Strona 1 z 3

Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

: 2010-06-20, 21:15
autor: resetx
Jak w temacie co sadzicie na ten temat aby zaadaptowac przedni most od Patrola lub Jeppa np. na resorze bo widzialem na internecie pare takich zmotek.

Pytanie dotyczy oczywiscie EX I

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

: 2010-06-20, 21:17
autor: Rad-T
od Patrola odpada bo w innym miejscu wyjście na wał jest, ale od peepa albo starego F-a któregoś jak najbardziej - poszukaj bo sporo na ten temat już pisaliśmy z opisem konkretnych modeli :) z których mosty podejdą

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

: 2010-06-20, 21:19
autor: resetx
Cos wlasnie szukalem w tej kwesti ale nie moglem znalezc, chyba ze w zlym dziale. Ale dobrze ze jest jakas opcja na to :evil:

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

: 2010-06-21, 08:49
autor: alban
Tylko po co?
No i pomysł z resorem jest mocno poroniony.
Z resorów specjalnie przerabia się na sprężyny po to żeby były większe wykrzyże.
W jedynce most jest na tyle mocny i ma możliwości przez to że jest łamany uzyskać wykrzyże takie jak sztywny most nigdy nie będzie miał....
Lepiej nazbieraj na lift i porządną sprężynę i będzie to robić lepsza robotę niż jakaś wydumka.

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

: 2010-06-21, 09:50
autor: julek1270
W jedynce most jest na tyle mocny i ma możliwości przez to że jest łamany uzyskać wykrzyże takie jak sztywny most nigdy nie będzie miał....
Mocny OK. ale co do wykrzyży to mam wątpliwości , a dlatego że bez przeróbki półosiek w moście (dokładnie tych frezów )to ten most ma liche możliwości wykrzyżu .
Napewno Masz większe doświadczenie w 4x4 , nie wiem czy motałeś tak EX-a , ja cały czas kombinuje ze sztywnym mostem z przodu od jakiegoś Jeepa .
Pewnie że sprężyny lepsze tylko że resory dużo łatwiej zmotać (tak myślę)
Jak dobrze pamiętam to coś do '91 czy '93 Jepy na pewno będą pasowały i nawet rozstaw śrub jest ten sam .

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

: 2010-06-21, 16:58
autor: resetx
Zmiana przodu glownie ma zniwelowac ten "pług" ktory ma dosc maly przeswit.
Jesli chodzi o lift to jest skromne 5,5" tak wiec... Wszystko jest wysoko poza mostem ktory bardzo szybko o "wszystko" wadzi :D

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

: 2010-06-21, 19:00
autor: alban
@julek1270 - 3 LATA JEŹDZIŁEM JEDYNKĄ I POMOTAŁEM JĄ SAM...
http://picasaweb.google.pl/Alban4x4/EXPLORER#
Przerost formy nad treścią jest niewskazany.
W większej mierze liczy się technika jazdy niż wielkie koła.
Pozdro.

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

: 2010-06-21, 20:09
autor: bronco2
Koledzy mam broco 2 z mostami od expozji, ten pług w postaci łamanego mostu potrafi doprowadzić do rozpaczy szczególnie jak są koleiny po paru patrolach na 35. Dopiero co zacząłem przekopywać się przez posty na ten sam temat czyli wymiana mostu na coś od szerokiego tak żeby przełożenia pasowały. Chyba że ktoś poradzi co wsadzić, nawet komplet jeśli miał by wolniejsze przełożenia. 35 to raczej do ostrego terenu przy mostach od explozji to chyba tylko marzenie.chyba że ktoś coś podpowie.
http://picasaweb.google.pl/paulinastosi ... 4297725794
Pozdrawiam

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

: 2010-06-21, 20:55
autor: resetx
alban, Dokladnie, umiejetnosc ma znaczenie ale troche mija sie z celem gdy podniesiesz auto o 5,5 cala a most i tak o wszystko wadzi i ma naprawde blisko do ziemi, zwlascza podmokle tereny (szybko sie zawiesza) Mowie tutaj o wolnej jezdzie a nie o "przeleceniu" przez ten teren :) Tak czy siak temat dotyczy od jakiego innego auta by wstawic :D Kazda sugestia milewidziana :)

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

: 2010-06-21, 21:44
autor: RAFBOR
resetx, jak tak to wsadź zwolnice i temat będziesz miał z głowy :-P

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

: 2010-06-21, 21:56
autor: bronco2
Volvo to raczej drogi jeśli nie bardzo drogi pomysł, chyba że są jakieś inne mosty, pomijam unimoga bo przod w drugą stronę się kręci.

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

: 2010-06-21, 22:29
autor: alban
Po kiego H robić lift ?
Robi sie go po to żeby wsadzić większe koła a większe koła dają większy prześwit...
Kąt rampowy, natarcia i zejścia w tym aucie i tak przy małych kołach i lifcie 5 cali jest wystarczający więc robićie sobie wydumkę kolego dla własnego zadowolenia.
W rajdach typu DAKAR masz ograniczenia jeśli chodzi o skok zawieszenia i inne kąty a jakoś fury się nie zakopują.
Wsadź blokadę to nie ugrzęźniesz i to na oryginalnych mostach, zmień przełożenia to i przy 5ciu calach liftu wejdą Ci koła 35 cali a most będzie baaardzo wysoko.
Zmierz sobie odległośc gruchy w patrolu a odległość od dołu mostu w Ex przy tych samych kołach i będzie to bardzo niewielka różnica.
Zastanów się po co naprawdę chcesz to robić...

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

: 2010-06-21, 23:26
autor: resetx
Moze i masz racje :) Ale czesto przerabia sie swoje smoki (w sumie tylko po to zeby cos zmotac) i ma sie z tego satysfakcje :) Tak wiec jezeli pasuje inny most i ktos juz robil cos takiego to chcial bym to wiedziec :lol: W moim exII wszystko jest seryjne i tez daje rade w "roznych" trenach :D A exI ma byc zmota i tyle :D

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

: 2010-06-22, 12:44
autor: alban
No jak dla satysfakcji to rozumiem :-D

Re: Adaptacja przedniego mostu od Patrola lub Jeep'a

: 2010-06-22, 16:46
autor: resetx
:-D :grin: :-D :grin: