Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

SHREK - Ex I Evo II

2009-07-20, 00:45

Więc rozpoczął się kolejny etap modernizacji mojego potworka. Niestety już nie wygląda tak pieknie jak w poprzednim temacie
http://forum.exp.pl/viewtopic.php?t=3660
Jest już ciężko spracowane nadwozie. :P Gdzieniegdzie pogniecione bo było go za duzo.
czyli flex w ręce i do dzieła. :D
Prace zostały wstępnie podzielone na dwa etapy:

Pierwszy etap :
- odcięcie tylnej części nadwozia tuż za fotelami przednimi.
- zamkniecia budy w tylnej części (prawdopodobnie odchudzoną tylna klapą)
- zbudowanie klatki bezpieczeństwa nad częścią kokpitową, oraz pałakow w tylnej części, jako zabezpieczenie przy wywrotkach, mozliwość podpiecia lin asekuracyjnych na traweras, oraz czysto praktyczne - zamontowanie chłodnic na tyle ( II etap) oraz uchwyty pod koło zapasowae orasz szpej :P
- przygotowanie instalcji elektrycznej do przeniesiania akumulatorów na tył
- przygotowanie instalacji wodnej i ASB do przeniesienia na tył
- zmiana przednich foteli na jedną kanape 3 osobową :P względy praktyczne :D może żonka z dzieckiem się w końcu przekonają :D
- przygotowanie tylnego mostu od EX II do montazu na spręzynach :P

Drugi etap :
- przeniesienie chłodnic i aku na tył
- odciecie przedniej części nadwozia po lini pasa przedniego i przednich poduszek
- przesuniecie wyciagarki w miejsce chłodnic
- zamontowanietylnego mostu od EX II na sprężynach i wacgaczach :P
- obcięcie zbędnych posostałosci ramy za tylną osią :P
- pozbycie się przednich drzwi - zastąpienie własną konstrukcją (zamiennie)
- wymiana przedniej maski na maskę z włokna :D
- zabudowa tylnej przestrzeni skrzyniami na szpej (wg. doswiadczeń zebranych pomiędzy etapi :D )

No i oczywiście w między czasie zmiana opon na kopie simex-a
Pierwszy etapmial się rozpoczynać w piątek 17 lipca, ale został niestety odłozony na 12.08
bedzie troszkę czasu na dodatkowe przemyślenia i ewentualnie sugestie.
W trakcie prac jesli tylko mi sił i chęci wystarczy będę tworzył foto story, coby innym było łatwiej potem znaleźć niektóre rzeczy ukryte pod tapicerkami i podwoziem :D
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: SHREK - Ex I Evo II

2009-07-20, 08:07

fotomysz, szykuje sie niezły potworek :-D . juz sie nie mogę doczekac pierwszej partii fotek :-D
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: SHREK - Ex I Evo II

2009-10-10, 00:09

czas na pierwszą odsłonę :P
co prawda pace wciąż trwają ale nie bedę taki :D

więcej zdjęć:
http://picasaweb.google.com/fotomysz/Sh ... directlink#
Załączniki
omnia 224.jpg
omnia 224.jpg (177.91 KiB) Przejrzano 6762 razy
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: SHREK - Ex I Evo II

2009-10-10, 00:25

może jeszcze krótko co zostało zrobione :P

- obcięcie budy tuż za środkowym słupkiem.
- zamknięcie budy (wzmocnienie konstrukcji) i wstawienie uchylnej szyby z klapy
- zamontowanie tylnego mostu od Ex II na sprężynach
- przesuniecie tylnego mostu do przodu (zmniejszony rozsataw osi o ok 15-20 cm)
- skrócenie tylnego wału
- obcięcie ramy tuż za tylnąosia (na wysokości fabrycznych mocowań amortyzatorów jest tylny zderzak)
- przeniesienie chłodnic na tył
- demontarz przednich błotników (zbędny balast)
- Simex 32,4x10 R16

Pozostało jeszcze:
- obcięcie przedniej części ramy na wysokości przedniego pasa
- osadzenie w przednim pasie reflektorów
- rozprowadzenie instalacji elektrycznej i montarz tylnego oświetlenia
- skrócenie lub wymiana przedniej maski
- budowa orurowania w tylnej części pojazdu
- przesuniecie płyty od wyciągarki i montaż wyciągarki
- montaż drążka panharda


Nie wiem jeszcze o ile udało mi się odchudzić auto, ale po zdjęciu nogi z hamulca na lużnej nawierzchni koła buksują bez dotykania gazu :P, obawiam się tylko jednego aby rozkład masy był przyzwoity. Jeśli nie to mam jeszcze w zanadrzu opcję przesunięcia kokpitu wraz z jednostką napędową do tyłu aby lepiej wyważyć auto :D
Całkowita długość auta bedzie wynosić ............ 363 cm :P
Chciałem mieć sporta to mam :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

może jeszcze krótko co zostało zrobione :P

- obcięcie budy tuż za środkowym słupkiem.
- zamknięcie budy (wzmocnienie konstrukcji) i wstawienie uchylnej szyby z klapy
- zamontowanie tylnego mostu od Ex II na sprężynach
- przesuniecie tylnego mostu do przodu (zmniejszony rozsataw osi o ok 15-20 cm)
- skrócenie tylnego wału
- obcięcie ramy tuż za tylnąosia (na wysokości fabrycznych mocowań amortyzatorów jest tylny zderzak)
- przeniesienie chłodnic na tył
- demontarz przednich błotników (zbędny balast)
- Simex 32,4x10 R16

Pozostało jeszcze:
- obcięcie przedniej części ramy na wysokości przedniego pasa
- osadzenie w przednim pasie reflektorów
- rozprowadzenie instalacji elektrycznej i montarz tylnego oświetlenia
- skrócenie lub wymiana przedniej maski
- budowa orurowania w tylnej części pojazdu
- przesuniecie płyty od wyciągarki i montaż wyciągarki
- montaż drążka panharda


Nie wiem jeszcze o ile udało mi się odchudzić auto, ale po zdjęciu nogi z hamulca na lużnej nawierzchni koła buksują bez dotykania gazu :P, obawiam się tylko jednego aby rozkład masy był przyzwoity. Jeśli nie to mam jeszcze w zanadrzu opcję przesunięcia kokpitu wraz z jednostką napędową do tyłu aby lepiej wyważyć auto :D
Całkowita długość auta bedzie wynosić ............ 363 cm :P
Chciałem mieć sporta to mam :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

P.S.
Nie słyszał ktoś może o tanich laplanderach na zwolnicach :D
Ostatnio zmieniony 2009-10-10, 00:33 przez fotomysz, łącznie zmieniany 1 raz.
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
ulek
Posty: 673
Rejestracja: 2009-03-09, 06:14
Lokalizacja: Chudaczewko

Re: SHREK - Ex I Evo II

2009-10-10, 05:51

potfur rośnie....
pozd. Michał tel: + 4 8 8 8 9 7 8 8 2 4 4 lub irlandzki w razie W +3 5 3 8 9 4 1 0 5 0 3 0

Awatar użytkownika
ulek
Posty: 673
Rejestracja: 2009-03-09, 06:14
Lokalizacja: Chudaczewko

Re: SHREK - Ex I Evo II

2009-10-10, 05:52

a tak w ogóle to na jakiej skrzyni to będzie latać ???
pozd. Michał tel: + 4 8 8 8 9 7 8 8 2 4 4 lub irlandzki w razie W +3 5 3 8 9 4 1 0 5 0 3 0

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: SHREK - Ex I Evo II

2009-10-10, 06:53

P.S.
Nie słyszał ktoś może o tanich laplanderach na zwolnicach :D
widzisz byly niedawno do wziecia z mostem, hamulcami - pelen komplet za rozsadne pieniadze... razem z rama, skrzynia, pto itd ponizej 10.000

http://www.adrenalinka.pl/forum/viewtop ... f=31&t=315
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
adam533
Posty: 666
Rejestracja: 2007-10-31, 22:05
Lokalizacja: Pruszków

Re: SHREK - Ex I Evo II

2009-10-10, 16:03

no teraz Sławek pierwsze miejsca twoje bez żadnego ale
zacnie wygląda ;-)

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: SHREK - Ex I Evo II

2009-10-11, 12:23

a tak w ogóle to na jakiej skrzyni to będzie latać ???
na razie na A4LD, przez rok katowana i nadal działa rewelacyjnie. Więc skoro nie zniszczalna to po co psuć jak działa :P

Radek ale to nadal ma być jeszcze fordziasty :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: SHREK - Ex I Evo II

2009-10-14, 19:07

Sławek kiedy premiera w terenie - daj znac jak bedzie gdzies w okolicach chetnie podjade pokibicowac :) wiesz wkrotce juz Twierdza Modlin i pare innych okolicznych imprez.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: SHREK - Ex I Evo II

2009-10-14, 19:24

jazdy testowe odbędą się w łodzi w następny weekend.
premiera za 3 tygodnie w okolicach sieradza lub poddębic :P
a na twierdzę wypadało by pojechać i zmyć pietno porażki i wycofania się z imprezy :D
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: SHREK - Ex I Evo II

2009-10-14, 19:57

Radek-
co do twierdzy i innych okolicznych imprez niedaleko wawki daj znać zawczasu
Sławek - to już gotowy SHREK do jazdy ?
Szkoda że tam już nie bywam bo kiedyś Sieradz to były mi bliskie tereny ale nie byłem od lat , a powinienem (01.11.2009)
powodzenia w prezentacji, chciałbym być w modlinie lub bliskiej okolicy aby się spotkac - dalej nie mogę bo mógłbym nie dojechać :-(
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: SHREK - Ex I Evo II

2009-10-15, 19:30

jacek4, my w tamtym roku bylismy w modlinie z Mąćkiemxxl. Fajna imprezka :)
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: SHREK - Ex I Evo II

2009-10-15, 19:35

to znaczy że następna w przyszłym ?
a w jakim miesiący i czy jeszcze w tym roku wybieracie się gdzieś - tylko bliziutko ? :-)
czy już nam pozostaje tylko jakaś knajpka na niepogodę ? :mrgreen:
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: SHREK - Ex I Evo II

2009-10-15, 19:50

Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”