Strona 1 z 2

sztywny most vs. łamany most

: 2009-02-13, 11:44
autor: fotomysz
siedzę i myślę od dłuzszego czasu i probuję rozwikłac problem :D
mam już wyrobiona opinię, ale nie będe jej zdradzł aby nie kierunkować toku myslenia innych. :P
Ogólnie chodzi mi o porównanie zalet i wad obu mostów :D
czekam na ciekawe spostrzeżenia :roll:

Re: sztywny most vs. łamany most

: 2009-02-13, 12:20
autor: alban
Łamanay most:
minusy
skomplikowana budowa
wiele elementów które pracują i mogą się zużyć
skomplikowane robienie liftu
plusy
komfort jazdy
lepiej amortyzuje przy wyskokach

Sztywny most:
czyt. odwrotnie plusy z minusami wg łamanego :-D

Re: sztywny most vs. łamany most

: 2009-02-13, 15:40
autor: fotomysz
skomplikowane robienie liftu
plusy
komfort jazdy
myślę iż te aspekty to mnie nie interesują :D
chodzi mi bardziej o właściwości jezdne w terenie :P

Re: sztywny most vs. łamany most

: 2009-02-13, 18:48
autor: Boni
Ale o czym tu rozmawiać czy rozmyślać?? Przecież wszelkie prawdziwie terenowe wozy, od Hummera H1 zaczynając na czołgach ;) kończąc mają niezależne zawieszeni; sztywne mosty to jest taki sobie mocny i tani wynalazek, ale nie po to żeby robił, tylko eee, żeby był tani a mocny? ;)

Re: sztywny most vs. łamany most

: 2009-02-13, 21:58
autor: Krzysztof Kurek
Noooo, dziadek Willys miał sztywne i tak naprawdę z praktyki wiem, że włazi poprostu wszędzie...

Re: sztywny most vs. łamany most

: 2009-02-14, 13:23
autor: alban
Tylko zobaczcie jak dakarówki sa zbudowane...
Robby Gordon ma niezależny zawias i robi jak nic innego...

Re: sztywny most vs. łamany most

: 2009-02-15, 01:31
autor: Boni
Noooo, dziadek Willys miał sztywne i tak naprawdę z praktyki wiem, że włazi poprostu wszędzie...
Oj, mam wrażenie, że Hummer H1 przejechałby przez Willysa, a odwrotnie - raczej nie ;) Kluczowe - małe lekkie, takie na każdym, także sztywnych dają radę, jak Willys, Samurai. Ale ciężkie i duże to jednak chyba znacznie lepiej radzą na niezależnych, a Explo to jednak autobus, a nie rasowa terenówka ;)

Re: sztywny most vs. łamany most

: 2009-02-15, 09:55
autor: alban
Widziałeś kiedyś Patrola na niezależnym zawieszeniu?!

Re: sztywny most vs. łamany most

: 2009-02-16, 08:27
autor: Boni
A widziałeś H1 na zależnym?? ;)

Re: sztywny most vs. łamany most

: 2009-02-16, 09:00
autor: alban
Gordon właśnie jeździ na niezależnym
http://www.robbygordon.com/cms/publish/ ... x_60.shtml

Re: sztywny most vs. łamany most

: 2009-02-16, 13:07
autor: piotrek16v
to ja dodam trochę
sztywne mosty
to co wypisaliście + mozliwość uzyskania większego wykrzyżu

niezależne
to co wypisaliście

ogólnie to wybór jest tylko i wyłącznie możliwy po ustaleniu kryteriów jakie musi spełniać samochód bo terenowy samochód to taki co zasuwa 150km/h po bezdrożach i taki co przedziera się dosłownie przez dzunglę

bo jak już ktoś napisał sztywny most jest trwalszy
ale na rajdach profesjonaliści nie używają takich dlatego że mają serwis pod ręką i dlatego że rajdy typu np dakar to raczej szybka gonitwa po dziurach a nie walka godzinami z kilkoma kilometrami bardzo trudnego terenu

mi się wydaje że auto które pracuje w bardzo ciężkim terenie powinno mieć sztywne mosty tam ważny jest wykrzyż, trwałość a mniejsze znaczenie ma trakcja

co innego wyścigi terenowe tam faktycznie ważne jest żeby samochód dobrze się prowadził przy większych prędkościach i był lekki

Re: sztywny most vs. łamany most

: 2009-02-16, 13:19
autor: alban
taaaajak mówisz...
rozgraniczmy najpierw i postawmy pytanie do czego ma być budowane auto?
prędkościówki - niezależny zawias
przeprawa - sztywny jak ... most ;)
tylko pytanie w temacie było postawione inaczej - co w jednym przypadku jest wadą w innym jest zaletą...

Re: sztywny most vs. łamany most

: 2009-02-16, 16:26
autor: Jankes
wady i zalety ale dokłądnie do czego... Niezależne zawieszenie trójki jest naprawdę eleganckie. Jedzie się tym wózkiem jak plaskaczem.

Żartuję... nooooo.

Sztywny most zdecydowanie bo ma lepszy wykrzyż - porównując do łamanego - łamany zawieszony jest zaraz pod podłużnicą a sztywny na drugim kole.

Zresztą czy ja wiem? zdecydowanie prostszy w budowie jest most sztywny i łatwiejszy w obsłudze, naprawie, przerabianiu...

Re: sztywny most vs. łamany most

: 2009-02-19, 08:15
autor: Mysza
Most to most, czyli całość. 'Łamany most' - hmm, coś takiego nie istnieje, a jeśli już to miał to jakiś stary mercedes, rozwiązanie chyba nie spotykane gdzie indziej :) Niezależne zawieszenie to co innego, z dyfrem i zewnętrznymi półosiami.

Re: sztywny most vs. łamany most

: 2009-02-19, 10:39
autor: alban
Pooglądaj dokładnie swój samochód...