Strona 1 z 2

SHREK - Ex I Evo II

: 2009-07-20, 00:45
autor: fotomysz
Więc rozpoczął się kolejny etap modernizacji mojego potworka. Niestety już nie wygląda tak pieknie jak w poprzednim temacie
http://forum.exp.pl/viewtopic.php?t=3660
Jest już ciężko spracowane nadwozie. :P Gdzieniegdzie pogniecione bo było go za duzo.
czyli flex w ręce i do dzieła. :D
Prace zostały wstępnie podzielone na dwa etapy:

Pierwszy etap :
- odcięcie tylnej części nadwozia tuż za fotelami przednimi.
- zamkniecia budy w tylnej części (prawdopodobnie odchudzoną tylna klapą)
- zbudowanie klatki bezpieczeństwa nad częścią kokpitową, oraz pałakow w tylnej części, jako zabezpieczenie przy wywrotkach, mozliwość podpiecia lin asekuracyjnych na traweras, oraz czysto praktyczne - zamontowanie chłodnic na tyle ( II etap) oraz uchwyty pod koło zapasowae orasz szpej :P
- przygotowanie instalcji elektrycznej do przeniesiania akumulatorów na tył
- przygotowanie instalacji wodnej i ASB do przeniesienia na tył
- zmiana przednich foteli na jedną kanape 3 osobową :P względy praktyczne :D może żonka z dzieckiem się w końcu przekonają :D
- przygotowanie tylnego mostu od EX II do montazu na spręzynach :P

Drugi etap :
- przeniesienie chłodnic i aku na tył
- odciecie przedniej części nadwozia po lini pasa przedniego i przednich poduszek
- przesuniecie wyciagarki w miejsce chłodnic
- zamontowanietylnego mostu od EX II na sprężynach i wacgaczach :P
- obcięcie zbędnych posostałosci ramy za tylną osią :P
- pozbycie się przednich drzwi - zastąpienie własną konstrukcją (zamiennie)
- wymiana przedniej maski na maskę z włokna :D
- zabudowa tylnej przestrzeni skrzyniami na szpej (wg. doswiadczeń zebranych pomiędzy etapi :D )

No i oczywiście w między czasie zmiana opon na kopie simex-a
Pierwszy etapmial się rozpoczynać w piątek 17 lipca, ale został niestety odłozony na 12.08
bedzie troszkę czasu na dodatkowe przemyślenia i ewentualnie sugestie.
W trakcie prac jesli tylko mi sił i chęci wystarczy będę tworzył foto story, coby innym było łatwiej potem znaleźć niektóre rzeczy ukryte pod tapicerkami i podwoziem :D

Re: SHREK - Ex I Evo II

: 2009-07-20, 08:07
autor: RAFBOR
fotomysz, szykuje sie niezły potworek :-D . juz sie nie mogę doczekac pierwszej partii fotek :-D

Re: SHREK - Ex I Evo II

: 2009-10-10, 00:09
autor: fotomysz
czas na pierwszą odsłonę :P
co prawda pace wciąż trwają ale nie bedę taki :D

więcej zdjęć:
http://picasaweb.google.com/fotomysz/Sh ... directlink#

Re: SHREK - Ex I Evo II

: 2009-10-10, 00:25
autor: fotomysz
może jeszcze krótko co zostało zrobione :P

- obcięcie budy tuż za środkowym słupkiem.
- zamknięcie budy (wzmocnienie konstrukcji) i wstawienie uchylnej szyby z klapy
- zamontowanie tylnego mostu od Ex II na sprężynach
- przesuniecie tylnego mostu do przodu (zmniejszony rozsataw osi o ok 15-20 cm)
- skrócenie tylnego wału
- obcięcie ramy tuż za tylnąosia (na wysokości fabrycznych mocowań amortyzatorów jest tylny zderzak)
- przeniesienie chłodnic na tył
- demontarz przednich błotników (zbędny balast)
- Simex 32,4x10 R16

Pozostało jeszcze:
- obcięcie przedniej części ramy na wysokości przedniego pasa
- osadzenie w przednim pasie reflektorów
- rozprowadzenie instalacji elektrycznej i montarz tylnego oświetlenia
- skrócenie lub wymiana przedniej maski
- budowa orurowania w tylnej części pojazdu
- przesuniecie płyty od wyciągarki i montaż wyciągarki
- montaż drążka panharda


Nie wiem jeszcze o ile udało mi się odchudzić auto, ale po zdjęciu nogi z hamulca na lużnej nawierzchni koła buksują bez dotykania gazu :P, obawiam się tylko jednego aby rozkład masy był przyzwoity. Jeśli nie to mam jeszcze w zanadrzu opcję przesunięcia kokpitu wraz z jednostką napędową do tyłu aby lepiej wyważyć auto :D
Całkowita długość auta bedzie wynosić ............ 363 cm :P
Chciałem mieć sporta to mam :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

może jeszcze krótko co zostało zrobione :P

- obcięcie budy tuż za środkowym słupkiem.
- zamknięcie budy (wzmocnienie konstrukcji) i wstawienie uchylnej szyby z klapy
- zamontowanie tylnego mostu od Ex II na sprężynach
- przesuniecie tylnego mostu do przodu (zmniejszony rozsataw osi o ok 15-20 cm)
- skrócenie tylnego wału
- obcięcie ramy tuż za tylnąosia (na wysokości fabrycznych mocowań amortyzatorów jest tylny zderzak)
- przeniesienie chłodnic na tył
- demontarz przednich błotników (zbędny balast)
- Simex 32,4x10 R16

Pozostało jeszcze:
- obcięcie przedniej części ramy na wysokości przedniego pasa
- osadzenie w przednim pasie reflektorów
- rozprowadzenie instalacji elektrycznej i montarz tylnego oświetlenia
- skrócenie lub wymiana przedniej maski
- budowa orurowania w tylnej części pojazdu
- przesuniecie płyty od wyciągarki i montaż wyciągarki
- montaż drążka panharda


Nie wiem jeszcze o ile udało mi się odchudzić auto, ale po zdjęciu nogi z hamulca na lużnej nawierzchni koła buksują bez dotykania gazu :P, obawiam się tylko jednego aby rozkład masy był przyzwoity. Jeśli nie to mam jeszcze w zanadrzu opcję przesunięcia kokpitu wraz z jednostką napędową do tyłu aby lepiej wyważyć auto :D
Całkowita długość auta bedzie wynosić ............ 363 cm :P
Chciałem mieć sporta to mam :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

P.S.
Nie słyszał ktoś może o tanich laplanderach na zwolnicach :D

Re: SHREK - Ex I Evo II

: 2009-10-10, 05:51
autor: ulek
potfur rośnie....

Re: SHREK - Ex I Evo II

: 2009-10-10, 05:52
autor: ulek
a tak w ogóle to na jakiej skrzyni to będzie latać ???

Re: SHREK - Ex I Evo II

: 2009-10-10, 06:53
autor: Rad-T
P.S.
Nie słyszał ktoś może o tanich laplanderach na zwolnicach :D
widzisz byly niedawno do wziecia z mostem, hamulcami - pelen komplet za rozsadne pieniadze... razem z rama, skrzynia, pto itd ponizej 10.000

http://www.adrenalinka.pl/forum/viewtop ... f=31&t=315

Re: SHREK - Ex I Evo II

: 2009-10-10, 16:03
autor: adam533
no teraz Sławek pierwsze miejsca twoje bez żadnego ale
zacnie wygląda ;-)

Re: SHREK - Ex I Evo II

: 2009-10-11, 12:23
autor: fotomysz
a tak w ogóle to na jakiej skrzyni to będzie latać ???
na razie na A4LD, przez rok katowana i nadal działa rewelacyjnie. Więc skoro nie zniszczalna to po co psuć jak działa :P

Radek ale to nadal ma być jeszcze fordziasty :P

Re: SHREK - Ex I Evo II

: 2009-10-14, 19:07
autor: Rad-T
Sławek kiedy premiera w terenie - daj znac jak bedzie gdzies w okolicach chetnie podjade pokibicowac :) wiesz wkrotce juz Twierdza Modlin i pare innych okolicznych imprez.

Re: SHREK - Ex I Evo II

: 2009-10-14, 19:24
autor: fotomysz
jazdy testowe odbędą się w łodzi w następny weekend.
premiera za 3 tygodnie w okolicach sieradza lub poddębic :P
a na twierdzę wypadało by pojechać i zmyć pietno porażki i wycofania się z imprezy :D

Re: SHREK - Ex I Evo II

: 2009-10-14, 19:57
autor: jacek4
Radek-
co do twierdzy i innych okolicznych imprez niedaleko wawki daj znać zawczasu
Sławek - to już gotowy SHREK do jazdy ?
Szkoda że tam już nie bywam bo kiedyś Sieradz to były mi bliskie tereny ale nie byłem od lat , a powinienem (01.11.2009)
powodzenia w prezentacji, chciałbym być w modlinie lub bliskiej okolicy aby się spotkac - dalej nie mogę bo mógłbym nie dojechać :-(

Re: SHREK - Ex I Evo II

: 2009-10-15, 19:30
autor: RAFBOR
jacek4, my w tamtym roku bylismy w modlinie z Mąćkiemxxl. Fajna imprezka :)

Re: SHREK - Ex I Evo II

: 2009-10-15, 19:35
autor: jacek4
to znaczy że następna w przyszłym ?
a w jakim miesiący i czy jeszcze w tym roku wybieracie się gdzieś - tylko bliziutko ? :-)
czy już nam pozostaje tylko jakaś knajpka na niepogodę ? :mrgreen:

Re: SHREK - Ex I Evo II

: 2009-10-15, 19:50
autor: RAFBOR