Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Bartek4.0

Powyższenie o jakies 3"

2008-09-13, 13:30

Wiem ze ten temat juz byl ale czytajac zaczolem sie gubic. Chcem podniesc moje explo(exI) o jakies 3" jak mozna to zrobic? Z tylu myslałem zeby most dac pod resory. z przodem nie mam pomysłu. Na zdjeciach na forum widzialem jakies podkładki mieszy ramą a zawieszeniem. Da sie to gdzies kupic?? Ile taka przeróbka moze kosztowac? Pozdrawiam.

kszesz
Posty: 727
Rejestracja: 2007-07-17, 22:59
Lokalizacja: W-wa Włochy

Re: Powyższenie o jakies 3"

2008-09-13, 14:20

Z przodem radzili sobie dając dłuższe sprężyny, a tył wieszaki resorów daje to ok. 2 " ale pewnie dałoby radę i 3 " uzyskać. Trzeba tylko pamiętać o przełożeniu linki od ręcznego i przewody hamulcowe mogą być za krótkie.
Przeszukaj forum bo napewno to było.

Awatar użytkownika
bondek
Posty: 771
Rejestracja: 2007-08-08, 11:09
Lokalizacja: Nie z tej ziemi :)
Model Explorera: Ex'98 4,0 U2

Re: Powyższenie o jakies 3"

2008-09-13, 16:46

Z tym przełożeniem mostu z nad resorów pod resory byłbym ostrożny. Taka zmiana zmienia całą charakterystykę sprężynowania i wymaga o wiele mocniejszych części.
Juz pomijam fakt, że na czarnym będzie sie bujał tak, że nawet przy 50 km/h może zaliczć wywrotkę przy gwałtownym ruchu kierownicy.
Zamiast koła zapasowego.. KOŁO BLUESA :)

Bartek4.0

Re: Powyższenie o jakies 3"

2008-09-13, 16:59

A wiec co proponujecie ? jak to zrobic zeby bylo bezpiecznie no i oczywiscie ile i dlaczego tak drogo mnie to wyniesie ??

Awatar użytkownika
bondek
Posty: 771
Rejestracja: 2007-08-08, 11:09
Lokalizacja: Nie z tej ziemi :)
Model Explorera: Ex'98 4,0 U2

Re: Powyższenie o jakies 3"

2008-09-13, 17:28

Opcja SZUKAJ czynna 24/7.... :shock:
Zamiast koła zapasowego.. KOŁO BLUESA :)

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Powyższenie o jakies 3"

2008-09-13, 18:48

Z tym przełożeniem mostu z nad resorów pod resory byłbym ostrożny. Taka zmiana zmienia całą charakterystykę sprężynowania i wymaga o wiele mocniejszych części.
Juz pomijam fakt, że na czarnym będzie sie bujał tak, że nawet przy 50 km/h może zaliczć wywrotkę przy gwałtownym ruchu kierownicy.
w Explo przekłada się resory spod mostu nad most. Nie zmienia to zbytnio nic poza tym, że auto jest podniesione a podniesione auto i tak zachowuje się inaczej.

Przód podnosi się zakładając zestaw do liftu... bo przekłądając resory nad most uzyskujesz około 6" liftu.

Można delikatnie - 3"

uzyskasz to poprzez założenie z tyłu dodatkowego pióra i dłuższych wieszaków resorów. Z przodu możesz założyć podkłądki pod sprężyny lub po prostu dłuższe sprężyny.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
bondek
Posty: 771
Rejestracja: 2007-08-08, 11:09
Lokalizacja: Nie z tej ziemi :)
Model Explorera: Ex'98 4,0 U2

Re: Powyższenie o jakies 3"

2008-09-13, 19:01

Więkość cięzarówek ma most nad piórami, a Explo mimo, że jest terenowy i powinien mieć duży prześwit, ma nad.
Może zbytnio wierzę w kunszt inżynierów Forda, ale chyba jest jakiś powód dla którego właśnie takie rozwiązanie zastosowali.
Zamiast koła zapasowego.. KOŁO BLUESA :)

Awatar użytkownika
yony
Posty: 445
Rejestracja: 2007-07-26, 09:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Powyższenie o jakies 3"

2008-09-13, 20:23

Jak chcesz 3" to kup zestaw do liftu budy. kosztuje 80 - 100 $. Dolicz koszty ale i tak nie powinieneś przekroczyć 700 - 800 PLN. A nie zmieniasz geometrii podwozia.
Apology accepted, Captain Needa.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Powyższenie o jakies 3"

2008-09-13, 21:51

Większośc SUV co mają pod resorami nie mają ramy. Ford Ranger ma już nad ale to pick-up.

Do jazdy na codzień raczej tak ostro nie podchodź do tego. Wystarczy nawet 2" Body lift - czyli lift budy na ramie i do tego dłyższy wieszak z tyłu i podkłądki pod sprężyny z przodu.

Zmienia się geometria ale niedużo a i tak jakbyś chciał to przy takiej kombinacji możesz wsadzić opony 33".
Ja tak miałem przez kilka lat.

Do jazdy w teren lepiej podnieść na zawieszeniu.

Liftu budy raczej bym nie robił - podniesiony środek ciężkości nie służy za dobrze szczególnie w terenie.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
yony
Posty: 445
Rejestracja: 2007-07-26, 09:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Powyższenie o jakies 3"

2008-09-13, 22:19

Może się mylę, ale 3" liftu zawieszenia raczej na 100% bardziej podniesie środek ciężkości niż 3" na budzie... :)
Apology accepted, Captain Needa.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Powyższenie o jakies 3"

2008-09-13, 22:32

Zauważ, że Explo i tak jest "top heavy". Czyli ma środek ciężkości dość wysoko właśnie przez ramę. Jeśli podniesiesz więc budę to podniesiesz i środek ciężkości pomimo tego, ze silnik, skrzynia i pozespoły zostaną niżej. Najczęściej więc podnosząc auto montujemy większe (szerzej rozstawione opony) na szerszych felgach. Nasz "footprint" poszerza się w tym momencie - stajemy się bardziej stabilnym pojazdem pod względem pochyłów. Mało prawdopodobnym jest, żeby ktoś po podniesieniu auta o 6" nadal śmigał na fabrycznych gumach.
:eek:
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Powyższenie o jakies 3"

2008-09-13, 23:27

a Explo mimo, że jest terenowy i powinien mieć duży prześwit, ma nad.
ale i tak podniesienie nie zmieni ci prześwitu pod mostami i tu raczej potrzeba większe koła :P
wg mnie idea jest prosta zależy jak duże koła chcesz zmieścić o tye ponoś i podcinaj auto a nie wiecej ;P
Juz pomijam fakt, że na czarnym będzie sie bujał tak, że nawet przy 50 km/h może zaliczć wywrotkę przy gwałtownym ruchu kierownicy.
jeśli pozostawisz drążki stabilizacyjne to będziesz mógł zasówać jak przy seryjnym i nie odczujesz zbytnio róznicy,
jak zdejmiesz tylne drążki to limitem może się okazać prędkość 110 km/h
a jak będziesz jeżdził wogóle bez drążków ( przód tył) to da się zasówać nawet 80 km/h(sensownie to tylko 50-60km/h) ale nie można trzymać za sztywno kierownicy bo momentalnie się buja, jak popuścisz to idzie jak po szynach :P
testowane przy lifcie dużo ponad 3'' ;P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Powyższenie o jakies 3"

2008-09-13, 23:39

U mnie przy 6" i bez drążków spokojnie 100 km/h

sposób jazdy się zmienia, szybkość się zmienia. Auto jest przerobione i nie sposób żeby jeździło inaczej.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Bartek4.0

Re: Powyższenie o jakies 3"

2008-09-14, 02:00

gdzie moge kupic takie zestawy do podwyzszenia (link) ?? zamiezam wsadzic opony 235/75/R15 moze wieksze.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Powyższenie o jakies 3"

2008-09-14, 06:54

gdzie moge kupic takie zestawy do podwyzszenia (link) ?? zamiezam wsadzic opony 235/75/R15 moze wieksze.
Zestaw do podwyższenia - zależy jaki chcesz. Wszystko jest do kupienia choćby dziś. Powiedz tylko co chcesz a podam ci ewentualne ceny.

Opony 235? a nie przesadziłeś z tymi oponami?

:roll:

Jeśli podnosisz to raczej coś a'la 31"X10.5X15... choć te powinny wejść bez podnoszenia.

235 to standart amerykański - w Europie były zdaje się 245 lub nawet 255 w standardzie.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”