Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

2010-06-20, 21:15

Jak w temacie co sadzicie na ten temat aby zaadaptowac przedni most od Patrola lub Jeppa np. na resorze bo widzialem na internecie pare takich zmotek.

Pytanie dotyczy oczywiscie EX I

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

2010-06-20, 21:17

od Patrola odpada bo w innym miejscu wyjście na wał jest, ale od peepa albo starego F-a któregoś jak najbardziej - poszukaj bo sporo na ten temat już pisaliśmy z opisem konkretnych modeli :) z których mosty podejdą
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

2010-06-20, 21:19

Cos wlasnie szukalem w tej kwesti ale nie moglem znalezc, chyba ze w zlym dziale. Ale dobrze ze jest jakas opcja na to :evil:

Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

2010-06-21, 08:49

Tylko po co?
No i pomysł z resorem jest mocno poroniony.
Z resorów specjalnie przerabia się na sprężyny po to żeby były większe wykrzyże.
W jedynce most jest na tyle mocny i ma możliwości przez to że jest łamany uzyskać wykrzyże takie jak sztywny most nigdy nie będzie miał....
Lepiej nazbieraj na lift i porządną sprężynę i będzie to robić lepsza robotę niż jakaś wydumka.
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

Awatar użytkownika
julek1270
Posty: 345
Rejestracja: 2009-03-08, 20:11
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

2010-06-21, 09:50

W jedynce most jest na tyle mocny i ma możliwości przez to że jest łamany uzyskać wykrzyże takie jak sztywny most nigdy nie będzie miał....
Mocny OK. ale co do wykrzyży to mam wątpliwości , a dlatego że bez przeróbki półosiek w moście (dokładnie tych frezów )to ten most ma liche możliwości wykrzyżu .
Napewno Masz większe doświadczenie w 4x4 , nie wiem czy motałeś tak EX-a , ja cały czas kombinuje ze sztywnym mostem z przodu od jakiegoś Jeepa .
Pewnie że sprężyny lepsze tylko że resory dużo łatwiej zmotać (tak myślę)
Jak dobrze pamiętam to coś do '91 czy '93 Jepy na pewno będą pasowały i nawet rozstaw śrub jest ten sam .
Czarny Eddie Bauer 6"lift opony 35" Big Horn Maxxis tel. 533563182

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

2010-06-21, 16:58

Zmiana przodu glownie ma zniwelowac ten "pług" ktory ma dosc maly przeswit.
Jesli chodzi o lift to jest skromne 5,5" tak wiec... Wszystko jest wysoko poza mostem ktory bardzo szybko o "wszystko" wadzi :D

Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

2010-06-21, 19:00

@julek1270 - 3 LATA JEŹDZIŁEM JEDYNKĄ I POMOTAŁEM JĄ SAM...
http://picasaweb.google.pl/Alban4x4/EXPLORER#
Przerost formy nad treścią jest niewskazany.
W większej mierze liczy się technika jazdy niż wielkie koła.
Pozdro.
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

Awatar użytkownika
bronco2
Posty: 25
Rejestracja: 2010-06-19, 09:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

2010-06-21, 20:09

Koledzy mam broco 2 z mostami od expozji, ten pług w postaci łamanego mostu potrafi doprowadzić do rozpaczy szczególnie jak są koleiny po paru patrolach na 35. Dopiero co zacząłem przekopywać się przez posty na ten sam temat czyli wymiana mostu na coś od szerokiego tak żeby przełożenia pasowały. Chyba że ktoś poradzi co wsadzić, nawet komplet jeśli miał by wolniejsze przełożenia. 35 to raczej do ostrego terenu przy mostach od explozji to chyba tylko marzenie.chyba że ktoś coś podpowie.
http://picasaweb.google.pl/paulinastosi ... 4297725794
Pozdrawiam
Bronco II zmotany
Nissan D21 na 35
Nissan Pathfinder D50

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

2010-06-21, 20:55

alban, Dokladnie, umiejetnosc ma znaczenie ale troche mija sie z celem gdy podniesiesz auto o 5,5 cala a most i tak o wszystko wadzi i ma naprawde blisko do ziemi, zwlascza podmokle tereny (szybko sie zawiesza) Mowie tutaj o wolnej jezdzie a nie o "przeleceniu" przez ten teren :) Tak czy siak temat dotyczy od jakiego innego auta by wstawic :D Kazda sugestia milewidziana :)

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

2010-06-21, 21:44

resetx, jak tak to wsadź zwolnice i temat będziesz miał z głowy :-P
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
bronco2
Posty: 25
Rejestracja: 2010-06-19, 09:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

2010-06-21, 21:56

Volvo to raczej drogi jeśli nie bardzo drogi pomysł, chyba że są jakieś inne mosty, pomijam unimoga bo przod w drugą stronę się kręci.
Bronco II zmotany
Nissan D21 na 35
Nissan Pathfinder D50

Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

2010-06-21, 22:29

Po kiego H robić lift ?
Robi sie go po to żeby wsadzić większe koła a większe koła dają większy prześwit...
Kąt rampowy, natarcia i zejścia w tym aucie i tak przy małych kołach i lifcie 5 cali jest wystarczający więc robićie sobie wydumkę kolego dla własnego zadowolenia.
W rajdach typu DAKAR masz ograniczenia jeśli chodzi o skok zawieszenia i inne kąty a jakoś fury się nie zakopują.
Wsadź blokadę to nie ugrzęźniesz i to na oryginalnych mostach, zmień przełożenia to i przy 5ciu calach liftu wejdą Ci koła 35 cali a most będzie baaardzo wysoko.
Zmierz sobie odległośc gruchy w patrolu a odległość od dołu mostu w Ex przy tych samych kołach i będzie to bardzo niewielka różnica.
Zastanów się po co naprawdę chcesz to robić...
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

2010-06-21, 23:26

Moze i masz racje :) Ale czesto przerabia sie swoje smoki (w sumie tylko po to zeby cos zmotac) i ma sie z tego satysfakcje :) Tak wiec jezeli pasuje inny most i ktos juz robil cos takiego to chcial bym to wiedziec :lol: W moim exII wszystko jest seryjne i tez daje rade w "roznych" trenach :D A exI ma byc zmota i tyle :D

Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

2010-06-22, 12:44

No jak dla satysfakcji to rozumiem :-D
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

2010-06-22, 16:46

:-D :grin: :-D :grin:

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”