dobrze też zastanowić się czy nie zmienić też przełożeń...
nie wiem,czy bede tego potrzebowal,ale blokada sama w sobie musi byc i koniec.
wiem... kasa.
nooooo
Do samej blokady wywalasz LS i montujesz blokadę. Przykręcasz obudowę i wlewasz olej.
easy... ;-) Daniel blisko :evil:

Re: blokada,czy winch?

: 2008-09-12, 23:24
autor: HAMME
Ja koledzy wypowiem się tak.
Blokada fajna rzecz z którą pojedziesz dalej, ale:
wystarczy że w głupiej sytuacji powiesisz się na rampowym albo ugrzęźniesz w błocie lub piachu i nawet dwie blokady nic Ci nie dadzą. A generalnie wystarczy trochę szarpnąć autko i pojedzie dalej. Problemy pojawiają się gdzie jesteś sam i nie ma kto CI pomóc (nie dotyczy to rajdów). Wyciągarka jest jak pomocna dłoń prawie zawsze Ci pomoże.
Jeżeli dziś stałbym przed wyborem takim jak kolega Dawid napewno kupiłbym wyciągarkę i dodatkowy 50 m pas ostatecznie plus kotwicę.

Pamiętajcie że Expo jest bardzo miękkie, ramę ma jak zabawka. Delikatne wyciąganie expo jest tu zalecane i konieczne. Jeżeli nie chcecie spędzać czasu na prostowaniu ramy to zalecam korzystać tylko z wyciągarek. Od dynamika trzymać się z daleka co najwyżej używać go do podciągania lub przeciągania z głową, żadnych silnych szarpnięć, a o skośnych zapomnijcie. I w tym zakresie możecie uwierzyć co mówię.

Re: blokada,czy winch?

: 2008-09-13, 23:39
autor: fotomysz
HAMME, :thumleft:
I jak nemrod, napisał jak sie wtopisz na blokadach to nawet chłop ciągnikiem nie podjedzie cię wyciągnąć, bo sam ugrzęźnie na dojeździe :P

Re: blokada,czy winch?

: 2008-09-14, 10:12
autor: yony
Wyciągarka bez dwóch zdań. I nie szczypać się tylko wziąć XP9000 Warna, bo teoretycznie wodoodporna. Choć oczywiście można tańsze znaleźć i dobre. Magnum, T-Max 9000, Dakar. Sprawdzone, że działają. Zresztą Magnum to Warn tylko ze starym modelem silnika.

Re: blokada,czy winch?

: 2008-09-14, 16:38
autor: Jankes
a jak już to 12000 i to Mile Marker - elektryczny - o ile idzie go gdzieś w miarę za normalne pieniądze dostać.

Re: blokada,czy winch?

: 2008-09-14, 21:28
autor: Dawid
Jankes, rozmawialem z bardzo doswiadczonym kolega na zlocie (prowadzil nas "bokami z przewodnikiem") co lepsze.Stwierdzil,ze winch, poniewaz blokada nic nie da jak sie wtopisz po dzrzwi,a winchem jakos sie mozna wytargac.Nie narzekal tez na "chinszczyzne".Przez 5 lat rajdy,expedycje itd i wytrzymala.Mysle,ze bedzie to dobre rozwiazanie,poniewaz ja tylko tak lekko....rekreacyjnie.

Re: blokada,czy winch?

: 2008-09-14, 21:51
autor: Mikado
np. za 1500 możesz kupić escape 12000 z 24 miesięczną gwarancją, fakturą...
ale nie namawiam
co prawda wszystkie teraz są robione w chinach ( i warn i escape i mile), ale fakt nadzoru przez inne ekipy ma napewno znaczenie /ich jakość z pewnością jest różna - na korzyść tych znanych/

Re: blokada,czy winch?

: 2008-09-14, 21:59
autor: yony
... ale fakt nadzoru przez inne ekipy ma napewno znaczenie /ich jakość z pewnością jest różna - na korzyść tych znanych/
Akurat z tym nadzorem to jest tak, że musisz mieć SWOJEGO chińczyka do nadzoru. Białego nadzorcę zawsze wydymają :)
Po prostu WARN zatrudnił za odpowiednio dużo juanów jakiegoś Bolo Yeunga, który ma oko na taśmę.
Ale to tak OT.