Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

resory-wieszaki

2008-12-29, 22:08

Witajcie. Zmienilem wieszaki na 340mm.Jednak co mnie zaniepokoilo,to fakt,ze resor stracil swoje wlasciwosci i grozi to (tak mi sie wydaje) jego uszkodzeniem.Zalacze "schemat" tego o co mi chodzi.
Kiedy wieszak "dociska " resor w dol to pcha tylko czesc resora ,ktora jest za osia.Jednak czesc przed osia pozostaje bez zmian,a co za tym idzie sila,ktora dziala z wieszaka na resor "pcha" cala os do przodu.
Mysle wiec,ze powinienem zalozyc wieszaki takze z przodu resora....Co o tym myslicie?CZekam na jkaies sugestie.
Załączniki
schemat resora.jpg
schemat resora.jpg (6.33 KiB) Przejrzano 8885 razy
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: resory-wieszaki

2008-12-29, 22:54

Dawid, to nie do końca tak
siła faktycznie rozkłada się w troszkę innym kierunku niż zakładał producent ale nadal na cały resor, a jak założysz drugi wieszak to oś się zrobi bardzo niestabilna i będzie pływać na boki
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: resory-wieszaki

2008-12-29, 23:24

Nie na boki a w przód i tył... Jeśli chodzi o ścisłość...
Jedna końcówka resoru musi być "na stałę" do ramy, a jak ucho resoru będzie daleko on ramy to juz tylko wola "tuningowca" ;-)
Pamiętać należy że jeśli wydłużamy tylko wieszak to lift auta będzie o połowę wartości onego wydłużenia...
Ja mam wydłużone wieszaki u siebie od bardzo dawna i jakoś auto żyje... Wiadomo oczywiście, że za tym powinno pójść w najmniejszym przypadku wydłużenie amortyzatorów lub wymiana na "tuningowe" - do liftu...
Jedynym minusem jaki odczówam to to że przy stromych zjazdach zahaczam nimi czasem a poza tym jest ok.
Dlatego zbieram się mentalnie do zsobienia SPOy czyli przełożenia mostu pod resor.
Jest z tym trochę zachody ale wieszaki zostają te same, jak się dobrze przemyśli sprawę to i amortyzatory też...
Auto nam się liftuje i nie zahacza "zadługimi" wieszakami, resor pracuje w tej samej pozycji co pracował itd. itp.
SPOA jest o niebo lepsza niż to co teraz mam więc na bank ją zrobię - tylko kiedy :?: :!: :lol:
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: resory-wieszaki

2008-12-30, 07:52

alban, ale ja nie moge zrobic SPOA,bo nie mam z przodu mozliwosci podniesienia (w rozsadnych pieniadzach i mozliwosciach technicznych).
Co do resorow,poprostu zmartwilo mnie to,ze czesc resora za osia jest prawie w poziomie i praktycznie tylko ta czesc teraz pracuje.
Myslalem o zamontowaniu wieszaka w przedniej czesci,ale tak zeby tylko jedna jego czesc byla na tulei a druga na stale wlasnie dlatego zeby sie nie wychylal.
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: resory-wieszaki

2008-12-30, 08:46

Dawid - nie pracuje tylko jedna czesc, spojrz przy wykrzyzu - jesli pracowala by tylko tylnia czesc nie wygial by sie tak bardzo:
Obrazek
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: resory-wieszaki

2008-12-30, 16:41

Radek sprawdzalem na hilifcie.Podnosilem go (no nie tak jak na zdjeciu) i potem opuszczalem.Potem braciszek (120kg wagi) skakal mi po zderzaku.Nie twierdze, ze ta druga czesc nie pracuje wogole,tylko znacznie mniej.
Nie bede nic kombinowal,ale mysle,ze najrozsadniejszym wyjsciem przy tego sposobie liftu byloby podlozenie czegos pod mocowanie resora na moscie i przedluzenie obejmy.Efekt bylby prawie jak przy SPOA,ale narazie dam sobie luuuss.
smartpar.pl

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: resory-wieszaki

2008-12-30, 22:16

Dawid takie podłożenie spowodowałoby bardzo dużą niestabilność i mogłoby Ci to poprostu przewrócić...
im większy "klocek" tym większa dźwignia
zaczep sobie w osi mostu wektor poziomy z kierunkiem w tył i zobacz co będzie i jakie będą potrzebne siły wraz ze wzrostem wysokości "klocka"
okaże się, że mocowanie musiałoby robić się potwornie pancerne żeby toto (znaczy nasz most) utrzymać ;-)

Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: resory-wieszaki

2008-12-31, 00:25

Te obejmy popękały by Ci jak plastelinowe....
SPOA daje jakieś max 6 cali liftu a jak będziesz miał o cal - dwa tył wyżej od przodu to se go wyregulujesz na pneumatycznym zawieszeniu tylnum i ju...
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: resory-wieszaki

2008-12-31, 07:31

No ok.Wiec zostaje przy wieszakach na jakis czas.
SPOA daje jakieś max 6 cali liftu a jak będziesz miał o cal - dwa tył wyżej od przodu to se go wyregulujesz na pneumatycznym zawieszeniu tylnum
teraz mam jakies 4" z tyl,a przod troche nizej.Jest na forum jak podniesc bardziej przod,ale na to trza kasy i cierpliwosci z czym u mnie krucho. :-/
W gre wchodzi jeszcze lift na budzie,ale to juz inna bajka.
Dzieki za pomoc
smartpar.pl

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: resory-wieszaki

2009-01-03, 22:27

Dlatego zbieram się mentalnie do zsobienia SPOy czyli przełożenia mostu pod resor.
Jest z tym trochę zachody ale wieszaki zostają te same, jak się dobrze przemyśli sprawę to i amortyzatory też...
Auto nam się liftuje i nie zahacza "zadługimi" wieszakami, resor pracuje w tej samej pozycji co pracował itd. itp.
SPOA jest o niebo lepsza niż to co teraz mam więc na bank ją zrobię - tylko kiedy :?: :!: :lol:
dobrze mówi dać mu wódki :D
a doatkowo jeszcze jak wykożystasz stare amorki to nie masz ich jako najniższy punkt w aucie :D a co za tym idzie nie ma takich hamulców w błocie :D
a jeździ się super :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: resory-wieszaki

2009-01-03, 23:08

fotomysz, ale w II nie ma szans na SPOA z racji cholernego zawieszenia niezaleznego przodu :cry:
smartpar.pl

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: resory-wieszaki

2009-01-03, 23:42

jak nie mozna :D
załozyć resory odwrotnie i niebędzie 6 " :D
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: resory-wieszaki

2009-01-04, 08:50

załozyć resory odwrotnie i niebędzie 6
taaa Sławku,ale ja chcę te 6" tylko nie wiem co z tym przodem zrobic........
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: resory-wieszaki

2009-01-04, 09:25

superlift suspension 5,5" lift albo przekladka mostu, nic innego nie wydumasz...
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: resory-wieszaki

2009-01-04, 13:43

superlift suspension 5,5
-a co to,i jak to?Pewnie juz bylo na forum,ale bede wdzieczny za krotki opis.
przekladka mostu,
-na to mnie nie stac,ani finansowo,ani technicznie.Za duzo zachodu.
smartpar.pl

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”