Strona 1 z 2

jak najlepiej podnieść do góry exaII

: 2010-09-06, 15:37
autor: Darucha
Witam, chcę podnieść exa99r, nie wiem jak podkręcić drążki z przodu (czym kręcić aby poszło w górę), natomiast z tyłu mam dołożyć lagę z pióra, czy wystarczy młotkowanie i dłuższy wieszak (jak zrobić lub może jest do kupienia wieszak). Ale interesuje mnie też podniesienie budy na ramie bo mam wrażenie, że cioram brzuchem po ziemi ;-) . Mam oponki 265/70/16 a chcę większe lecz raczej już większe bez przeróbek się nie zmieszczą.

Re: jak najlepiej podnieść do góry exaII

: 2010-09-06, 15:54
autor: Dawid

Re: jak najlepiej podnieść do góry exaII

: 2010-09-06, 15:57
autor: Adrian
Poszukaj drugiego końca drążka - nie tego co trzyma wahacz, wchodzi w taką osłonkę która jest w kształcie litery L mocowana na 4 śrubach, na środku tej osłonki od dołu masz śrubę na klucz 13mm, której kręcenie powoduje opuszczanie/podnoszenie języka który jest zamocowany na końcu drążka. Z tyłu wystarczą wieszaki i lekka przeróbka czujnika od nivo, ale dodatkowe pióro nie zaszkodzi, młotkowanie lepiej sobie darować. Co do budy to już obczaiłem 6cm gumowe poduszki po 15zł sztuka jak coś w tym temacie zrobię to na pewno się na forum pochwale ...

Re: jak najlepiej podnieść do góry exaII

: 2010-09-06, 17:46
autor: Szproket99
a jak wygląda sprawa z liftem budy?? chodzi mi o kolumnę kierownicza czy jest jej na tyle czy trzeba coś kombinować i jakoś ja wydłużyć??

Re: jak najlepiej podnieść do góry exaII

: 2010-09-06, 18:03
autor: Jankes
Lift budy nie jest za bardzo wskazany do dwójki... rama w tym samochodzie nie jest tak sztywna jak w jedynce - współpracuje z budą i może z czasem dojść do zerwania łączeń budy z ramą.

Poza tym nie ma problemów z instalacją gdyż zestaw przychodzi ze wszystkim co jest potrzebne do instalacji.

Re: jak najlepiej podnieść do góry exaII

: 2010-09-06, 18:48
autor: Rad-T
Andrzej nie panikowałbym tak bardzo :) sam przecież pisałeś wątki na amerykańskim forum żeby rozwiać nasze wcześniejsze obawy.

Mam lift budy dwa lata i odpukać w niemalowane, nic złego się nie dzieje. Bezpieczne 2" i wtedy nie musisz przedłużać nic z układu kierowniczego.

Adrian nie wiem czy gumowe będą OK - będzie wtedy miało jak pracować, a to ma być akurat sztywne (gumowe masz te podkłady oryginalne, które przy lifcie zostawiasz)

Re: jak najlepiej podnieść do góry exaII

: 2010-09-06, 19:05
autor: Jankes
no tak a jak pisałem, ze to pic na wodę to wytaczaliście działa przeciwko mnie...
8)


dwa cale spoko... podkręcasz trochę na drążkach, dodajesz z tyłu pióro bądź dłuższe wieszaki i dajesz radę nawet z oponami 33".

został mi gdzieś jeszcze jakiś lift budy ale na 1.5 cala...

Re: jak najlepiej podnieść do góry exaII

: 2010-09-06, 19:07
autor: Rad-T
no tak a jak pisałem, ze to pic na wodę to wytaczaliście działa przeciwko mnie..
hehehe ja argumentów wysłuchałem i liftbudy zrobiłem - a inni ? ich sprawa :D

Re: jak najlepiej podnieść do góry exaII

: 2010-09-07, 08:46
autor: Adrian
Andrzej nie panikowałbym tak bardzo :) sam przecież pisałeś wątki na amerykańskim forum żeby rozwiać nasze wcześniejsze obawy.

Mam lift budy dwa lata i odpukać w niemalowane, nic złego się nie dzieje. Bezpieczne 2" i wtedy nie musisz przedłużać nic z układu kierowniczego.

Adrian nie wiem czy gumowe będą OK - będzie wtedy miało jak pracować, a to ma być akurat sztywne (gumowe masz te podkłady oryginalne, które przy lifcie zostawiasz)
No ale te co masz od swojego liftu budy do jedynki też przecież są gumowe? Te poduchy które wydaje mi się podpasują są szersze i bardzo twarde - pełna guma, więc wydaje mi się, że to nie będzie problem, uważacie że lepiej dać jakieś metalowe podkładki?

Re: jak najlepiej podnieść do góry exaII

: 2010-09-07, 08:53
autor: Rad-T
ani trochę gumy w nich nie ma :) są z tworzywa - nawet bardzo twardego bym powiedział :)

Re: jak najlepiej podnieść do góry exaII

: 2010-09-07, 09:31
autor: Adrian
ani trochę gumy w nich nie ma :) są z tworzywa - nawet bardzo twardego bym powiedział :)
yhy, to może faktycznie lepsze metalowe by były, choć z drugiej strony te gumowe są na tyle twarde, że raczej pracować bardziej niż takie z tworzywa nie będą

Re: jak najlepiej podnieść do góry exaII

: 2010-09-07, 15:09
autor: Darucha
ADRIAN, napisałeś o lekkiej przeróbce nivo, jak to zrobić? Przód już odkręcony na maxa :evil: . Dziwnie to wygląda, jak bym parę kilo wsadził do bagażnika. dzięki za pomoc. Za dołożenie piór (po jednym na stronę) powiedzieli mi 700pln. chyba trochę dużo. Jeszcze jedno, czy dłuższy wieszak można kupić?

Re: jak najlepiej podnieść do góry exaII

: 2010-09-07, 15:14
autor: Rad-T
w nivo zamiast standardowego czujnika dajesz zrobiony na zasadzie śruby rzymskiej - możesz sobie wtedy regulować do woli.

dłuższe wieszaki zrób wg rysunków z forum u jakiegoś spawacza pod ręką lub zapytaj w dziale Kupię - co jakiś czas ktoś ma na sprzedaż

Re: jak najlepiej podnieść do góry exaII

: 2010-09-07, 15:24
autor: maciejandrz
Darucha, po wyregulowaniu nivo np.śrubą rzymską (tu wstawiłem zdjęcie http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... ght=#85643 ) pomyś o felgach z ujemnym ET ponieważ po podniesieniu samochód jest mocno niestabilny - buja się i uwaga z szybkim wchodzeniem w zakręty. Ja do siebie zamówiłem felgi z ET-25 (niestety, za felgami czekam już 4 tygodnie - ale zapewniają że do końca tygodnia dojdą).

Re: jak najlepiej podnieść do góry exaII

: 2010-09-07, 15:30
autor: Adrian
Darucha, po wyregulowaniu nivo np.śrubą rzymską (tu wstawiłem zdjęcie http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... ght=#85643 ) pomyś o felgach z ujemnym ET ponieważ po podniesieniu samochód jest mocno niestabilny - buja się i uwaga z szybkim wchodzeniem w zakręty. Ja do siebie zamówiłem felgi z ET-25 (niestety, za felgami czekam już 4 tygodnie - ale zapewniają że do końca tygodnia dojdą).
Powiem ci że założyłem dystanse 30mm daje to mniej niż et -25 ale ja tam różnicy nie czuje, tyle że opony mi o drążek stabilizacyjny nie ocierają przy skręcaniu.