Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Darucha
Posty: 37
Rejestracja: 2009-11-27, 19:57
Lokalizacja: Bytom

jak najlepiej podnieść do góry exaII

2010-09-06, 15:37

Witam, chcę podnieść exa99r, nie wiem jak podkręcić drążki z przodu (czym kręcić aby poszło w górę), natomiast z tyłu mam dołożyć lagę z pióra, czy wystarczy młotkowanie i dłuższy wieszak (jak zrobić lub może jest do kupienia wieszak). Ale interesuje mnie też podniesienie budy na ramie bo mam wrażenie, że cioram brzuchem po ziemi ;-) . Mam oponki 265/70/16 a chcę większe lecz raczej już większe bez przeróbek się nie zmieszczą.

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: jak najlepiej podnieść do góry exaII

2010-09-06, 15:54

smartpar.pl

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: jak najlepiej podnieść do góry exaII

2010-09-06, 15:57

Poszukaj drugiego końca drążka - nie tego co trzyma wahacz, wchodzi w taką osłonkę która jest w kształcie litery L mocowana na 4 śrubach, na środku tej osłonki od dołu masz śrubę na klucz 13mm, której kręcenie powoduje opuszczanie/podnoszenie języka który jest zamocowany na końcu drążka. Z tyłu wystarczą wieszaki i lekka przeróbka czujnika od nivo, ale dodatkowe pióro nie zaszkodzi, młotkowanie lepiej sobie darować. Co do budy to już obczaiłem 6cm gumowe poduszki po 15zł sztuka jak coś w tym temacie zrobię to na pewno się na forum pochwale ...
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Szproket99
Posty: 51
Rejestracja: 2010-08-04, 22:33
Lokalizacja: Maków Podhalanski

Re: jak najlepiej podnieść do góry exaII

2010-09-06, 17:46

a jak wygląda sprawa z liftem budy?? chodzi mi o kolumnę kierownicza czy jest jej na tyle czy trzeba coś kombinować i jakoś ja wydłużyć??

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: jak najlepiej podnieść do góry exaII

2010-09-06, 18:03

Lift budy nie jest za bardzo wskazany do dwójki... rama w tym samochodzie nie jest tak sztywna jak w jedynce - współpracuje z budą i może z czasem dojść do zerwania łączeń budy z ramą.

Poza tym nie ma problemów z instalacją gdyż zestaw przychodzi ze wszystkim co jest potrzebne do instalacji.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: jak najlepiej podnieść do góry exaII

2010-09-06, 18:48

Andrzej nie panikowałbym tak bardzo :) sam przecież pisałeś wątki na amerykańskim forum żeby rozwiać nasze wcześniejsze obawy.

Mam lift budy dwa lata i odpukać w niemalowane, nic złego się nie dzieje. Bezpieczne 2" i wtedy nie musisz przedłużać nic z układu kierowniczego.

Adrian nie wiem czy gumowe będą OK - będzie wtedy miało jak pracować, a to ma być akurat sztywne (gumowe masz te podkłady oryginalne, które przy lifcie zostawiasz)
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: jak najlepiej podnieść do góry exaII

2010-09-06, 19:05

no tak a jak pisałem, ze to pic na wodę to wytaczaliście działa przeciwko mnie...
8)


dwa cale spoko... podkręcasz trochę na drążkach, dodajesz z tyłu pióro bądź dłuższe wieszaki i dajesz radę nawet z oponami 33".

został mi gdzieś jeszcze jakiś lift budy ale na 1.5 cala...
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: jak najlepiej podnieść do góry exaII

2010-09-06, 19:07

no tak a jak pisałem, ze to pic na wodę to wytaczaliście działa przeciwko mnie..
hehehe ja argumentów wysłuchałem i liftbudy zrobiłem - a inni ? ich sprawa :D
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: jak najlepiej podnieść do góry exaII

2010-09-07, 08:46

Andrzej nie panikowałbym tak bardzo :) sam przecież pisałeś wątki na amerykańskim forum żeby rozwiać nasze wcześniejsze obawy.

Mam lift budy dwa lata i odpukać w niemalowane, nic złego się nie dzieje. Bezpieczne 2" i wtedy nie musisz przedłużać nic z układu kierowniczego.

Adrian nie wiem czy gumowe będą OK - będzie wtedy miało jak pracować, a to ma być akurat sztywne (gumowe masz te podkłady oryginalne, które przy lifcie zostawiasz)
No ale te co masz od swojego liftu budy do jedynki też przecież są gumowe? Te poduchy które wydaje mi się podpasują są szersze i bardzo twarde - pełna guma, więc wydaje mi się, że to nie będzie problem, uważacie że lepiej dać jakieś metalowe podkładki?
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: jak najlepiej podnieść do góry exaII

2010-09-07, 08:53

ani trochę gumy w nich nie ma :) są z tworzywa - nawet bardzo twardego bym powiedział :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: jak najlepiej podnieść do góry exaII

2010-09-07, 09:31

ani trochę gumy w nich nie ma :) są z tworzywa - nawet bardzo twardego bym powiedział :)
yhy, to może faktycznie lepsze metalowe by były, choć z drugiej strony te gumowe są na tyle twarde, że raczej pracować bardziej niż takie z tworzywa nie będą
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Darucha
Posty: 37
Rejestracja: 2009-11-27, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Re: jak najlepiej podnieść do góry exaII

2010-09-07, 15:09

ADRIAN, napisałeś o lekkiej przeróbce nivo, jak to zrobić? Przód już odkręcony na maxa :evil: . Dziwnie to wygląda, jak bym parę kilo wsadził do bagażnika. dzięki za pomoc. Za dołożenie piór (po jednym na stronę) powiedzieli mi 700pln. chyba trochę dużo. Jeszcze jedno, czy dłuższy wieszak można kupić?

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: jak najlepiej podnieść do góry exaII

2010-09-07, 15:14

w nivo zamiast standardowego czujnika dajesz zrobiony na zasadzie śruby rzymskiej - możesz sobie wtedy regulować do woli.

dłuższe wieszaki zrób wg rysunków z forum u jakiegoś spawacza pod ręką lub zapytaj w dziale Kupię - co jakiś czas ktoś ma na sprzedaż
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
maciejandrz
Posty: 357
Rejestracja: 2010-03-09, 14:07
Lokalizacja: Poznań

Re: jak najlepiej podnieść do góry exaII

2010-09-07, 15:24

Darucha, po wyregulowaniu nivo np.śrubą rzymską (tu wstawiłem zdjęcie http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... ght=#85643 ) pomyś o felgach z ujemnym ET ponieważ po podniesieniu samochód jest mocno niestabilny - buja się i uwaga z szybkim wchodzeniem w zakręty. Ja do siebie zamówiłem felgi z ET-25 (niestety, za felgami czekam już 4 tygodnie - ale zapewniają że do końca tygodnia dojdą).
Pozdrawiam.
Maciej

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: jak najlepiej podnieść do góry exaII

2010-09-07, 15:30

Darucha, po wyregulowaniu nivo np.śrubą rzymską (tu wstawiłem zdjęcie http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... ght=#85643 ) pomyś o felgach z ujemnym ET ponieważ po podniesieniu samochód jest mocno niestabilny - buja się i uwaga z szybkim wchodzeniem w zakręty. Ja do siebie zamówiłem felgi z ET-25 (niestety, za felgami czekam już 4 tygodnie - ale zapewniają że do końca tygodnia dojdą).
Powiem ci że założyłem dystanse 30mm daje to mniej niż et -25 ale ja tam różnicy nie czuje, tyle że opony mi o drążek stabilizacyjny nie ocierają przy skręcaniu.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”