Strona 1 z 2

Jak jeździć z blokadą ukł. różnicowego?

: 2008-12-05, 13:31
autor: Shellby
Witam Wszystkich.
Mam pytanko dotyczące prawidłowego korzystania z blokady układu różnicowego(LOW).
Czy mam ograniczoną prędkość, czy można skręcać itp.
Nie chciałbym uszkodzić, a czasem wyjazd na ryby, grzyby w trudnym terenie.
Pozdro

Re: Jak jeździć z blokadą ukł. różnicowego?

: 2008-12-05, 14:22
autor: Piotr1963
a, który rocznik? Generalnie jak włączysz low to pamietaj aby załączyć go na P lub N i z wciśnietym hamulcem. Powinienes uslyszec lekki stuk z tyłu i wtedy zapali Ci sie kontrolka na tablcy. Skręcac możesz, ale nie wolno Ci jeździć na Low po czarnym. Low tylko w bardzo trudnym terenie - błoto, piach, głeboki snieg - ale tu tez pamiętaj o oponkach. Bo ze słabą gumką tez daleko nie pojedziesz - szczególnie po błocku.

[ Dodano: 2008-12-05, 14:24 ]
a co do prędkosci - to im wolniej tym lepiej. Z tego co pamietam to nie wiecej niz 5o km/h, a jak sie myle to ktos mnie na 100% poprawi. Pobuszuj też po forum bo gdzies to juz było wałkowane lecz z tego co pamietam nikt tego nie poukładal w jeden watek.

Re: Jak jeździć z blokadą ukł. różnicowego?

: 2008-12-05, 14:58
autor: RAFBOR
Z tego co pamietam to nie wiecej niz 5o km/h
prędkość jest ograniczona przełożeniem. Możesz gnac szybciej tylko że obroty silnika będą dochodziły do maxa... :shock:
Szkoda reduktora. Jak możesz jechac 80 w terenie to wystarczy 4x4 bez reduktora, tam gdzie potrzebny reduktor to więcej niż 40 i tak nie pojedziesz :)

Re: Jak jeździć z blokadą ukł. różnicowego?

: 2008-12-05, 20:23
autor: piotr_z
Witam Wszystkich.
Mam pytanko dotyczące prawidłowego korzystania z blokady układu różnicowego(LOW).
Czy mam ograniczoną prędkość, czy można skręcać itp.
Nie chciałbym uszkodzić, a czasem wyjazd na ryby, grzyby w trudnym terenie.
Pozdro
hmmm, albo za duzo wypilem albo cos jest nie tak

blokada mechanizmu roznicowego nie ma nic wspolnego z przelozeniem LOW.

blokada mechanizmu roznicowego spina obie osie na sztywno co powoduje, ze krecic sie beda na raz i podawac naped na dwa kola na osi.

przelozenie LOW to "wolniejsze" przelozenie reduktora pododujace podanie mniejszej predkosci obrotowej na waly i przez mosty na kola.

byc moze istnieja takie rozwiazania gdzie wlaczenie zredukowanego przelozenia zapina dodatkowo blokade mechanizmu roznicowego ale w EX tego nie ma.

a co do predkosci to faktycznie na LOW jest mniejsza niz na HIGH mniej wiecej o polowe (przy tych samych nastawieniach silnika i skrzyni biegow)

a i co do jazdy na LOW to tak samo jak na HIGH unikac nalezy jazdy po podlozu o duzej przyczepnosci bo EX nie ma Centralnego mechanizmu roznicowego i zapiecie napedow jest "na sztywno"

w razie zagmatwania prosze o pytania.... :mrgreen:

Re: Jak jeździć z blokadą ukł. różnicowego?

: 2008-12-05, 23:07
autor: Jankes
Też coś mi się nie zgadzało ale ogólnie wiedziałem, że chodzi o spięcie całości do jazdy w trudnym terenie... na normalnych wiejskich drogach czy leśnych duktach nie ma potrzeby zapinania 4LO - chyba, że mamy przed sobą jakąś większą kałużę do pokonania lub jakieś grząskie podłoże.

Nie wybierałbym się jednak na takie wycieczki w pojedynkę... chyba, że masz jeszcze do tego założoną blokadę przynajmniej na jednej z osi no i wyciągarkę... bo może być tak, ze będziesz zmuszony szukać ratunku u jakiegoś gospodarza z ciągnikiem.

:eek:

powodzenia,

Re: Jak jeździć z blokadą ukł. różnicowego?

: 2008-12-09, 00:04
autor: fotomysz
blokady układu różnicowego

w sumie ro mozna by przyjąć ze explo w momencie zapięcia napedów włacza blokadę cntralnego mechanizmu różnicowego, co było by godne, bo takowego nie posiada :D

Re: Jak jeździć z blokadą ukł. różnicowego?

: 2008-12-09, 08:53
autor: piotr_z
blokady układu różnicowego

w sumie ro mozna by przyjąć ze explo w momencie zapięcia napedów włacza blokadę cntralnego mechanizmu różnicowego, co było by godne, bo takowego nie posiada :D
a dokladnie rzecz ujmujac to blokuje ten "centralny mechanizm roznicowy". EX ma w koncu jego namiastke :-D

Re: Jak jeździć z blokadą ukł. różnicowego?

: 2013-04-13, 19:20
autor: wit.rys
na HIGH unikac nalezy jazdy po podlozu o duzej przyczepnosci
W takim razie, jadąc po trochę, okresowo śliski asfalt (mam na myśli okres zimowy) mogę czy nie powinienem używać takich ustawień napędu ???

Re: Jak jeździć z blokadą ukł. różnicowego?

: 2013-04-13, 19:43
autor: MirEx68
Jak jest ślisko tylko miejscami, to jednak nie powinieneś jeździć na spiętym reduktorze. Najlepiej zrób sobie włącznik do "legendarnego brązowego kabelka" i załączysz zawsze wtedy kiedy będzie ci niezbędne spięcie tyłu z przodem.

Re: Jak jeździć z blokadą ukł. różnicowego?

: 2013-04-13, 20:21
autor: Susel_125
W naszym przypadku HIGH to swietna sprawa zimą bo i możesz jechać nawet ponad 100km/h. Niektóre nowe auta 4x4 mają blokadę do jakiejś tam predkość.
Używam tego zimą. Nawet jakbyś załączył 4x4 w czasie deszczu też nie powinno zaszkodzić. Wystarczy zobaczyć jaki jest uślizg na mokrym nawet zwykłej osobówki, tzw płyta poślizgowa.
A co do jazdy na reduktorze to raz przejechałem sie 70km/h ale z odłączonym przodem (odłączony brązowy kabelek), niezły gwizd reduktora :-D
A co do włącznia czy wyłączania samemu napędu 4x4 jak jest ślizgo to możesz nie trafić. :-? Jak już wpadniesz w poślizg to raczej nie zdążysz właczyć napędu. Wiesz,że asfalt może być 'czarnym lodem'.

Re: Jak jeździć z blokadą ukł. różnicowego?

: 2013-04-13, 20:34
autor: wit.rys
Ok, w takim razie jak się powinno postąpić w następującej sytuacji: zimą jadę boczną zaśnieżoną i śliską drogą, dojeżdżam po górkę do skrzyżowania z drogą odśnieżoną, czarną i mam skręcić w lewo. Jadę na HIGH a następnie...???

Re: Jak jeździć z blokadą ukł. różnicowego?

: 2013-04-13, 20:40
autor: MirEx68
W takiej sytuacji nie zastąpiony jest włącznik "br. kabelka".

Re: Jak jeździć z blokadą ukł. różnicowego?

: 2013-04-13, 20:49
autor: Susel_125
Ok, w takim razie jak się powinno postąpić w następującej sytuacji: zimą jadę boczną zaśnieżoną i śliską drogą, dojeżdżam po górkę do skrzyżowania z drogą odśnieżoną, czarną i mam skręcić w lewo. Jadę na HIGH a następnie...???
W czasie jazdy możesz wł/wyłączyć HIGH. Ale bardzo u nas sprawdza się funkcja AUTO. Jezdzisz na tyle a przód dopina w razie uslizgu.
Wit.rys podam ci przykład na sobie, jak nie miałem tzw brązowego kabelka u siebie i możliwości samego napędu nas tył. Normalnie użytkujesz na AUTO i nawet nie zwracałem tak uwagi na uślizg. Samochówd zawsze sie prowadził po lini nawet na zakretach.
Kiedy odłączyłem AUTO to zwłaszcza na mokrych i śliskich rondach zobaczyłem jak było pomocne. Na samym tyle, czy na rondzie, czy wyjściu z niego i dodaniu więcej gazu samochód był ciężki do opanowania i od razu wpadał w poślizg i zarzucał tyłem.

Re: Jak jeździć z blokadą ukł. różnicowego?

: 2013-04-13, 20:51
autor: wit.rys
Ale... nawet jak będę miał taki prztyczek, to kiedy powinienem go użyć ? Jeśli zrbię to jeszcze na śliskim, to nie wyjadę na asfalt, a jeśli zrobię to zbyt późno to "po ptakach" ???
A co się stanie, jeśli spokojnie wyjadę z drogi śliskiej używając HIGH na asfalcik, a tam kliknę i wyłączę to ustawienie ?
A przy okazji, mogę klikać w czasie jazdy ?

Re: Jak jeździć z blokadą ukł. różnicowego?

: 2013-04-13, 20:57
autor: Susel_125
Ten pstryczek to w wersji SOHC sam napęd na tył. Bo tam jest niby sam na tył ale w razie uslizgu zapnie ci na 4koła. Ja używam ten wyłącznik jak chcę polatać bokiem czy pokręcić kółka.
Może ci się teraz to wydaje dziwne i tajemnicze, ale nie jest tak że zaraz coś po ptakach. I na suchym też opony się ślizgają. Ten brązowy kabelek to jest modyfikacja indywidualna i orginalnie czegoś takiego nie było.