Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
HAMME

Wyciagarka do EXP

2007-11-28, 22:23

Witam
Pewno kazdemu z Was przeszło przez myśl aby Wasze expo tak jak na prawdziwą terenówkę przystało, zostało wyposażone w wyciągarkę i to najlepiej z przodu i tyłu.

Założenia:
- Nie chcemy zmieniać zderzaka na samoróbe bez homologacji, chociaż jest bardzo ladny tak jak w postcie Sahara
- Wyciągarka będzie używana sporadycznie ale w razie czego chcemy mieć

I mamy gotowe rozwiązanie:
. Kompletny zestaw zawierający:
- płytę do wyciągarki z wtykiem o przekroju kw.
- konstrukcję z gniazdem przykręcaną do
przedniej części ramy,
- adapter do połączenia płyty z wyciągarką do
haka holowniczego / uwaga- nie może to być
zwykły hak holowniczy, musi to być albo odkuwka
np. firmy Brink, albo markowy hak np. Westfalia,
ponieważ bolec ustalający adaptera, który ma gniazdo
tuż pod samą kulą, musi mieć miejsce oparcia i wtedy
sam adapter z wyciągarką nie będzie się poruszać góra-dół,
tylko na boki, jak powinien /.
- dwie listy montażowe + dwa oczka + pas transportowy,
- kompletne okablowanie, w tym przedłużacza na tył +
niezbędne złączniki,
- zaślepka gumowa do przedniego gniazda,
- robocizna,
kosztuje 4 000 PLN netto.

A teraz kilka uwag dlaczego rozwianie z odłączaną wyciągarką przy naszych założeniach jest najlepsze:
1 wyciągarka plus płyta do około 30kg. znaczy że o tyle musielibyśmy obciążyć cały przód jeżeli mielibyśmy na stale
2 wyciągarka wbrew pozorom wcale nie niszczy się od używania (z głową) tylko od nie uzywania i przetrzymywania jej w wilgotnym miejscu jakim jest spód samochodu. Przechowywanie w suchym ciepłym miejscu i używania w razie potrzeby drastycznie przedłuża żywotność.
3 ludzie którzy na co dzień jeżdżą expo do pracy wcale nie potrzebują przez cały czas wozić wyciągarki 30kg ale chcieliby mieć ją np. na zlot explozji 
4 montaż z tyłu wyciągarki na stale zgodnie z przepisami jest mało realny no chyba że ktoś ma butle w aucie i kolo też w środku to może upchnie. (ten zapis nie dotyczy Daniela) Poza tym dwie wyciągarki to dwa razy więcej kasy

A teraz do meritum
System montażu koledzy widzieli i cenę też
Jeżeli kogoś stać to może zamówić sobie ten zestaw w firmie http://www.4x4tuning.pl
jednak jeżeli ktoś z Was ma spawarkę i trochę czasu to można było by takie coś zmotać.

Ze względu że nie mam ani garażu ani spawarki a kaskę wolę wydać wśród kolegów deklaruję się jako pierwszy klient oczywiście w znacząco bardziej przystępnej cenie :)
Orientacyjnie całe okablowanie T-Max niezbędne do zastosowania to około 800zł ale można zrobić to jeszcze taniej kupując tylko szybkozłączki i kabel osobno i to jest dla mnie calkowicie osiągalne
Pozostała część to złom to spawania i tu moje kompetencje słabną do 0
Załączniki
toyotaj90a.jpg
toyotaj90a.jpg (46.45 KiB) Przejrzano 5768 razy
toyotaj90.jpg
toyotaj90.jpg (66.07 KiB) Przejrzano 5768 razy
toyota2.jpg
toyota2.jpg (46.25 KiB) Przejrzano 5768 razy
Ostatnio zmieniony 2007-11-28, 22:24 przez HAMME, łącznie zmieniany 1 raz.

nemrod

Re: Wyciagarka do EXP

2007-11-29, 00:03

1 wyciągarka plus płyta do około 30kg.
oj coś mi się wydaje że wyciągarka waży ok. 42 kg (taka 12000lbs).
plus płyta, mocowanie,

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Wyciagarka do EXP

2007-11-29, 09:36

oj ktoś chce wydać jakieś koszmarne pieniądze chyba... :-D

tylko po co aż takie?

i na koniec (przepraszam, że to napiszę) to NIEPOROZUMIENIE :x

Awatar użytkownika
yony
Posty: 445
Rejestracja: 2007-07-26, 09:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wyciagarka do EXP

2007-11-30, 17:20

Nemrod, ale po grzyba pakować wyciagarkę klasy 12000? 9000 spokojnie wyrabia, a nwet, śmiem twierdzić 8000 z bloczkiem lub dwoma też da radę, zwłaszcza przy zastosowaniach takich, jakie mogą stać się udziałem Explorera...
Ostatnio zmieniony 2007-11-30, 18:38 przez yony, łącznie zmieniany 2 razy.
Apology accepted, Captain Needa.

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Wyciagarka do EXP

2007-11-30, 17:46

cieszę się, że się pojawiłeś :-)

a co do wyciągary to dla explo taka na 5400kg nie będzie wcale zbyt duża...
patrzę na to tak:
waga explo w terenie powiedzmy 2300kg
zdolność (uciąg) wyciagarki na 3 warstwie to "tylko" 2700kg (a na 4 i 5 znacznie mniej) więc zapasu to tu nie ma...
oczywiście w sytuacji takiej jak piszesz po założeniu bloczka siła rosnie dwukrotnie i problem znika
pytanie tylko czy warto oszczedzając 200-300zł kupić 9000?
osobiście wybrałbym 12k + dobre baterie + kit do symultanicznego ładowania
taki zestaw można kupić za 2400zł
jak myślisz warto? :?:

Awatar użytkownika
yony
Posty: 445
Rejestracja: 2007-07-26, 09:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wyciagarka do EXP

2007-11-30, 18:37

Eeee, miałem 9000 i dawało radę. Przeciągnąłem go kiedyś przez bagno w które klapnąłem po klamki, normalnie na linie "na wprost" i na kotwicy, bo drzewka nie było. Więc sądzę, że winch klasy 8000 i 2 bloczki w bagażniku spokojnie wystarczą do zastosowań, na jakie może być narażony Explorer.
Apology accepted, Captain Needa.

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: Wyciagarka do EXP

2008-09-10, 13:14

Pewno kazdemu z Was przeszło przez myśl aby Wasze expo tak jak na prawdziwą terenówkę przystało, zostało wyposażone w wyciągarkę i to najlepiej z przodu i tyłu.
Wojtek napisz czy nadal podtrzymujesz swoją opinię w kwestii montażu tego rodzaju wyciągarki, czy może wzbogacony o nowe doświadczenia zmieniłeś zdanie?
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Wyciagarka do EXP

2008-09-10, 18:49

ja zrobiłem na płycie wykonanej z ceownika 180, #8 i zamocowanego do ramy poprzez dwa dospawane do niego gniazda w taki sposób, że końcówki ramy wchodzą do nich "na sztywno"

konstrukcja niedoruszenia - dodatkowo z czoła przyspawane dwa mocowania do holu

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Wyciagarka do EXP

2008-09-10, 19:07

Irek dalbys rade pstryknac fote tego rozwiazania ? i jak w tym momencie ze sztywnoscia ? jak rozumiem taki sposob montazu zapobiega wichrowaniu sie plyty od ruchow ramy ?
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Wyciagarka do EXP

2008-09-10, 19:51

jasne, będę to rozbierał w przyszłym tygodniu to zrobię fotki

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: Wyciagarka do EXP

2008-09-10, 19:55

Mikado, drogi kolego,juz myslalem,ze sie na jakiegos plaskiego przesiadles,bo cos Cie oststnio nie widac... :mrgreen:

[ Dodano: 2008-09-10, 18:56 ]
Jak masz zamontowane szekle do zderzola to tez bys mogl cyknac przy okazji. Dzieki
smartpar.pl

HAMME

Re: Wyciagarka do EXP

2008-09-12, 22:50

Hubi jeśli chodzi o to czy podtrzymuje swoje zdanie to jest tak:

Generalnie TaK
Jeżeli ktoś chce używać wyciągarki sporadycznie i w celach turystycznych to jest to dobre rozwiązanie. Podpowiem. że Porsche które było przygotowane na Dakar też miało taką odpinaną wyciągarkę. Jak widać profesjonaliści też korzystają z takiego rozwiązania, ale w pewnych sytuacjach. (Dakar to rajd po pustyni, a nie walka z błotem i topieniem auta po klamki)

Niestety koledzy którzy chcą startować w polskich rajdach w klasie z wyciągarkami raczej muszą zrezygnować z tego rozwiązania. Po prostu będą mieli często sytuację że nie będą wstanie zamontować wyciągarki bo np. przód będzie utopiony i oparty o zbocze z mułu.

Chciąłbym tylko zweryfikować z postu wagę którą podałem z 30 kg do 60kg. Jak już kiedyś pisałem moja oryginalna płyty escape pogięła się jak papier po rajdzie w kaliszu. Teraz mam 2cm płytę i wszystko gra ( Ukrainę przetrwało bez skazy).

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”