Strona 1 z 1

Wyciagarka do EXP

: 2007-11-28, 22:23
autor: HAMME
Witam
Pewno kazdemu z Was przeszło przez myśl aby Wasze expo tak jak na prawdziwą terenówkę przystało, zostało wyposażone w wyciągarkę i to najlepiej z przodu i tyłu.

Założenia:
- Nie chcemy zmieniać zderzaka na samoróbe bez homologacji, chociaż jest bardzo ladny tak jak w postcie Sahara
- Wyciągarka będzie używana sporadycznie ale w razie czego chcemy mieć

I mamy gotowe rozwiązanie:
. Kompletny zestaw zawierający:
- płytę do wyciągarki z wtykiem o przekroju kw.
- konstrukcję z gniazdem przykręcaną do
przedniej części ramy,
- adapter do połączenia płyty z wyciągarką do
haka holowniczego / uwaga- nie może to być
zwykły hak holowniczy, musi to być albo odkuwka
np. firmy Brink, albo markowy hak np. Westfalia,
ponieważ bolec ustalający adaptera, który ma gniazdo
tuż pod samą kulą, musi mieć miejsce oparcia i wtedy
sam adapter z wyciągarką nie będzie się poruszać góra-dół,
tylko na boki, jak powinien /.
- dwie listy montażowe + dwa oczka + pas transportowy,
- kompletne okablowanie, w tym przedłużacza na tył +
niezbędne złączniki,
- zaślepka gumowa do przedniego gniazda,
- robocizna,
kosztuje 4 000 PLN netto.

A teraz kilka uwag dlaczego rozwianie z odłączaną wyciągarką przy naszych założeniach jest najlepsze:
1 wyciągarka plus płyta do około 30kg. znaczy że o tyle musielibyśmy obciążyć cały przód jeżeli mielibyśmy na stale
2 wyciągarka wbrew pozorom wcale nie niszczy się od używania (z głową) tylko od nie uzywania i przetrzymywania jej w wilgotnym miejscu jakim jest spód samochodu. Przechowywanie w suchym ciepłym miejscu i używania w razie potrzeby drastycznie przedłuża żywotność.
3 ludzie którzy na co dzień jeżdżą expo do pracy wcale nie potrzebują przez cały czas wozić wyciągarki 30kg ale chcieliby mieć ją np. na zlot explozji 
4 montaż z tyłu wyciągarki na stale zgodnie z przepisami jest mało realny no chyba że ktoś ma butle w aucie i kolo też w środku to może upchnie. (ten zapis nie dotyczy Daniela) Poza tym dwie wyciągarki to dwa razy więcej kasy

A teraz do meritum
System montażu koledzy widzieli i cenę też
Jeżeli kogoś stać to może zamówić sobie ten zestaw w firmie http://www.4x4tuning.pl
jednak jeżeli ktoś z Was ma spawarkę i trochę czasu to można było by takie coś zmotać.

Ze względu że nie mam ani garażu ani spawarki a kaskę wolę wydać wśród kolegów deklaruję się jako pierwszy klient oczywiście w znacząco bardziej przystępnej cenie :)
Orientacyjnie całe okablowanie T-Max niezbędne do zastosowania to około 800zł ale można zrobić to jeszcze taniej kupując tylko szybkozłączki i kabel osobno i to jest dla mnie calkowicie osiągalne
Pozostała część to złom to spawania i tu moje kompetencje słabną do 0

Re: Wyciagarka do EXP

: 2007-11-29, 00:03
autor: nemrod
1 wyciągarka plus płyta do około 30kg.
oj coś mi się wydaje że wyciągarka waży ok. 42 kg (taka 12000lbs).
plus płyta, mocowanie,

Re: Wyciagarka do EXP

: 2007-11-29, 09:36
autor: Mikado
oj ktoś chce wydać jakieś koszmarne pieniądze chyba... :-D

tylko po co aż takie?

i na koniec (przepraszam, że to napiszę) to NIEPOROZUMIENIE :x

Re: Wyciagarka do EXP

: 2007-11-30, 17:20
autor: yony
Nemrod, ale po grzyba pakować wyciagarkę klasy 12000? 9000 spokojnie wyrabia, a nwet, śmiem twierdzić 8000 z bloczkiem lub dwoma też da radę, zwłaszcza przy zastosowaniach takich, jakie mogą stać się udziałem Explorera...

Re: Wyciagarka do EXP

: 2007-11-30, 17:46
autor: Mikado
cieszę się, że się pojawiłeś :-)

a co do wyciągary to dla explo taka na 5400kg nie będzie wcale zbyt duża...
patrzę na to tak:
waga explo w terenie powiedzmy 2300kg
zdolność (uciąg) wyciagarki na 3 warstwie to "tylko" 2700kg (a na 4 i 5 znacznie mniej) więc zapasu to tu nie ma...
oczywiście w sytuacji takiej jak piszesz po założeniu bloczka siła rosnie dwukrotnie i problem znika
pytanie tylko czy warto oszczedzając 200-300zł kupić 9000?
osobiście wybrałbym 12k + dobre baterie + kit do symultanicznego ładowania
taki zestaw można kupić za 2400zł
jak myślisz warto? :?:

Re: Wyciagarka do EXP

: 2007-11-30, 18:37
autor: yony
Eeee, miałem 9000 i dawało radę. Przeciągnąłem go kiedyś przez bagno w które klapnąłem po klamki, normalnie na linie "na wprost" i na kotwicy, bo drzewka nie było. Więc sądzę, że winch klasy 8000 i 2 bloczki w bagażniku spokojnie wystarczą do zastosowań, na jakie może być narażony Explorer.

Re: Wyciagarka do EXP

: 2008-09-10, 13:14
autor: Hubi
Pewno kazdemu z Was przeszło przez myśl aby Wasze expo tak jak na prawdziwą terenówkę przystało, zostało wyposażone w wyciągarkę i to najlepiej z przodu i tyłu.
Wojtek napisz czy nadal podtrzymujesz swoją opinię w kwestii montażu tego rodzaju wyciągarki, czy może wzbogacony o nowe doświadczenia zmieniłeś zdanie?

Re: Wyciagarka do EXP

: 2008-09-10, 18:49
autor: Mikado
ja zrobiłem na płycie wykonanej z ceownika 180, #8 i zamocowanego do ramy poprzez dwa dospawane do niego gniazda w taki sposób, że końcówki ramy wchodzą do nich "na sztywno"

konstrukcja niedoruszenia - dodatkowo z czoła przyspawane dwa mocowania do holu

Re: Wyciagarka do EXP

: 2008-09-10, 19:07
autor: Rad-T
Irek dalbys rade pstryknac fote tego rozwiazania ? i jak w tym momencie ze sztywnoscia ? jak rozumiem taki sposob montazu zapobiega wichrowaniu sie plyty od ruchow ramy ?

Re: Wyciagarka do EXP

: 2008-09-10, 19:51
autor: Mikado
jasne, będę to rozbierał w przyszłym tygodniu to zrobię fotki

Re: Wyciagarka do EXP

: 2008-09-10, 19:55
autor: Dawid
Mikado, drogi kolego,juz myslalem,ze sie na jakiegos plaskiego przesiadles,bo cos Cie oststnio nie widac... :mrgreen:

[ Dodano: 2008-09-10, 18:56 ]
Jak masz zamontowane szekle do zderzola to tez bys mogl cyknac przy okazji. Dzieki

Re: Wyciagarka do EXP

: 2008-09-12, 22:50
autor: HAMME
Hubi jeśli chodzi o to czy podtrzymuje swoje zdanie to jest tak:

Generalnie TaK
Jeżeli ktoś chce używać wyciągarki sporadycznie i w celach turystycznych to jest to dobre rozwiązanie. Podpowiem. że Porsche które było przygotowane na Dakar też miało taką odpinaną wyciągarkę. Jak widać profesjonaliści też korzystają z takiego rozwiązania, ale w pewnych sytuacjach. (Dakar to rajd po pustyni, a nie walka z błotem i topieniem auta po klamki)

Niestety koledzy którzy chcą startować w polskich rajdach w klasie z wyciągarkami raczej muszą zrezygnować z tego rozwiązania. Po prostu będą mieli często sytuację że nie będą wstanie zamontować wyciągarki bo np. przód będzie utopiony i oparty o zbocze z mułu.

Chciąłbym tylko zweryfikować z postu wagę którą podałem z 30 kg do 60kg. Jak już kiedyś pisałem moja oryginalna płyty escape pogięła się jak papier po rajdzie w kaliszu. Teraz mam 2cm płytę i wszystko gra ( Ukrainę przetrwało bez skazy).