Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Off-road vs ASB

2010-03-29, 20:20

po ostatniej próbie odstresowania się niestety mam znowu skrzynię do naprawy :(

więc rodzi się samo przez się pytanie jak ma się ASB do off-roadu

wiem że są zwolennicy i przeciwnicy tego nie o to mi chodzi
chciałbym zrobić coś żeby to się nie powtarzało :)

moja skrzynia padła ewidentnie w skutek zatarcia na ostrym podjeździe
majster od skrzyni ( a wie co mówi bo sam upala gelende) poradził mi żeby założyć głębszą miskę olejową i dłuższego smoka żeby zapewnić skrzyni smarowania w takich warunkach

i tu mam pytanie czy ktoś widział gdzieś taki patent lub ewentualnie wie gdzie można takie gadgety dokupić :?:
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: Off-road vs ASB

2010-03-29, 20:25

Adaś kurczę,przecież znamy paru "typów" :mrgreen: co mocniej i częściej upalają exy i jakoś żyją...
Mam nadzieję,że się chłopaki nie obrażą ;-)
Moim zdaniem skrzynka nie powinna paść po paru imprezach offroadowych,no chyba że na jakieś H3 jechałeś,albo coś w tym stylu....
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Off-road vs ASB

2010-03-29, 20:36

Adam też mi się wydaje, że awaria zaczęła się od pompy - nie smarowała jak należy - atakowałeś podjazd no i skrzynka zaczęła iść "na sucho" :(
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz perkuter
Klubowicz
Posty: 464
Rejestracja: 2008-01-25, 21:53
Lokalizacja: Zwoleń
Model Explorera: Ponownie Blazer 4.3

Re: Off-road vs ASB

2010-03-29, 20:46

Hmm to w takim razie przydał by się dodatkowy zegar pokazujący ciśnienie oleju w ASB?????


Zna ktoś może taki patent??????

Mirek358
Posty: 786
Rejestracja: 2008-05-22, 11:49
Lokalizacja: Bytom

Re: Off-road vs ASB

2010-03-29, 20:54

Witam.Moim zdaniem mechanik ma rację,z tą misą i smokiem,ze względu na brak miejsca pomysł należy dopracować.Może zbiornik dodatkowy,połączony z misą.A swoją drogą,to gdzieś w ASB ginie ciśnienie oleju.Przyczyn może być kilka.Jeśli się zsumują to wyjdzie co wyszło.Ktoś na forum przerabiał pompę oleju od ASB,na wydajniejszą,niestety nie pamiętam kto.Pozdrawiam :-)
Mirek
kom:502670032

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Off-road vs ASB

2010-03-29, 22:00

nie no ja właśnie o tym piszę ze względu na pochylenie auta i stosunkowo płytka misę pompa poszła na sucho i się zatarła

więc jeżeli powiększymy misę i zwiększymy automatycznie w niej ilość oleju to nawet przy sporych przechyłach pompa będzie miała co ciągnąć i się nie zatrze
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Off-road vs ASB

2010-03-29, 22:04

skoro nie ma miejsca powiększyc miskę w dół, to trzeba chyba właśnie dodatkowy zbiornik obok,na tym samym poziomie co miska i połączony z nią w dolnej części, aby po wjechaniu exa na równe podłoże zgadzał się poziom,a nie był za duży (system takich naczuń połączonych), no i oczywiście odpowietrzenie do tego dodatkowego - tak mi się wydaje. :-)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Off-road vs ASB

2010-03-29, 22:10

bo ja myślałem o czymś takim w dużym skrócie myślowo graficznym
Załączniki
misa.JPG
misa.JPG (20.68 KiB) Przejrzano 5166 razy
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
fynn
Posty: 583
Rejestracja: 2007-07-22, 12:19
Lokalizacja: pomorze

Re: Off-road vs ASB

2010-03-29, 22:17

Przynajmniej wiem, czego mi nie wolno robić z Moim Czarnym Bydlęciem :-( .

Starwind - współczuję Ci. :-(
Fynn-Ginn a'la Bazgrow tudzież Fynn-landia :D

podpis autorstwa: basstiana, norbi73 i nemroda

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Off-road vs ASB

2010-03-29, 22:48

Jeżeli miejsce pozwala to można przerabiac oryginalną michę, tylko aby się na niej nie wieszac :-D
śpiączka mnie przygina, ale jutro jak mi się uda to narysuje o co mi biega :-)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: Off-road vs ASB

2010-03-30, 08:49

Ciekawy :unsure: temat.
Dobrze byłoby wiedzieć jaki kąt jazdy jest bezpieczny przy fabrycznym rozwiązaniu. :wht:
Mi na pewno nie zaszkodziło :whistle: (mam nadzieję) wielokilometrowe jeżdżenie pod górę, a odcinki najbardziej strome na takich trasach były mniej więcej jak na obrazku.
Załączniki
al.jpg
al.jpg (108.32 KiB) Przejrzano 5125 razy

Awatar użytkownika
norbi73
Posty: 614
Rejestracja: 2008-02-07, 17:19
Lokalizacja: Police
Model Explorera: EX I 93" 4,0 supercharger
Kontakt: Strona WWW

Re: Off-road vs ASB

2010-03-30, 09:28

ale z tego co pamiętam to smok jest z tyłu miski wiec teoretycznie olej skrzynia powinna dostawać cały czas przy podjeździe , po za tym przecież nie pierwszy raz atakowałeś tą górkę :-)
Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale..

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Off-road vs ASB

2010-03-30, 09:38

to może zamiast powiększać miskę - zastosować przegrody podobnie jak w robionych pod upalanie bakach na benzynę ? Oczywiście odpowiednio wyskalowane :) , tak aby zawsze jakaś cześć oleju pozostawała pod smokiem ? Powiększanie miski w Ex w dół to średni pomysł patrząc, że jest ona jednym z elementów narażonych na uwalenie przy upalaniu.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Off-road vs ASB

2010-03-30, 10:12

można zobaczyć jak poradzili sobie z problemem w USA na hamerykańskim forum - w końcu upalają swoje exy w extremalnych przechyłach w trakcie rockcrowlingu i skrzynie im nie padają pomimo tego, że pracują długi czas w jednej pozycji ostrego przechyłu.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: Off-road vs ASB

2010-03-30, 11:34

Starwind-widziałeś ten teren w Kani/k.Łabiszyna...Wielokrotnie stałem i zjeżdżałem w pozycji prawie pionowej ;-) i często,gęsto było to kilka godzin ostrej jazdy jednak nic takiego nie miało miejsca.
Nie sądze,żeby to było powód uwalenia Twojej ASB.
Sławek,wajc i inni chyba takich modyfikacji nie robili,ale może niech się wypowiedzą....
Może w momencie podjazdu pompa zassała jakiś syfek i ją przytkało...nie wiem,nie mam pomysła.. :-|
smartpar.pl

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”